Supermotard <> Roadracing

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Gottis skrev:
kom ni och kör då men kör sist på dagen så jag slipper åka runt i lerca kulorna för att det ligger en massa rullgruss på banan

:)
Det slipper du ju ändå om rookieklasserna tas bort från SM :rolleyes:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Gottis skrev:
Betalar gärna om dom sänder mina Race :)

Som Anders säger, ta med dig stora plånboken. Är ju andra som är med och sponsrar sändningarna också, och det är tillräckligt svårt att hitta pengar för att visa sm-klasserna. Av den anledningen som förarna själva fått vara med och casha upp en del av summan.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Jag heter Lasse skrev:
Tror faktiskt att de kommer att borsta mellan racen.

Stora depåtält tar plats. Långa trailers tar plats. Stora team tar plats.

och hur många sånna Team finns det här förutom Cawalli,Stiggy och Vedic som kör MC här i sverige

oFFkeFF skrev:
Som Anders säger, ta med dig stora plånboken. Är ju andra som är med och sponsrar sändningarna också, och det är tillräckligt svårt att hitta pengar för att visa sm-klasserna. Av den anledningen som förarna själva fått vara med och casha upp en del av summan.

Tror nog att många vill betala lite för att synas?r

Busaberg skrev:
Det slipper du ju ändå om rookieklasserna tas bort från SM :rolleyes:

ska du säga till mej att sluta köra hoj med lr :kocko

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Gottis skrev:
kom ni och kör då men kör sist på dagen så jag slipper åka runt i lerca kulorna för att det ligger en massa rullgruss på banan pratar som förare då...
:död

Kan ju tillägga att vilka kostnader vi snackar här för klubbarna..men mest nyfiken är hur min hemma klubb (FMK) ska lösa det hela ska vi plocka bort depån kanske..den kommer ju iaf inte behövas när det bara ska va A-förare:)

Det är ju inte lättare för oss direkt om det skulle ligga grus på hela asfaltspartierna & självfallet är det oacceptabelt om det skulle innebära problem för RR-förarna. Det är nog ganska sannolikt att vi kommer köra sist & i dom fallen det inte är möjligt så lär det vi dragit ut sopas bort.

Gottis skrev:
Betalar gärna om dom sänder mina Race :)

Tyvärr är det väl så att TV-Produktions bolaget hellre sänder 2 olika sporter & på så sätt tilltalar en bredare publik än flerklasser av samma sport.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Gottis skrev:
Tror nog att många vill betala lite för att synas?r

Fyra tv-sändningar a 30minuter kostade ~900000. Förarna medfinansierade c;a 150000.
Sen får man också ställa sig frågan, finns det någon tv-kanal som vill visa rookie/support-rejs?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gottis skrev:
ska du säga till mej att sluta köra hoj med lr :kocko
Inte alls.Men om rookie inte ska köra på samma tävlingar som motarden behöver du inte oroa dig för det grus dom drar ut på banan :7peta

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
oFFkeFF skrev:
Fyra tv-sändningar a 30minuter kostade ~900000. Förarna medfinansierade c;a 150000.
Sen får man också ställa sig frågan, finns det någon tv-kanal som vill visa rookie/support-rejs?

de va lite ironi menat för låt gubben klart jag fattar att ingen är intresserad av Rookie race dom kan ju inte köra MC :rolleyes:

Busaberg skrev:
Inte alls.Men om rookie inte ska köra på samma tävlingar som motarden behöver du inte oroa dig för det grus dom drar ut på banan :7peta

okej så jag behöver inte oroa mig för mina kompisar som är A-förare då lr

du har nog inte så högt säkerhetstränkade huvudtaget

Jag heter Lasse skrev:
Catapult, Husaberg, Kawasaki. För att nämna några.

okej visst inte att ni kom med Moto GP Trailers typ sorry

Busaberg skrev:

en liten priva fråga men är du A-förare lr hoppas du att du ska få köra SM som B-förare

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gottis skrev:

en liten priva fråga men är du A-förare lr hoppas du att du ska få köra SM som B-förare
Jag tänker inte tävla alls i motard och angående säkerheten så tror jag inte att någon arrangör skulle släppa ut ett heat i roadracing SM utan att sopa bort ev grus först.Tror du?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Gottis skrev:
de va lite ironi menat för låt gubben klart jag fattar att ingen är intresserad av Rookie race dom kan ju inte köra MC :rolleyes:

okej så jag behöver inte oroa mig för mina kompisar som är A-förare då lr

okej visst inte att ni kom med Moto GP Trailers typ sorry

Hörru Mr Negativ...

Du låter som en gammal pensionär, varför inte se möjligheterna istället för hindrena? Ser du verkligen inget positivt i separat B-serie med mycket körtid, möjligheter för alla att få köra och ett luftigare schema?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Chris Ash skrev:
Hörru Mr Negativ...

Du låter som en gammal pensionär, varför inte se möjligheterna istället för hindrena? Ser du verkligen inget positivt i separat B-serie med mycket körtid, möjligheter för alla att få köra och ett luftigare schema?

klart jag ser fördelar i det men ser ännu fler fördelar att kunna ta hjälp av A-förare,mekaniker när jag behöver något så går jag till Grevens och hoppas han har det,Tror det blir svårt att konkurrera om den lilla publiken som är om man kör en serie till

förstår inte riktigt vad du menar med mer kör tid vi ska ju iaf slänga in allt på en dag för du tror väl inte att det blir några tre dagars B-race helger

nä nu känner jag iaf SM det kan man skita i SO blir det iaf ingen motard i bara strunta i sm se till att man åker till Danmark,finlad och norge som mackan sa, plus B-racet på LMS och kanske det skulle bli ett nere i skåne land ja 5 race .... ni andra rookies här hur många race har ni sagt till era sponsorer att ni ska köra själv har jag flaggat för alla SM och SO plus och b-race för att uppklassad och även köra två lr tre ERF...

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gottis skrev:
... ni andra rookies här hur många race har ni sagt till era sponsorer...
Sposorer!? Du har ponsorer och har mage att komma här å gnälla :mad: :lol

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Busaberg skrev:
Jag tänker inte tävla alls i motard och angående säkerheten så tror jag inte att någon arrangör skulle släppa ut ett heat i roadracing SM utan att sopa bort ev grus först.Tror du?

om du inte tänker tävla själv varför bryr du dej då tycker vi kan hålla den tråden tillsammans med dom som det bara berör

hmm ursäkta mig bara men det tar ganska långtid att sopa en hel bana är tex blött så kan man dra med sig skit runt hela banan...jag hoppas verkligen att dom sopar ordentligt om någon kör av på grund av att det ligger skit kvar sen SM heatet så lär nog huvuden rulla :död

Bingo skrev:
Sposorer!? Du har ponsorer och har mage att komma här å gnälla :mad: :lol

okej då vi som har någon enstaka :rolleyes:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Hur många personer krävs det som minimum föra att arrangera en tävling?

(RR)

Idén är bra - om det finns en vettig lösning för B-förarna. Att rycka i spaken till falluckan känns lite onödigt. Lite längre framförhållning skulle nog alla må bra av - Motardgänget håller säkert med. Hade man lagt fram detta nu som riktlinjer för 2007 tror jag diskutionen hade varit mindre infekterad.

//Anders

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Gottis skrev:
förstår inte riktigt vad du menar med mer kör tid vi ska ju iaf slänga in allt på en dag för du tror väl inte att det blir några tre dagars B-race helger

Har du tre-fyra klasser på en dag (0800-1200+1300-1700=8 timmar) kan du ge dem 2x40 min+race på en dag. Det är mer körtid än en SM-helg där bara 2x20 min kval 10 min Warmup plus race ingår i anmälningsavgiften.

Endagstävlingar låter mycket bra i mina öron. Otroligt mycket dötid på en SM-helg.

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Ok, nu kan vi kanske sansa oss, andas djupt och återta lugnet. :)
Jag har precis pratat med Kenneth Lodnert och han vet inget, INGET om det hela. Han har inte hört något från någon och ställer sig mycket frågande till alltihop. Det verkar alltså bara vara ett ryckte.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Mad Moose skrev:
Det verkar alltså bara vara ett ryckte.

Om Mr. RR inte vet något om detta så verkar det lika troligt som om Mike inte skulle gnälla över lek på hans gokartbana.

"Grabber, ni faur inte kore minimouto på min lille bana, Taekk"

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Mad Moose skrev:
Jag har precis pratat med Kenneth Lodnert och han vet inget, INGET om det hela. Han har inte hört något från någon och ställer sig mycket frågande till alltihop. Det verkar alltså bara vara ett ryckte.

Tack!

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mad Moose skrev:
Haha, var kommer allt ifrån :rofl

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mad Moose skrev:

Spooky....

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...