Lindholm82
Ny medlem
Jag får en lätt pulserande känsla när ja bromsar med frambromsen. Hade hoppats på att det skulle försvinna när ja bytte olja och klossar men det är väl skivorna då. Eller kan det va något annat?
Jag får en lätt pulserande känsla när ja bromsar med frambromsen. Hade hoppats på att det skulle försvinna när ja bytte olja och klossar men det är väl skivorna då. Eller kan det va något annat?
Jag skulle behöva hjälp med att uppskatta värdet på min fina.
Funderar på att sälja min Superduke. Den har lite mindre repor här och var från att jag har gått omkull med den ett par gånger, men det är inte så farligt. Ny kopplingskorg behövs dock. Delar av lyktan kostar ca 1000kr att laga, och det är endast originalsystem på (Finns dock EN oskadd akraburk med pipa ner till grenröret. Andra burken är kasserad).
Skrapade kraschpuckar men det är ju som sagt just kraschpuckar och något man skulle kunna ta bort.
Annars är den i godkänt skick. Däcken är cika 20 mil gamla samt justerbara fotpinnar som skall monteras på från Attack Performance. (Rasor, du är inte sugen på att köpa? )
Kollar jag på 07 och nyare så ligger de billigaste på 60k, förutom en 07 SD på 52k på blocket.
Om jag sätter min hoj till 45K, skulle det vara lågt, rimligt eller dyrt?
Det är en svart 2008 vanlig SD med 1500 mil på mätaren. Stora servicen är gjord för ca 150 mil sedan.
Givetvis söker jag inte svar som säger det exakta värdet, utan mer vad man kan tänka sig att sikta på.
Just det, innan jag glömmer det. #tjejkörd #lågmilare #aldrigkraschat osv #fintSkick #bästaKöpet
Jag skulle behöva hjälp med att uppskatta värdet på min fina.
Funderar på att sälja min Superduke. Den har lite mindre repor här och var från att jag har gått omkull med den ett par gånger, men det är inte så farligt. Ny kopplingskorg behövs dock. Delar av lyktan kostar ca 1000kr att laga, och det är endast originalsystem på (Finns dock EN oskadd akraburk med pipa ner till grenröret. Andra burken är kasserad).
Skrapade kraschpuckar men det är ju som sagt just kraschpuckar och något man skulle kunna ta bort.
Annars är den i godkänt skick. Däcken är cika 20 mil gamla samt justerbara fotpinnar som skall monteras på från Attack Performance. (Rasor, du är inte sugen på att köpa? )
Kollar jag på 07 och nyare så ligger de billigaste på 60k, förutom en 07 SD på 52k på blocket.
Om jag sätter min hoj till 45K, skulle det vara lågt, rimligt eller dyrt?
Det är en svart 2008 vanlig SD med 1500 mil på mätaren. Stora servicen är gjord för ca 150 mil sedan.
Givetvis söker jag inte svar som säger det exakta värdet, utan mer vad man kan tänka sig att sikta på.
Just det, innan jag glömmer det. #tjejkörd #lågmilare #aldrigkraschat osv #fintSkick #bästaKöpet
Jo det är klart, och jag hade tänkt fixa den under vintern. Men även om intresset skulle vara noll så har den ju ett värde. Ska vi sägs 47k med ny kopplingskorg?
Eller såhär; är det rimliga priser de andra hojarna ligger ute för?
Ställer samma fråga här som jag gjorde i 950sm tråden.
Vill gärna ha en hoj med lc8 motorn, men intresset svalna när jag kolla prisuppgifter på service hos GMC i Karlstad. ca 3500:- samt 7000:- för lilla respektive stora. Kostar dessa hojar så mycket på alla serviceställen?
Hoppades man kunde komma undan billigare med tanke på att halvförsäkringen landar på drygt 10 loppor per år
Har du kollat med Svedea?! va det gäller service så kan man ju göra lite själv å lämna in resten, så slipper det bli så dyrt..
Svedea och bilsportmc ger samma premie för mig så det är hugget som stucket.
Angående att meka själv så är jag inte särskilt händig, sen har jag förstått att oljebyten på lc8 motorn kräver lite föer moment än de flesta andra hojar(?)
Vill iallafall utgå från att hojen ska lämnas bort på service och då tycker jag att prisuppgifterna jag fått är lite väl höga.
Priserna jag fått är likt det ni får betala då antar jag?
Välj då Bilsportmc. Svedea har 10000 i självrisk vid stöld på alla KTM modeller
Vad för ngt extra skulle det göras på en LC8motor vid oljebyte? ???
Fick för mig att det skulle vara svårare för att det var torrsump? Jag är som sagt inte alls van meckare så jag har egentligen ingen koll
Får kolla om det går att serva billigare på något annat ställe annars får det bli någon annan hoj. Den höga försäkringskostnaden ihop med servicekostnaden tycker jag är för mycket.
Nu svarar jag en månad efter du skrev men jag kör med 16/42 och trivs väldigt bra med det. Provade 40 också men 42 är det som passade min körning bäst. Kör mycket gata och bakhjul samt att topphastighet nu ligger på 218-220 mätarfart
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |