Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Nej tyvärr. Jag har ju redan acramappen, så det gör inte så mycket. Jag ska testa att lägga in en ny mapp med Tuneboy så får vi se efter det.

Har Tuneboy använts på din hoj? Vi har funderingar på om Tuneboy har lyckats låsa ECU'n på nåt sätt... :va
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Nej tyvärr. Jag har ju redan acramappen, så det gör inte så mycket. Jag ska testa att lägga in en ny mapp med Tuneboy så får vi se efter det.

Har Tuneboy använts på din hoj? Vi har funderingar på om Tuneboy har lyckats låsa ECU'n på nåt sätt... :va

Nähäpp :( Inte vad jag vet iaf, det har antagligen suttit original avgas hela tiden så ser ingen anledning till att det ska ha använts på den.
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Ni som kör med GoPro, några tips för hur fan man ska få kameran att sluta (nåja, att inte fullt lika mycket) skaka?

Du måste sätta den på en plats som inte skakar så förbannat :tummenupp ...

Tyvärr finns nog inga direkta genvägar till en skakfri bild. Testa att rammontera eller fästa på styret kanske. Jag har min kamera på hjälmen, monterad med tillhörande fästen med tjock 3M-Tejp, sitter som gjutet och fungerar bra tom i endurospåret. Har för mig att "chestharness" dvs bröstfästet ska fungera rätt bra med. Vet att vi tejpade fast en GoPro i nosen på kåpan på en RC8 i somras och det fungerade förvånansvärt bra, inte farligt mycket skak på den rullen. Hur har du den monterad idag?
 

-Robban-

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
2008 KTM Superduke
Någon som vet vad en ny bakskärm till hojen går på? Blir nog till att kapa den befintliga för att göra en snyggare lösning med skylten.

Ingen som har lite bilder på hur du/ni har löst det? Hade varit väldigt uppskattat:tummenupp

Den delen du kapar kostar 1076:- art nr 61108019044
Den undre delen kan man skruva av underifrån. När du har lossat den ser man ganska tydligt vart det blir snyggast att kapa.Sitter en liten skiljevägg i den övre delen,såga några mm framför den och slipa sedan till kanterna så blir det snyggt:tummenupp
http://www.ktmshop.se/index.php?parts=y&hideleft=y&id=233&c=C086110812 nr 24
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Du måste sätta den på en plats som inte skakar så förbannat :tummenupp ...

Tyvärr finns nog inga direkta genvägar till en skakfri bild. Testa att rammontera eller fästa på styret kanske. Jag har min kamera på hjälmen, monterad med tillhörande fästen med tjock 3M-Tejp, sitter som gjutet och fungerar bra tom i endurospåret. Har för mig att "chestharness" dvs bröstfästet ska fungera rätt bra med. Vet att vi tejpade fast en GoPro i nosen på kåpan på en RC8 i somras och det fungerade förvånansvärt bra, inte farligt mycket skak på den rullen. Hur har du den monterad idag?

Jag har testat lite olika. Styrfästet, som de flesta på SD-forumet verkar förespråka, skakade helt klart mest. Så mycket, faktiskt, att det knappt gick att kolla på. Sugkoppen var bättre åtminstone, men det är fortfarande så pass skakigt att du inte kan filma t.ex. en förare framför dig. Det går däremot hyfsat att filma sig själv.

Bästa stället so far är bak på arslet på den. Hjälmfästet är ju helt klart ett alternativ, det är sant.
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Jag har testat lite olika. Styrfästet, som de flesta på SD-forumet verkar förespråka, skakade helt klart mest. Så mycket, faktiskt, att det knappt gick att kolla på. Sugkoppen var bättre åtminstone, men det är fortfarande så pass skakigt att du inte kan filma t.ex. en förare framför dig. Det går däremot hyfsat att filma sig själv.

Bästa stället so far är bak på arslet på den. Hjälmfästet är ju helt klart ett alternativ, det är sant.

Jag gjorde ett egettillverkat tankfäste som är gummiupphängt men skakar ändå..så blev hjälmfästet och det funkar bra men saknar att kunna dra lite andra vinklar utan att det ska skaka så mycket. Sedan blåser det rätt mycket om hjälmen i 150+ med kameran där..
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Jag har skaplig Ågren just nu. Fick för mig att slänga ut hojen på Blocket och en kille ska komma och hämta den i helgen. Ångrar mig faktiskt som fan. Har ju inte haft någon bättre hoj någonsin. Typiskt mig att bli sugen på något annat just när jag har fått det som jag vill ha det. :huvet
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Ni som kör med GoPro, några tips för hur fan man ska få kameran att sluta (nåja, att inte fullt lika mycket) skaka?

Har du kameran på hjälmen eller på hojen?
Jag har ingen gopro men en contour som jag har på hjälmen och där skakar det inte nåt nämvärt

Edit: såg du hade den på hojen... testa hjämen, läste att huvudet var bäst avfjädrat så jag har inte provat nåt annat och det funkar bra men brusar så förbannat
 
Last edited:

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
när kollade du nivån sist då? är ju inte så jobbigt att vinkla huvudet till vänster 2 sek o kolla en gång om dagen.... kanske aldrig varit rätt nivå??

