Husaberg toppen som Mats och jag gjorde ser inte ut så där mer. Vi testade en massa olika former på kanalen så till slut blev det mycket plast i den. http://www.topplocksverkstan.se/bilder/4-takt/husaberg4.jpg . Mats Clementz gjorde toppen efter en gammal topp jag hade portat och skulle vi gjort en ny idag så har jag lärt mig en hel del. Marcus Wictorssons lilla 119cc motor har varit en bra testbänk. Vi har nu 19,5 hästar på bakhjulet och genom att prova olika form men samma storlek på insugskanalen så gav den senaste toppen 1nm mer vid 8500 varv men bara 0,1 hästar mer vid 11000 varv. Anledningen är mer tumble. Med denna toppen så kapade Marcus sitt personbästa på Racehouse i Malmö från 24,9sek till 24,2sek. . Marcus, Christian och Johan ska uppvisningsköra på mc mässan i Göteborg så passa på att kolla in dom. Erland.
vet du hur mycket cc husabergaren hade och några bänksiffror?
Fråga... har du hört talas om det går att glidlagra en rulllagrad vevtapp som ex sitter på min xr 650.. Mx compositesveven lagras direkti tappen. Men hur går det med smörjningen?