Superduke-tråden

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Körde en sväng idag och när jag svängde av från en väg så märkte jag att växelpinnen bara hängde och dinglade.. Det var själva staget som går från växelpinnen som hade lossnat och försvunnit. Någon som har artikelnummer på det? Kollat på ktmshop.se men jag hittar inget :confused:

http://ktmshop.se/index.php?parts=y&hideleft=y&id=234&c=C086113410 är det nr40!? Fyfan 700 spänn! Då kör jag på min lösning=lång m6a för en bråkdel av 700. Får väl köpa på mig några i reserv om det ger vika ute i skogen.

Hur mycket wheelande har du inte gjort om växelväljaren lossar? :D
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Effekt?

Skiljer det något i effekt på årsmodellerna på 990 superduke?
Finns det några andra markanta skillnader, något år man ska föredra osv?
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Alla SD's fram till och med 2011 har 120HP. 2012an har ca 125HP.
SDR från iaf 2008-2011 har 134HP. Sen med akrapipor på hävdas det ca 8hp extra plus viktbesparingen. Så vill du har mer mos, skaffa en R, tycker det är stor skillnad faktiskt. Då är min dessutom omappad och odrevad. :fakta
 

kimbadar

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Enköping
Hoj
Superdjuke
Hej alla glada! Min SD börjar passera 2500mil och funderar på om man skall göra en stor service, eller funkar det att vänta tills i höst alt nästa säsong! kan tilläggas att 1500mils servicen gjordes 2008! räcker en mellan service kanske, hur har ni andra gjort?
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
Vad ska man betala för en 1500 mila service? Kan va bra och veta innan man ringer och bokar....
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Hej alla glada! Min SD börjar passera 2500mil och funderar på om man skall göra en stor service, eller funkar det att vänta tills i höst alt nästa säsong! kan tilläggas att 1500mils servicen gjordes 2008! räcker en mellan service kanske, hur har ni andra gjort?


Är inte hojen servad efter det? Intervallet är 750 mil!
 

kimbadar

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Enköping
Hoj
Superdjuke
Är inte hojen servad efter det? Intervallet är 750 mil!

Jo det är klart den är servad varje år! senast i maj förra året, då mätaren stod på 2250mil så den gick bara runt 250 mil förra sommaren, och är inte framplockad ännu, så det var därför jag tänkte om det räckte med en mellanservice nu, eller om jag måste kasta in den på stor? tänkte ev vänta till i höst, och bara byta olja filter nu,

Så det är därför jag vänder mig till er? :)
 

rasmussen

Guest
Jo det är klart den är servad varje år! senast i maj förra året, då mätaren stod på 2250mil så den gick bara runt 250 mil förra sommaren, och är inte framplockad ännu, så det var därför jag tänkte om det räckte med en mellanservice nu, eller om jag måste kasta in den på stor? tänkte ev vänta till i höst, och bara byta olja filter nu,

Så det är därför jag vänder mig till er? :)

Om du är orolig så gör den stora servicen nu! Tror du blir lite sur om något rasar pga utebliven service! Hellre servad för mycket än för lite.
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Enda sättet att pruta är nog att själv demontera hojjen
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
...själv före inlämning till service och spara några slantar så! Tyvärr verkar det vara nästan standard med ca 5000 kr :'(
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Alla SD's fram till och med 2011 har 120HP. 2012an har ca 125HP.
SDR från iaf 2008-2011 har 134HP. Sen med akrapipor på hävdas det ca 8hp extra plus viktbesparingen. Så vill du har mer mos, skaffa en R, tycker det är stor skillnad faktiskt. Då är min dessutom omappad och odrevad. :fakta

SDR har väl bara enkelsists dock va?
Kan vara kul att ha extra säte.

Är det något annat man ska fundera på? Några typiska fel etc?
Skiljer det något kosmetisk åt på dessa modeller?
2010-2012 är lite dyra, men mellan 2006-2010 främst.
 

Plew

Hungalabungala
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Södermalm
Hoj
Superduke
http://www.sporthoj.com/forum/showt...-KTM-Superduke-07-Regeringsgatan-59&p=5498912

Under dagen igår, det vill säga den 27 mars 2012 mellan 0830 och 1900, stals min Superduke 2007 från MC-parkeringen i korsningen Regeringsgatan/Mäster Samuelsgatan.

Regnr: FPN 339
I övrigt följande kännetecken: Svart, Akrapipor (utan db-killers), orange bakdrev, R-tankpad
, kraschpuckar övre och nedre.

Otroligt tacksam för all hjälp och erbjuder naturligtvis hittelön till den som kan medverka till att den kommer till rätta.

Peter

View attachment 357384
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Jo det är klart den är servad varje år! senast i maj förra året, då mätaren stod på 2250mil så den gick bara runt 250 mil förra sommaren, och är inte framplockad ännu, så det var därför jag tänkte om det räckte med en mellanservice nu, eller om jag måste kasta in den på stor? tänkte ev vänta till i höst, och bara byta olja filter nu,

Så det är därför jag vänder mig till er? :)

Jag tänkte väl :) Jag håller mig till 1500 mil för den stora servicen. Sedan gör jag den lilla serivcen var 750:e mil eller en gång per år. Nu senast blev det nog bara 150 mellan service :)
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Hej!

Nybliven SDR-ägare här :) Har hittills bara kört en längre tur med den men är nog lite kär minsann :) Dock har jag inte riktigt vant mig vid on/off-gasen. Körde Aprilia Tuono v-twin innan så viss erfarenhet av on/off-gas har jag men denna är klart värre. Sitter racegashandtag på den oxå, kanske inte den optimala kombinationen :D Har ni några tips vad det gäller att förbättra gaskänsligheten eller är det bara att vänja sig vid det? Tänkte att med slirkoppling minskar man kanske off-gasen lite iaf. Erfarenheter och synpunkter på det?

Väl mött på vägarna! :)

Per
 

kimbadar

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Enköping
Hoj
Superdjuke
Okej det låter vettigt!, kör nog samma lika och kastar in hojjen i höst på stor service! el i sommar om något annat pajjar! :) tack för tipsen gott folk
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
SDR har väl bara enkelsists dock va?
Kan vara kul att ha extra säte.

Är det något annat man ska fundera på? Några typiska fel etc?
Skiljer det något kosmetisk åt på dessa modeller?
2010-2012 är lite dyra, men mellan 2006-2010 främst.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top