OK-OK!Herr DR_C
Vad händer, det är snart vår och det var länge sedan vi hörde något från dig! I WANT (NEED) MORE
Just nu är det presspassning med ca 0,05-0,06mm på en diameter om 20mm, samt insmort med bussningssäkring innan jag pressade ihop det. Skulle vilja säkra detta mekaniskt också, men jag tänkte vänta med det tills jag sett resultatet på vibrationerna. Har du några erfarenheter att bidra med?Sitter Wolframbiten bara fast med Krymp, eller är det mekaniskt ingrepp också?
Vilken passning?
Just nu är det presspassning med ca 0,05
Tyvärr ingen erfarenhet. Bara konskapstörstande...
Planerar en Big Bore RD/RZ Banshee 350 -500 motor.
Även vevaxlar som är avsedda för tyngre kolvar är inte balanserade efter det. Då dök tankarna upp på Wolfram.
Nu är moppen ihop och redo för provstart. Det är knappt jag törs...
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Haha! Jo, gjutjärn får det bli!HOHO, den där gör du i kolfiber, hojen början bli fet me allt extra allt, men när jag tänker efter gör det i fet plåt istället.
Halloj!
Jag använder ju de gamla Brembo-oken fortfarande, så de beläggen hamnar väl utanför dessa skivorna?
Det jag möjligen kan använda är centrum och nitar, så får jag köpa nya skivor av Acke...
Men alltså, jag har ju skam i kroppen...
Ja, beläggen MÅSTE ligga innanför kanten på skivan. Tyvärr har jag gjort den erfarenheten OCKSÅ...Mjo, det skamliga budet kanske blir i underkant om inte skivorna går att köra med. Det är som du säger att Brembo-beläggen går lite utanför, dessutom inåt till tror jag, så det funkar nog inte alls. Det skulle också kunna innebära att centrumen är för stora för att sätta nya skivor på (till dina ok). Jag ska mäta lite av eget intresse för att se hur mycket som egentligen skiljer.
Kommer du köra cupen i år?
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |