Det slipper du ju ändå om rookieklasserna tas bort från SMGottis skrev:kom ni och kör då men kör sist på dagen så jag slipper åka runt i lerca kulorna för att det ligger en massa rullgruss på banan
Det slipper du ju ändå om rookieklasserna tas bort från SMGottis skrev:kom ni och kör då men kör sist på dagen så jag slipper åka runt i lerca kulorna för att det ligger en massa rullgruss på banan
Gottis skrev:Betalar gärna om dom sänder mina Race
Jag heter Lasse skrev:Tror faktiskt att de kommer att borsta mellan racen.
Stora depåtält tar plats. Långa trailers tar plats. Stora team tar plats.
oFFkeFF skrev:Som Anders säger, ta med dig stora plånboken. Är ju andra som är med och sponsrar sändningarna också, och det är tillräckligt svårt att hitta pengar för att visa sm-klasserna. Av den anledningen som förarna själva fått vara med och casha upp en del av summan.
Busaberg skrev:Det slipper du ju ändå om rookieklasserna tas bort från SM
Gottis skrev:kom ni och kör då men kör sist på dagen så jag slipper åka runt i lerca kulorna för att det ligger en massa rullgruss på banan pratar som förare då...
Kan ju tillägga att vilka kostnader vi snackar här för klubbarna..men mest nyfiken är hur min hemma klubb (FMK) ska lösa det hela ska vi plocka bort depån kanske..den kommer ju iaf inte behövas när det bara ska va A-förare
Gottis skrev:Betalar gärna om dom sänder mina Race
Gottis skrev:Tror nog att många vill betala lite för att synas?r
Gottis skrev:och hur många sånna Team finns det här förutom Cawalli,Stiggy och Vedic som kör MC här i sverige
Inte alls.Men om rookie inte ska köra på samma tävlingar som motarden behöver du inte oroa dig för det grus dom drar ut på bananGottis skrev:ska du säga till mej att sluta köra hoj med lr :kocko
oFFkeFF skrev:Fyra tv-sändningar a 30minuter kostade ~900000. Förarna medfinansierade c;a 150000.
Sen får man också ställa sig frågan, finns det någon tv-kanal som vill visa rookie/support-rejs?
Busaberg skrev:Inte alls.Men om rookie inte ska köra på samma tävlingar som motarden behöver du inte oroa dig för det grus dom drar ut på banan
Jag heter Lasse skrev:Catapult, Husaberg, Kawasaki. För att nämna några.
Busaberg skrev:Inte alls.Men om rookie inte ska köra på samma tävlingar som motarden behöver du inte oroa dig för det grus dom drar ut på banan
Jag tänker inte tävla alls i motard och angående säkerheten så tror jag inte att någon arrangör skulle släppa ut ett heat i roadracing SM utan att sopa bort ev grus först.Tror du?Gottis skrev:du har nog inte så högt säkerhetstränkade huvudtaget
en liten priva fråga men är du A-förare lr hoppas du att du ska få köra SM som B-förare
Gottis skrev:de va lite ironi menat för låt gubben klart jag fattar att ingen är intresserad av Rookie race dom kan ju inte köra MC
okej så jag behöver inte oroa mig för mina kompisar som är A-förare då lr
du har nog inte så högt säkerhetstränkade huvudtaget
okej visst inte att ni kom med Moto GP Trailers typ sorry
en liten priva fråga men är du A-förare lr hoppas du att du ska få köra SM som B-förare
Chris Ash skrev:Hörru Mr Negativ...
Du låter som en gammal pensionär, varför inte se möjligheterna istället för hindrena? Ser du verkligen inget positivt i separat B-serie med mycket körtid, möjligheter för alla att få köra och ett luftigare schema?
Sposorer!? Du har ponsorer och har mage att komma här å gnällaGottis skrev:... ni andra rookies här hur många race har ni sagt till era sponsorer...
Busaberg skrev:Jag tänker inte tävla alls i motard och angående säkerheten så tror jag inte att någon arrangör skulle släppa ut ett heat i roadracing SM utan att sopa bort ev grus först.Tror du?
Bingo skrev:Sposorer!? Du har ponsorer och har mage att komma här å gnälla
Gottis skrev:förstår inte riktigt vad du menar med mer kör tid vi ska ju iaf slänga in allt på en dag för du tror väl inte att det blir några tre dagars B-race helger
Mad Moose skrev:Det verkar alltså bara vara ett ryckte.
Mad Moose skrev:Ok, nu kan vi kanske sansa oss, andas djupt och återta lugnet.
Jag har precis pratat med Kenneth Lodnert och han vet inget, INGET om det hela. Han har inte hört något från någon och ställer sig mycket frågande till alltihop. Det verkar alltså bara vara ett ryckte.
Haha, var kommer allt ifrånMad Moose skrev:Ok, nu kan vi kanske sansa oss, andas djupt och återta lugnet.
Jag har precis pratat med Kenneth Lodnert och han vet inget, INGET om det hela. Han har inte hört något från någon och ställer sig mycket frågande till alltihop. Det verkar alltså bara vara ett ryckte.
Mad Moose skrev:Ok, nu kan vi kanske sansa oss, andas djupt och återta lugnet.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|