Gottis skrev:
För A-förare ja, det är vi som ännu är B-förare som oroar oss om support klasserna ryker
För mig är problemet att jag troligen ligger precis på gränsen att kvala in till finalkörningen på söndagen. Ska jag då trots allt lösa en A-licens och betala massa pengar för att få åka hem på lördagen? Jag hade hellre sett en blandning av A- och B-förare där B-förarna ges en chans att kvala bort nån A-förare och sen köra finalen (vi har ett sånt upplägg på övriga rejs).
Trots att idén missgynnar mig och jag tycker det vore en frän show att köra kanske två rejs tillsammans men resten av våra rejs ska gå på ändamålsenliga banor tycker jag det är ett intressant upplägg.
De som tagit fram det här (er sektion och vår tillsammans) är inte dumma i huvvet och gör garanterat det de tror är bäst för respektive sport. Facit har vi väl ungefär den här tiden nästa år.
En fördel vi har gentemot er är att vi troligen har lättare att få till rejs där även B-förarna får gott om plats.
Skulle bli en snabb kommentar bara men det spårade visst ur, hehe.
Axxexs skrev:
Jag gissar att anledningen till att det kommit så här sent är att motardfolket ganska sent fick reda på att dom inte fick köra kvar med rallycrossen?
RR-SM hade väl behov av att förbättra sig på vissa punkter och med den här lösningen så gör man något som kan bli bra för båda grenarna. Kanske sent men säkert fanns det anledningar till att inte vågade vänta med förändingarna?
Sen har nog tv varit med och puschat för det här.
Med det här upplägget kan man behålla tv, öka körtiden, få mer publik och göra arrangemangen mer proffsiga. Alltså inget som motsäger vad enkäten i höstas gjorde för antydningar på hur förarna ville ha det?
Njae, min uppfattning är att vi inte velat köra på deras banor och de vill inte köra med oss heller, typ. Så det var nog inte avgörande för sena beslut.
TV har varit med och dragit ut på det hela. De vill tjäna pengar som vi inte vill betala och så drar det ut på tiden.
Jag tror detta kommer vara bra för alla de som kommer vara med på tävlingarna i och med allt du säger i sista stycket. De som drabbas är ju de som helt plötsligt blir bortknuffade, R600, R1000, 250SP och alla våra B-förare. Men nån av 600-klasserna kommer väl få plats till slut!?