Ni som har en superduke.
Skulle ni rekommendera en SD till en person som letar efter en cykel som funkar till 'allt'.
Har nästan räknat bort den tidigare och dragit åt monster 1100/speed triple men SD'n ligger bättre i pris än monster och trajjan har ju ingen twin vilket jag gärna vill ha.
Ska inte åka bana. Vill kunna köra 50 mil någon dag, kanske ha med tjejen, men samtidigt kunna busa etc.
Va tror ni?
Ni som har en superduke.
Skulle ni rekommendera en SD till en person som letar efter en cykel som funkar till 'allt'.
Har nästan räknat bort den tidigare och dragit åt monster 1100/speed triple men SD'n ligger bättre i pris än monster och trajjan har ju ingen twin vilket jag gärna vill ha.
Ska inte åka bana. Vill kunna köra 50 mil någon dag, kanske ha med tjejen, men samtidigt kunna busa etc.
Va tror ni?
Låter ju bra. Förbrukningen spelar inte så stor roll. Försäkring, service mm har större påverkan på totalkostnaden än nån dl/mil hur ser serviceintervallerna ut och kostnader på dom?
Jadå, ultimata hojen för dig! Jag ska köra ner till nurburgring om några veckor och det hoppas jag klara på en dag.
Gents!
Jag är starkt inne på att byta in min 990 mot en 690, av 2013 års modell. Någon som äger en 690 från 2012 samt framåt? Vad tycker ni om den, hur trivs ni? Rent generellt, vad är bra tillika dåligt med 690? Den jag funderar på är inte R-modellen (då tjejen ska kunna åka med), dock kommer Akra-pipan att sättas på omgående om affären går i lås.
Så, fritt fram för kommentarer om 690!
Provkörde faktiskt en 690 duke -12(original) i helgen och var inte imponerad... Hade innan min SD en 690 SMR med helsystem och K&N öppet luftfilter mm. Jag bytte just för att jag saknande det lilla extra på rakan på banorna. Självklart saknar 690 som var mer lekfull och rolig på det viset. Men för det jag använder hojen idag så är det SD för min del. Körde 3sekunder snabbare på gåsen redan första gången jag var där med SD´n.Gents!
Jag är starkt inne på att byta in min 990 mot en 690, av 2013 års modell. Någon som äger en 690 från 2012 samt framåt? Vad tycker ni om den, hur trivs ni? Rent generellt, vad är bra tillika dåligt med 690? Den jag funderar på är inte R-modellen (då tjejen ska kunna åka med), dock kommer Akra-pipan att sättas på omgående om affären går i lås.
Så, fritt fram för kommentarer om 690!
Ngn som har kört både 990 SMR och SD på bana och har en jämförelse?
Kan SD:n köra åttor runt SMR eller är det ungefär jämnt mellan dem?
Var ju därför jag frågade om ngn kört båda.En duktig förare kör 8r runt en dålig förare, oavsett hoj
Var ju därför jag frågade om ngn kört båda.
Bor du 4-5 mil norr om ringen? Det är knappt så jag klarar av att hålla tillbaka maginnehållet efter knappa 10 mil motorväg. Helt hjärndött att leka segeltyg i över en timme nonstop.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |