Gottis skrev:
hmm skit skoj om alla B-race går på LMS vet inte om du har varit på någon av dom andra banorna men eran är i mitt tycket inte den bästa men det är OT
men om nu alla är imot det här så kan vi väl bara Strejka
Se då till att hjälpa till och fixa en bra b-serie istället.
Du kan väl inte annat än hålla med om att SM vuxit ur sin kostym? Eller?
Istort varje helg det har körts SM/SO i år, har någon supportklass fått stryka foten, dock mig veterligen ALDRIG r600/1000 de senaste 4 åren.
Man har fått köra b-finaler, man har ibland inte ens fått kvala för att det varit för många anmälda.
Jag kan hålla med om att det finns massa fördelar för rookies med tips och "glans" från SM, lättare med sponsorer etc. Men snälla inse att i ett
SM ska inte supportklasserna gå före SM-klasserna, även om ni är "flest, störst och vackrast".
Det alla ropat efter är att utveckla SM-serien till något bra, som kan visas på tv, och på den vägen få mer uppmärksamhet. Samkörning med motard är på det viset genialiskt, billigare TV, samt två publikgrupper samma helg.
Sen måste man givetvis se till att återväxten fungerar på ett tillfredställande sätt. Det blir inte lika "glamoröst" att köra b-rejs, men vadfasen, var det de innan då?
Sen kommer det nog ändå vara med rookies på de rejs som INTE samkörs med motard som jag hajat det. Tre rejs som ska samköras. LMS har en b-tävling, HMS borde lätt kunna fixa det. Så hitta en klubb som vill genomföra en tredje så har ni lika många rejs som tidigare, samt att ni faktiskt inte försvinner helt från SM/SO-depån ändå..