chukabowa
Håårdcåår
Självklart.Dom finns inte med i Husabergboken heller,men det går lika bra att byta ändå
intressat. ska bli ännu mer itressant o se vad jonte endah säger på måndag i så fall. vill verkligen inte köpa nya armar i onödan
Självklart.Dom finns inte med i Husabergboken heller,men det går lika bra att byta ändå
då var det dags igen. min kam ser ut såhär (bifogad bild). är detta normalt slitage eller det är nått som inte är som det ska? trode det skulle slitas så det blev silvrigt/blankt runt om hela. rullarna till vipparmarna verka inte helt okey så dom ska bytas. antingen helt nya armar eller nya rullar. verka dock inte som att det går att byta rullarna enbart. surt o hosta upp 2500 för 2 nya armar när bara lagren e kassa.
angående slitaget på kammen. kan det vara så att original ventilfjäder är för kort/mjuk? löses med en liten brick under fjädern kanske?
Edit: har ju fått vetilsätena nerfrästa. därör jag fundera på det om fjädrarna.
Se bra ut detta där Kör så det ryk bara och ryker det inte så kör ändå----------
Jonte fixar, han gjorde ju till Padde, tror det gick på 300 för att pressa i dem + material då så det blev väl 800 tror jag totalt.lätt! ska bara få nya lager till armarna då. o ån som presar i dom innan fredag
Jonte fixar, han gjorde ju till Padde, tror det gick på 300 för att pressa i dem + material då så det blev väl 800 tror jag totalt.
Ja för det är ju verkligen säsong för att lämna in hojar nu.marcus påstod att dom inte hade tid för det innan fredag
Ja för det är ju verkligen säsong för att lämna in hojar nu.
Det tar 10 minuter att fixa det typ...
precis. om inte annat kan han få lite pengar i näven o göra det efter stängning.
Dom där pressar du ur och i med ett vanligt skruvstycke på 5 min Stenenkelt sen är det bara att ta ett frächt vasst spettsdon och knacka 4 st körnslag på båda sidor
lite uppdate om rullarna.. dom ryllarna som busaberg tipsa om är dom "gammla" rullarna och är utbytta mot nyare.. som givetvis inte går o köpa lösa jag antar att dom "gammla" rullarna inte är så pass mycket sämre så det motiverar ett köp för 2500kr istället för 500kr
Vaaaaddddd???.
Från ca 03 kom ju dom bättre rullarna till Husaberg och jag antar ktm har samma rullar? dom kostar inte mer än 500kr!! Och håller 200tim enduro.
Dom 500kr rullar kompisaren kör i sin ktm 400 och 520 håller 200 tim lätt.
Nu får någon vetfarbror reda ut detta. Finns det verkligen rullar som håller bättre än dom som går att köpa lös? Eller är det båg för att få sälja armar också? Mycket skepptisk!
ja vist verkar det skumt o rörigt. dom rullarna busaberg tipsa om var till 520.. dvs upp till 03 eller nått. sen blev det nya rullar. o dom säljs inte lösa påstår killen hos Je motorsport. köpa nya armar känns verkligen overkill. ingen som vet vart jag kan få pressat i nya innan fredag =) nära lund helst.
Om du har rullarna så är det bara att knacka på hos vilken som hellst som har ett garage och skruvstycke Det är en fördel om man är 2st när man vinglar med detta i skruvstycket!! man ska ju hålla i en hyllsa och en bitts bruka r jag ta för att trycka ut pinnen, det går fint med en hyllsa från en liten spärrskafftslåda som pinnen får glida in i.. Den nya åker i lika lätt. Obs ta inte bort plastpluggen i mitten på nya lagret, för den håller kvar nålarna!! den far ut själv när man trycker in den nya stålpinnen i armen..
Dom där pressar du ur och i med ett vanligt skruvstycke på 5 min Stenenkelt sen är det bara att ta ett frächt vasst spettsdon och knacka 4 st körnslag på båda sidor
hur menar du att man ska göra för att låsa dom? ger sej kanske när man står med dom i näven o ser hurt dom ser ut.
antog att man skulle göra så oxå. har beställt rulalr nu. kommer imororn. kan lägga lkite bilder sen när det e fixatMan slår körnslag runt i skarven, Vasst spettsdon,,Se till att det är stummt bakom bara typ lägg omkull hela armen mot skruvstycket och dona
ingen som har bild på en vipparm där amn ser hur pinnen är låpst. mina e pressade med nåt runt grej... tror jag vet hur jag ska göra men e inte helt hundra. så bild o förklaring tack
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|