Jodå det är klart att jag har sett det när jag kört tidigare. Märkte det som sagt efter knutstorp när jag hade kört 50 mil på en dag. Oljeköp imorgon!
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Jag har testat lite olika. Styrfästet, som de flesta på SD-forumet verkar förespråka, skakade helt klart mest. Så mycket, faktiskt, att det knappt gick att kolla på. Sugkoppen var bättre åtminstone, men det är fortfarande så pass skakigt att du inte kan filma t.ex. en förare framför dig. Det går däremot hyfsat att filma sig själv.

Bästa stället so far är bak på arslet på den. Hjälmfästet är ju helt klart ett alternativ, det är sant.

På passet i kväll ska jag testa "pannlampefästet" också. Elastiska band som man kan dra över hjälmen likt banden till en pannalampa. Känns dock inte lika säkert för kamerans skull... Återkommer med resultat! Kan kalr rek att sätt fästet på hjälmen. Hojen har alltid en massa vibrationer, svårt att "isolera" bort dem. Tankfäste som någon skriver är nog bland det bättre. Styret är nog tyvärr en rätt skakig plats som du också upplevt, vibrerar ju en del om våra ögonstenar :)

Lycka till!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har skaplig Ågren just nu. Fick för mig att slänga ut hojen på Blocket och en kille ska komma och hämta den i helgen. Ångrar mig faktiskt som fan. Har ju inte haft någon bättre hoj någonsin. Typiskt mig att bli sugen på något annat just när jag har fått det som jag vill ha det. :huvet

Säljer du säljer jag! :(

Vad har du hittat istället då?
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
På passet i kväll ska jag testa "pannlampefästet" också. Elastiska band som man kan dra över hjälmen likt banden till en pannalampa. Känns dock inte lika säkert för kamerans skull... Återkommer med resultat! Kan kalr rek att sätt fästet på hjälmen. Hojen har alltid en massa vibrationer, svårt att "isolera" bort dem. Tankfäste som någon skriver är nog bland det bättre. Styret är nog tyvärr en rätt skakig plats som du också upplevt, vibrerar ju en del om våra ögonstenar :)

Lycka till!

Ålrajt. Ska testa på hjälmen också, så får vi se vad som fungerar bäst. Blir förhoppningsvis en skapligt bastant del bankörning i augusti, så då kan man ju testa alla möjliga och omöjliga vinklar och sedan klippa ihop det.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ålrajt. Ska testa på hjälmen också, så får vi se vad som fungerar bäst. Blir förhoppningsvis en skapligt bastant del bankörning i augusti, så då kan man ju testa alla möjliga och omöjliga vinklar och sedan klippa ihop det.

Här är bankörning med sugkopp på kåpan:

http://www.youtube.com/watch?v=37CKVulRSKI

Sammalika med hjälmfäste:

http://www.youtube.com/watch?v=UeWo41QS1Hs&feature=related

Halva kvaliten försvann med Youtube, originalfilen ser ut som en riktigt bra tv-bild:)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Säljer du säljer jag! :(

Vad har du hittat istället då?

Har inte hittat något ännu. Det kan bli allt mellan RC8 till DRZ 400 Motard men funderar oxå på att bygga hus och då kommer nog pengarna att försvinna på annat :rolleyes:.
Har som sagt ganska stor ångest och det roliga är att tjejen tycker jag är puckad som säljer min motorcyckel som jag gillar så mycket.
Men jag har ju kvar mina gamla Yamaha XTZ660Tenré (har rullat 300 mil på 6år) och Honda VF400 "V4a" (som mätaren just slagit runt på). Funderar faktiskt på att ta upp Tenerén på en trafikövning någon gång, men kom just på att den ju är sjukt trött.

Åker nog på trött hojarna några veckor och sedan får man se varåt det lutar...
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag har kört med GoPro med sugkopp på tanken och det funkar så där. Skitbra upp till ca 7000 rpm men sedan gör vibrationerna att det blir distad bild och ljud.

Frefeh är ju filmkung och hans filmer blir klockrena. Tror han kör mest med hjälmfäste, men jag har för mig att jag sett någon bra off road film där han använde något bröstfäste. Det såg kanon ut tyckte jag och det blev en bra filmvinkel.
Han borde kunna ge bra tips i alla fall.
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Hur löste ni det?
Jag tror att min meck är mycket intresserad av detta.

Jag vet inte exakt hur de gjorde men de har väntat på svar från KTM i Österrike i några dagar. Om ni ringer till Hojtorget i Sundsvall så kan de säkert svara på hur de gjorde. De har 060-51 38 38. Jag har pratat med Kim och han som skruvat heter Jonas.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Aah, okay.
Ragge raggmunk ringde precis och KTM Österrike vill ha serienumret till min ECU, så de ska nog göra samma sak med min som med din.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top