Du kan hällsa portaren att han kan få svarta bredhängslen i portning han får även vara med i bredhängelportningsgänget
OK, det ska jag hälsa!
Du kan hällsa portaren att han kan få svarta bredhängslen i portning han får även vara med i bredhängelportningsgänget
Och Då vinner jag effekt o vrid i dom siffrorna boost anger? Om vi säger såhär då. Är det värt pengarna att köpa ett 480cc kit för runt 500 dollar. Blir man nöjd med resultatet?
Har ju inte lagt ut någon bild på den färdiga toppen!! Här kommer min senaste i boostflottan ...pyrayaportning (turbulencebortagare!!) Nu blir det frågor.. så jag svarar redan på den jag mistänkder kommer..... vad i helsike är tänderna i insuget??? Jo låt oss säga att man tar en vanlig svensk släthårig råtta och tar tid på hur lång tid det tar att springa genom förgasaren och toppen kanalern....... sedan tar man och permanentar samma råtta!! Då kan jag garantera att den får sämmre tid Så dvs dessa 1mm kolfiberpinnar rätar ut tumblingen som luft har för sig när det far igenom rör. det medför högre hastighet på blandningen,, man kammar helt enkelt blandningen Sådana här pyrayatänder kommer även sitta i käfften på förgasaren har sett liknande historier på jetflygplan i inugen!! jag har även provkör detta här i mina fläktdrivena jetflyg (RC) med bra reultat.
Men det är ju bromsbänken som talar så vi får se om ett tag
Jag har kanske fel. Kan ju bero på att alla som körde med 578cc förr trimmade i alla andra ändar oxå. Många med 560cc idag som jag vet kör väl relativt standard. Dvs. inte så högt effektuttag mm o därav håller bättre.
Inget är väl gjort vid vevhusventilationen heller så problemet med packboxar o packningar kvarstår väl oxå?
Vad är det för fel på packningarna och packboxar..? jag har inte haft några probl med det..
ramlager ras, e vanligare.. Men om man svetsar veven (punktar) och har axialspel på minst 0,50 så håller de bättre..
/R
svetsa veven låter intressant.. hur gör man då och varför?
Bra om du inte sett något liknande för det har inte jag heller på toppar åtminstonde,, men därimot på nasas sidor har jag sett att det förekommer på höghastighetsförflyttning av gaser/luft i rör och även i insugen på vissa jetmotorer ex såg jag en gammal mig från 60 talet som hade något liknande , det räcker för att jag kör på det bara blotta misstanke på effektvinst får mig att prova allt det enda som dessa tänder gör är ju att få blandningen att räta ut sig och komma in fortare och ge mer pullver över hela registret hoppas jag Därimot uträtningen av kanalen har ju Erland cox (topplocksverstan) Jobbat fram i både bänk och flödesbänk, han har lagt ner otroligt mycket arbete på detta så jag är väldigt tacksam att han har delat med sig av sin erfarenhet, detta portningssät kommer från f-1 motorn som vann bästa motor 2007 förarna var ju väldigt nöjd med körbarheten , Enligt Erland så ska motorn dra oerhört bra från låga varv och mellanreg men för den skull inte gå dåligt på toppvarv utan varava ur bra även med milld kam!! Så om denna portning blir en hitt så kan jag inte ta på mig hela äran. jag har helt enkelt gått efter cox grund mått på insugs mun och utblås trängsta mått och även litat på hans enorma jobb han lagt ner på uträtningen/tumbling portning!! Nu har jag ju även höjt golvet på utbåset och slipat upp taket där också,,, så det ska bli högintresant att testa boost/cox blandningenJag förstår inget? (eller har aldrig sett något liknande)
Men det är kul att du provar ...
Vilken karaktär hoppas du på?
Effekt?
Hej tog bort och rengjorde förgasaren idag och kollade in i insuget
det ser ut och vara ganska mycke jutskägg så jag undrar om det
gör mycket?.Ska man slipa bort det i mitten och på sidorna?
Jag tog några bilder så ni kan se.
Om du inte nu vill porta fullt ut så kan du utan att förstöra något slipa bort allt jutskägg men du kan även slipa bort så mycket du törs på varje sida om styrningarna både på insug och utblås,,,,dvs smalna av bölden som håller styrningen,, det gör inget om du kommer åt styrningen lite för den brukar jag endera slipa bort helt på insug eller smalna av ordentligt, då får du några farbröder extra..... Jo en sak till vässa även mittdelaren!!
har tyvärr ingen bild på min vev, men jag ritade en.. hoppas du hajar vad jag menar.. tror det var med en tig svets de gjorde det..
okay. där ser man.. men du glömde att säg VARFÖR.
Hej och tack för svaret.Är det ok att slipa utan att demontera cyllen?
Givetvis med stänga ventiler och om man suger ut spånet samt blåser rent med tryckluft.Vad är bäst att köra med dremmel eller slippapper om man bara tar gjutskägget?.Jag tycker den var ganska platt mittdelaren gör det mycket eller?
Jag skulle gärna vilja ha min vev svetsad och riktad av någon superkunnig person/firma... jag vet faktist inte av någon som är Erkänt bra på att svetsa vevar, jag har lämmnat flertal vevar till vanliga svetskunniga proffs men det har bara blivit skit spruckit Sååååå lämmna inte veven vart som hellst!!
Det är viktigt att använda så segt tillsatsmaterial som möjligt. Jag har det senaste gångerna svetsat mina vevar (Husa 650) med vanligt rostfritt (316L) tillsatsmaterial och höll det också. Jag lägger 2st 5-8 mm långa svetsar positionerat "10 i 2". Svetsningen förhindrar endast att tappen vrider sig. Svetsar man tappen även in mot vevaxelcentrum kanske vevaxelns böjning skjuvar av svetsarna, tänker jag.
Jag undrar hur många duktiga motormekaniker veven skulle passera från Kramfors till Skåne?Bra då skickar jag veven till dig
Vilken typ av svets använder du? Tig?
Hej har några frågor här ang ktm 525 exc 04:a
Har nyligt innhandlat ett bigbore 540 kit. Jag har även funderat på en större förgasare, trimkammar ventilfjädrar ventiler mm,mm (ej större ventiler)
Någon som har några bra tips ang detta, eller någon bra firma som man kan ringa till.
MVH
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |