Jag fick väl 2-3 varv på första passet. Lite tunt. Men att avslöja tekniska brister på hemmaplan är bättre än på race långt borta!Så det var därför den inte ville igång!
Var och kollade och hoppades att du skulle fått kört ett varv, jäkla osis att det sket sig!
https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/rubber Jag har beställt en meter, så har jag backup!
Jag köpte en slang på Hydroscand som är av NBR både in- och utvändigt (1430-00-05). Förutsägbar livslängd (undvika avhjälpande underhåll) är viktigare i det här fallet än lång. Slangen har jag nu marinerat en stump av, så kan jag förhoppningsvis få en uppfattning om hur den ser ut som är monterad inuti tanken.
/Husmor
Bra med tips på leverantör, Boris!
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Tjenix!Goddag herr clemens, hur går balanseringen av veven framåt? Och vad typ av borr/pinfräs använder du dig av. Wolfram är ju ingen lek att avverka material från, stenhårt är ju bara förnamnet.
Jag är så sjukt imponerad över att du inte bär ut sakerna ur garaget o förpassar dem i soptunnan.
Personligen så är jag helt inne på att tillverka en helt ny vevaxel till min yamaha TT 768cc,
Jag har upptäckt att tar man TT600 belgradans block så passar mt03/raptor700 cylinder o topp rakt på blocket utan modifieringar,
Då kan jag äntligen få i 10mm stroker vev o 108 mm kolv utan bekymmer.
Nothing beat cubikinches.
Tjenix!
Nja. Soptunnan är närmre än någonsin... Jag har testat några olika balansfaktorer, men faktum kvarstår: utan balansaxel ryker stötdämparen av! Med balansaxel måste jag ha OEM storlek på ramlagren, och då håller de i 5-6h... Nu senast testade jag 0,62 och då vibrerade hojen helt acceptabelt, men stötdämparen skallrade så jag trodde den skulle ryka av direkt! Hm...
Kul att du finner vägar framåt! Bra där!
Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
När problemen började, satte jag de främre motorfästena i hylsor av polyuretan och de kan röra sig ca 1,0mm upp/ner. Det hade i princip ingen effekt alls. I min förra ram hängde det främre motorfästet i länkarmsbussningar från Peugoet 205. Balansaxeln var kvar. Då skakade däremot saker sönder som satt direkt på motorn (avgassystem, spjällhus).Har du funderat på att göra motorn gummiupphängd eller hade du det redan? På min gamla Highland 950 va de gummi motorkuddar och din gick faktiskt vibrationsfritt.
Ythärdade vevaxlar?Det är en svensk kille som lever på att göra special vevar till speciella motorer..
Vill du ha hans nummer kan jag.pm,a det till dej han levererar vevar över hela europa o är billigare än att renovera veven hos ebos
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |