krokodilen73
Medlem
Vart köper man borr i 0,1mm steg?? Om man vill gå ner i storlek löder man först då eller?
Mvh Christer
Mvh Christer
Du har helt rätt!
Boost och jag har likadana (tvåtakts) 41r. Jag kom på en sak idag när jag skulle bestycka in min nya fugge. Boost rekomenderade 160, men den gick inte alls över halv gas. Jag testade både 150 och 170 med samma dåliga resultat.
Talade med Boost igen och vi kunde inte fatta hur hans gick så bra med 150? Då slog det mig att han borrar sina munstycken själv och tydligen så är ett 150 i originalförgasaren 1,5 mm. Så när Boost rekomenderade 160 munstycke, så menade han ett 1,6 mm borrat munstycke
Nu kör jag med 1,5 mm munstycke och den går som f#n
Jag har nu mätt och 1,5 mm motsvarar ett 300 munstycke och jag som försökte köra med ett 160
Ok det kan vara bra att veta! Just nu så väntar jag på en Cnc fräst adapterplatta till Isr-oket från yrkesskolan i byn, när jag har fått den ska motardhjulen på (finndubben är kvar efter en pissig vinter utan åka ).
Jag väntar även på en nål med annan slipning som är på väg från Usa i övrigt har jag allt och ska börja skruva så snart det finns tid. Dessutom har jag häcken full i garaget som synes, den som räknar rätt på antalet åkdon vinner en trehjuling med stödhjul.
Satan att man inte kan låta bli att handla.
Mvh Christer
Jasså ni kör med 2takts fuggar...
Men det låter som era fuggar har en annan uppbyggnad genom att ni kör så små mustycksstorlekar!
Ja det stämmer den har ett kraftigare vacum så den suger av munstycket som en hamnhora
vad skiljer i uppbyggnaden?
Några saker där ja...... Jo om jag nu mins rätt? vist hade du införskaffat 683cc borr och högre komp-f?? jag vill bara tala om att min med 11-1 kolven lättad så den var 10-20gram lättare än org blev otroligt bra i vibrationer bättre än org!! i en annan motor xr650 11-1 gav jag fan i det och den vibrerar 15% mer än org!! Jag hoppas att du lättat kolven regält
Ja det stämmer den har ett kraftigare vacum så den suger av munstycket som en hamnhora
Har du någon länk till verktyget du använt för att lätta kolven själva slipstiftet då!
Mvh Christer
Här borde Boost infoga en bild på "tandläkarutrustningen" hemma...
jo jag gjorde annan typ av turbulece riktare genom att slipa spår i tratten på så sätt får man två olika farter på luften in och då får man samma resultat som löständer ,på just dom här gasarna går det att göra såhär
Har du gjort någon jämförelse mellan denna typ av spår (eller hajtänder) kontra att t.ex. blästra ytan och få en golfbollsstruktrur på hela flödesvägen i förgasaren ?
Kastar du in lite pilar på denna bild Boost vart jag kan gräva så är du snäll!!
Wiseco till vänster då.
Mvh Christer
Du bör lätta kolven max ,och runt vevtappen i samband med balancering.
annars blir det skakigt = ej hållbart/otrevligt/effektförlust
Kastar du in lite pilar på denna bild Boost vart jag kan gräva så är du snäll!!
Wiseco till vänster då.
Mvh Christer
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |