Nu blev ju allt käftande rätt löjligt ändå
Vore häftigt att se vilka metoder som skulle användas för att det skulle funkaGottis skrev:hmm jag kan se ett långlopp på 8 timmar på Knutstorp med ett gäng Husabergare och några 525r
snacka om att det lär behövas mekaniker första gången i sveriges historia det lär behövas byta olja mitt under ett race samtdigt som man ska justera ventilerna
Situationen med RR -SM som uppstått är beklaglig , jag hoppas verkligen att våra representanter ger oss ett besked före jul om vad som är på gång , det kanske är ett vettigt förslag som för våra grenar framåt , om våra representanter tror på sitt förslag har de inget att förlora på att ge oss information , till de som inte tror på den hör förändringen / tidsplanen till 2006 vill jag bara säga att ni är i er fulla rätt att ha synpunkter , stå på er oavsett om en del tycker att vi inte skall ställa för stora krav på att sektionerna skall skynda på i sitt arbete , speciellt som en del företrädare säger att sektionerna "lägger ner ett mastodontjobb" på detta så skall vi helst inte komma med synpunkter och misstro våra representanter , DET ÄR ABSOLUT INTE FRÅGA OM MISSTRO UTAN ENDAST OM INFORMATION TILL VUXNA MÄNNISKOR SOM LÄGGER NER SIN SJÄL OCH SATSAR PENGAR FÖR ATT BEDRIVA DEN SPORT / HOBBY SOM DE GILLAR .Pelle B skrev:Jag måste bara säga att detta suger bigtime! Jag vet att vi inte är några fulltidsproffs, men vi behöver ändå sponsorhjälp. Att nu komma krypande till dem och säga att ni får inga biljetter till SM där jag kör en SUPPORT-KLASS utan jag vet inte vad/när/hur/OM våra tävlingar kommer köras!! Framförhållning!! Finns detta ord inom SVEMO?? Det kan hända att detta är ett bra beslut....TILL 2007!
Att komma med något sådant här efter nyår är ju sjukt! Det kan hända att det är dags att separera A och B förare, men inte med framförhållning noll!
Jag brukar inte vara den som klagar på SVEMO men stämmer detta kör de ju faktiskt över halva RR-sverige (snabbt räknat) utan att ens ta upp frågan!
Nu är det väl bara att lägga hela satsningen på is tills man får reda på VAD man ska satsa på! Jävligt bra gjort SVEMO!
Supermoto-rider skrev:Situationen med RR -SM som uppstått är beklaglig , jag hoppas verkligen att våra representanter ger oss ett besked före jul om vad som är på gång , det kanske är ett vettigt förslag som för våra grenar framåt , om våra representanter tror på sitt förslag har de inget att förlora på att ge oss information , till de som inte tror på den hör förändringen / tidsplanen till 2006 vill jag bara säga att ni är i er fulla rätt att ha synpunkter , stå på er oavsett om en del tycker att vi inte skall ställa för stora krav på att sektionerna skall skynda på i sitt arbete , speciellt som en del företrädare säger att sektionerna "lägger ner ett mastodontjobb" på detta så skall vi helst inte komma med synpunkter och misstro våra representanter , DET ÄR ABSOLUT INTE FRÅGA OM MISSTRO UTAN ENDAST OM INFORMATION TILL VUXNA MÄNNISKOR SOM LÄGGER NER SIN SJÄL OCH SATSAR PENGAR FÖR ATT BEDRIVA DEN SPORT / HOBBY SOM DE GILLAR .
Ungefär lika desperat som du är?Gottis skrev:ni verkar verkligen va desperata för att få köra sm tillsammans med RR
jag håller med Pelle totalt till 2007 men inte till 2006 alla har kommit förlångt i sina planer
Gottis skrev:ni verkar verkligen va desperata för att få köra sm tillsammans med RR
nej då , jag tror inte att supermoto-förarna är desperata och kräver att få köra ihop med RR , oavsett vad förslaget blir ( dessvärre beslutat när vi får reda på det ) så tycker jag att det är väl sent för att gälla 2006Gottis skrev:ni verkar verkligen va desperata för att få köra sm tillsammans med RR
jag håller med Pelle totalt till 2007 men inte till 2006 alla har kommit förlångt i sina planer
Läste du öht vad han skrev???Gottis skrev:ni verkar verkligen va desperata för att få köra sm tillsammans med RR
Supermoto skrev:Läste du öht vad han skrev???
Vi är inte desperata på nåt vis. Jag har inte talat med nån Sm-förare som odelat varit positiv till detta. Inte jag själv heller. Däremot tycker jag det ska bli intressant att se hur det går...
Nr:18 skrev:Ungefär lika desperat som du är?
Ingen faraGottis skrev:okej lite hårda ord då från min sida sorry men verkar va mest lovord från eran sidan ytters få av oss som ska köra Rookie nästa år är nog posetiva till den här idén iaf till 2006 men jag kan ju förstå eran sits också antar att ni inte får någon serie alls att köra i om ni inte får köra ihop med oss...just nu ser jag det att det blir antagligen blir vi lr er
jag tror inte på någon B-förar serie till 2006 för ont om tid till dess
jag har inte läst tråden i motard forumet men ska göra det när jag kommer hem från jobbet imorgon vid sex tiden
Gottis skrev:okej lite hårda ord då från min sida sorry men verkar va mest lovord från eran sidan ytters få av oss som ska köra Rookie nästa år är nog posetiva till den här idén iaf till 2006 men jag kan ju förstå eran sits också antar att ni inte får någon serie alls att köra i om ni inte får köra ihop med oss...just nu ser jag det att det blir antagligen blir vi lr er
jag tror inte på någon B-förar serie till 2006 för ont om tid till dess
jag har inte läst tråden i motard forumet men ska göra det när jag kommer hem från jobbet imorgon vid sex tiden
ledsen Humlan blir för engagerad känslo mässigt vänder upp och ner på mycket
Penguin skrev:.....Om du läser motsvarande tråd i Motardforumet så ser du att denna idé är långt ifrån poppis bland alla motardförare, precis som hos "oss". Vi är hojåkare allihopa och det vore väl dumt att börja kasta paj på varandra, från respektive läger.
Pelle B skrev:Jag får det bara inte att gå ihop....
Låt säga att man delade på A och B förare. Många tycker redan anmälningsavgiften är på smärtgränsen för vad man klarar av. Skall man då bara vara hälften så många på helgen kan jag tänka mig att klubbarna måste höja avgiften ganska mycket för att få det att gå ihop. Det lockar säkert fler till sporten (???), särskilt när vi (b-förare) inte kan "åka snålskjuts" på SM-klasserna och därigenom få till lite spons.
Tror absolut inte detta gynnar tillväxten...
Bara mina två ören......
Macke skrev:Om förslaget är inpopulärt hos medparten av både Roadracingförarna och Motardförarna så förstår jag inte ens varför man överväger det här....
Word!
Jag tror inte riktigt det är så, supermoto sa "ingen sm-förare" men jag tycker det är bra, och jag är ju SM-förare ;DMacke skrev:Om förslaget är inpopulärt hos medparten av både Roadracingförarna och Motardförarna så förstår jag inte ens varför man överväger det här....
Word!
Jörgen Player Special skrev:Jag tror det här blir jättebra, det kommer bli publikvänligt och varierande.. Ökar intresset från allmänheten så kommer det mer folk till race. Kommer det mer folk kommer oxå media och pengar.. Då kanske man kan rädda dagens unga från fotboll och annan skit.
/Jörgen
Pelle B skrev:Det kan hända att det är ett jättebra förslag, men vi är nog ganska många som tycker det är FÖR SENT!
Nu kan man ju inte skriva några sponsoravtal. Vad skall man säga när de frågar var/när man skall köra.... VET INTE??? Låter ju jätteseriöst.....
Tyck gärna att jag är lite ego som bara bryr mig om min egen satsning, men det är nog bäst för det verkar inte vara någon annan som gör det.....
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|