Ni som har en superduke.
Skulle ni rekommendera en SD till en person som letar efter en cykel som funkar till 'allt'.
Har nästan räknat bort den tidigare och dragit åt monster 1100/speed triple men SD'n ligger bättre i pris än monster och trajjan har ju ingen twin vilket jag gärna vill ha.
Ska inte åka bana. Vill kunna köra 50 mil någon dag, kanske ha med tjejen, men samtidigt kunna busa etc.
Va tror ni?
Ni som har en superduke.
Skulle ni rekommendera en SD till en person som letar efter en cykel som funkar till 'allt'.
Har nästan räknat bort den tidigare och dragit åt monster 1100/speed triple men SD'n ligger bättre i pris än monster och trajjan har ju ingen twin vilket jag gärna vill ha.
Ska inte åka bana. Vill kunna köra 50 mil någon dag, kanske ha med tjejen, men samtidigt kunna busa etc.
Va tror ni?
Låter ju bra. Förbrukningen spelar inte så stor roll. Försäkring, service mm har större påverkan på totalkostnaden än nån dl/mil hur ser serviceintervallerna ut och kostnader på dom?
Jadå, ultimata hojen för dig! Jag ska köra ner till nurburgring om några veckor och det hoppas jag klara på en dag.
Gents!
Jag är starkt inne på att byta in min 990 mot en 690, av 2013 års modell. Någon som äger en 690 från 2012 samt framåt? Vad tycker ni om den, hur trivs ni? Rent generellt, vad är bra tillika dåligt med 690? Den jag funderar på är inte R-modellen (då tjejen ska kunna åka med), dock kommer Akra-pipan att sättas på omgående om affären går i lås.
Så, fritt fram för kommentarer om 690!
Provkörde faktiskt en 690 duke -12(original) i helgen och var inte imponerad... Hade innan min SD en 690 SMR med helsystem och K&N öppet luftfilter mm. Jag bytte just för att jag saknande det lilla extra på rakan på banorna. Självklart saknar 690 som var mer lekfull och rolig på det viset. Men för det jag använder hojen idag så är det SD för min del. Körde 3sekunder snabbare på gåsen redan första gången jag var där med SD´n.Gents!
Jag är starkt inne på att byta in min 990 mot en 690, av 2013 års modell. Någon som äger en 690 från 2012 samt framåt? Vad tycker ni om den, hur trivs ni? Rent generellt, vad är bra tillika dåligt med 690? Den jag funderar på är inte R-modellen (då tjejen ska kunna åka med), dock kommer Akra-pipan att sättas på omgående om affären går i lås.
Så, fritt fram för kommentarer om 690!
Ngn som har kört både 990 SMR och SD på bana och har en jämförelse?
Kan SD:n köra åttor runt SMR eller är det ungefär jämnt mellan dem?
Var ju därför jag frågade om ngn kört båda.En duktig förare kör 8r runt en dålig förare, oavsett hoj
Var ju därför jag frågade om ngn kört båda.
Bor du 4-5 mil norr om ringen? Det är knappt så jag klarar av att hålla tillbaka maginnehållet efter knappa 10 mil motorväg. Helt hjärndött att leka segeltyg i över en timme nonstop.
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |