Japp, min hoj vill inte heller ta emot mappningen. Diagnosverktyget får inte kontakt med ECU'n tydligen.
Kom ni fram till någon lösning?
Japp, min hoj vill inte heller ta emot mappningen. Diagnosverktyget får inte kontakt med ECU'n tydligen.
Nej tyvärr. Jag har ju redan acramappen, så det gör inte så mycket. Jag ska testa att lägga in en ny mapp med Tuneboy så får vi se efter det.
Har Tuneboy använts på din hoj? Vi har funderingar på om Tuneboy har lyckats låsa ECU'n på nåt sätt...
Ni som kör med GoPro, några tips för hur fan man ska få kameran att sluta (nåja, att inte fullt lika mycket) skaka?
Någon som vet vad en ny bakskärm till hojen går på? Blir nog till att kapa den befintliga för att göra en snyggare lösning med skylten.
Ingen som har lite bilder på hur du/ni har löst det? Hade varit väldigt uppskattat
Du måste sätta den på en plats som inte skakar så förbannat ...
Tyvärr finns nog inga direkta genvägar till en skakfri bild. Testa att rammontera eller fästa på styret kanske. Jag har min kamera på hjälmen, monterad med tillhörande fästen med tjock 3M-Tejp, sitter som gjutet och fungerar bra tom i endurospåret. Har för mig att "chestharness" dvs bröstfästet ska fungera rätt bra med. Vet att vi tejpade fast en GoPro i nosen på kåpan på en RC8 i somras och det fungerade förvånansvärt bra, inte farligt mycket skak på den rullen. Hur har du den monterad idag?
Jag har testat lite olika. Styrfästet, som de flesta på SD-forumet verkar förespråka, skakade helt klart mest. Så mycket, faktiskt, att det knappt gick att kolla på. Sugkoppen var bättre åtminstone, men det är fortfarande så pass skakigt att du inte kan filma t.ex. en förare framför dig. Det går däremot hyfsat att filma sig själv.
Bästa stället so far är bak på arslet på den. Hjälmfästet är ju helt klart ett alternativ, det är sant.
Ni som kör med GoPro, några tips för hur fan man ska få kameran att sluta (nåja, att inte fullt lika mycket) skaka?
när kollade du nivån sist då? är ju inte så jobbigt att vinkla huvudet till vänster 2 sek o kolla en gång om dagen.... kanske aldrig varit rätt nivå??
Jag har testat lite olika. Styrfästet, som de flesta på SD-forumet verkar förespråka, skakade helt klart mest. Så mycket, faktiskt, att det knappt gick att kolla på. Sugkoppen var bättre åtminstone, men det är fortfarande så pass skakigt att du inte kan filma t.ex. en förare framför dig. Det går däremot hyfsat att filma sig själv.
Bästa stället so far är bak på arslet på den. Hjälmfästet är ju helt klart ett alternativ, det är sant.
Jag har skaplig Ågren just nu. Fick för mig att slänga ut hojen på Blocket och en kille ska komma och hämta den i helgen. Ångrar mig faktiskt som fan. Har ju inte haft någon bättre hoj någonsin. Typiskt mig att bli sugen på något annat just när jag har fått det som jag vill ha det.
På passet i kväll ska jag testa "pannlampefästet" också. Elastiska band som man kan dra över hjälmen likt banden till en pannalampa. Känns dock inte lika säkert för kamerans skull... Återkommer med resultat! Kan kalr rek att sätt fästet på hjälmen. Hojen har alltid en massa vibrationer, svårt att "isolera" bort dem. Tankfäste som någon skriver är nog bland det bättre. Styret är nog tyvärr en rätt skakig plats som du också upplevt, vibrerar ju en del om våra ögonstenar
Lycka till!
Ålrajt. Ska testa på hjälmen också, så får vi se vad som fungerar bäst. Blir förhoppningsvis en skapligt bastant del bankörning i augusti, så då kan man ju testa alla möjliga och omöjliga vinklar och sedan klippa ihop det.
Säljer du säljer jag!
Vad har du hittat istället då?
Hur löste ni det?
Jag tror att min meck är mycket intresserad av detta.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|