sen drog ja en hyfsat lång repa på bakhjulet och de va kanske inte den mildaste av nertagningarna då ja växla lite för tidigt och tappa moment.
kör en stund till och ser att mutter-skruvarna uppe på gaffeln har rört sig.... bad bad bad tänkte jag.. tog de lite piano och kände efter, inte nån skildnad i karaktären på gafflarna.
dom hade rört sig ca 6-7mm motsols..
ska dom verkligen de?
Hmm låter konstigt , jag har inte märkt av nått av det du beskriver på min Fd -06a eller nu .
Det enda jag vet som kan ställa till det är om gaffeln slår igenom ..Men att lyckas med det verkar väldigt svårt .
Angående bromsarna har du testat att göra rent ?
.
sen ligger mina bromsar på ifram nått så inni efter dagens tur..
ja tror ja måste lufta bromsarna.. är de nått man ska tänka på när man ska lufta bromsarna på SD:n?
Då va det min tur att marksyna... < Klipp >
Godnatt på er
Jag bytte gaffelolja, 130mm luftspalt och släppte allt på fjäderförspänningen. Fick en ridersag på 40mm med raceinställningar, jag väger ungefär 70kg med all utrustning på.
Första banåkningen var kvällskörning på Sviestad, tyckte allt kändes mycket bra, men jag tog det ju lite lugnt, litar inte på mina däck heller. Knät hittade backen när förtroendet växte, kände inga släpp nån gång. Den 7:e blir det heldag på Sviestad, då får jag pressa lite mer
Tyckte förresten det gick finfint att köra med originalblåset med akramappen. Luftburken är något öppnad, sasen är borta. Det blev väldans varmt men inget som märktes eller syntes.
Ja du kommer att trivas på hojen den 7e hoppas det blir pb med 3sek
Då va det min tur att marksyna... Lite ledsamt eftersom jag hämta ut hojen för typ 6 dagar sen... Kom in i en vänster kurva, va väl lite halt på backen och en highsider var ett faktum =( Men nog om det, ja klarade mig ganska bra, har ont i knät / ankel och sen lyckades ja slå av en bit av en kindtand, jävligt märkligt enligt mig, men men.
Jag hade nog en satans tur, utan kraschpuckar så lyckades ja endast ha sönder vänsterkåpan vid tanken växelföraren, lite skrap på styrvikten, skjutspinnen och infästning till den. Blir att köpa krashpuckar nu kan ja tala om! Så arg på mig själv att ja inte hade det från början. Till er som inte har: KÖP! hehe
Sen kom styret lite på sniskan, ja trodde direkt att ja böjt skiten, men KTM har ju faktiskt tänkt till, tack för gummiinfästningen till styret =) Va bara att lossa skiten o spänna dit det igen så satt det rakt o prydligt.
Skönt att ja inte skadade mig mer än va ja gjorde, men ska nog till sjukan o få knät röntgat imorgon, bra som säkerhetsåtgärd. Man vet aldrig om det har hänt ngt. En pling till tandläkaren får det nog bli också.
Fortfarande: SD är en sjuk maskin =) !
Godnatt på er
hörru.. du va ju en normalstor kille..
på din sd.. va hade du för inställningar på fjädringen fram å bak?
Ska se om jag hittar på det i garaget sdr fick ge plats åt en rc8r men jag ska nog ha det upp skrivet i en bok
hörru.. du va ju en normalstor kille..
på din sd.. va hade du för inställningar på fjädringen fram å bak?
Komp å retur har jag enligt raceinställningen under sadeln. I fram ökade jag luftspalten i gaffeln till 130mm med öhlins 5-olja och sänkte fjäderförspänningen så mycket som gick utan att ta bort plastdistanserna i gaffeln. Ridersag på 40mm.
Bak har jag sänkt fjäderförspänningen annars enligt raceinställningarna. Jag fick en ridersag på 40mm bak efter att ha hängt på 9kg extra avgassystem. Jag kanske borde dra åt fjäderförspänningen lite.
Hur mäter man fjäderförspänningen?? I instruktionsboken står ett mått på 5mm, men var är det??
Något ljushuvud stal min orangea KTM Superduke 2007 från Gävlegatan 12 i Stockholm, någon gång mellan 13 och 16 idag tisdag 29 juni.
Regnummer AJN 760
Håll ögon och öron öppna.
Fredrik
Tips till 070-6608818 eller 076-5005009
Kännetecken
Akrapovich titan slip-on (med svarta skorester på)
R&G Craschpuckar (motor och ram)
KTM Craschpuckar (fram och bakaxel)
KTM Orange rambrickor
KTM Orange styrändar
KTM Orange broms och kopplingsbehållarlock
Kortad skylthållare
Flammig vindruta (jag tog bort klisterrester med för starkt medel)
Michelin Power Pilot 2CT fram
Michelin Power Pure bak
Vänster backspegel sprucken (slog i garageväggen när jag ställde den på stödet)
EDIT: Bilder och lite mer info finns i stulnafordon-tråden
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4824129#post4824129
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |