intressant
Hmm, jag få inte ihop allt som skrivs i denna tråd..... med det lilla jag kunde innan
I insuget skall det väl inte vara för blanka kanaler. De ojämna ytorna skall släppa luften likt ett hajskinn. Lite turbolens närmast väggarna gör att bränsle / luft blandningen stömmar lätt samt att den blandas lite extra.
Utsuget får väl gärna vara blankt. Där skall ju bara avgaserna ut och ju blankare kanalerna är desto mindre sot kan fastna , -eller ?
Är inte ventilerna den stora bromsen, .inte storleken utan det är lyftet som sätter begränsningarna , eller ? Det kan kan ju inte spela så stor roll om ventilen är 30 eller 32 mm (omkretsen skiljer ju inte så mycket, bara 6,28mm).
För bränningsrummet skall väl vara så slätt som möjligt, -eller ?
Om det är kanter eller ojämnheter som sticker ut så blir de varmare än omgivningen och motorn knackar lättare, vilket förhindrar lite vassare tändning. -eller ?
Hur mycket får man betala för en beg komplett LC4 topp , som skall användas för lite meningslöst trimmande ?