ORS
Ny medlem
Frääänt!!!!!!
Har trimandet uteblivit?
Boost... en redogörelse för din turbo rova skulle inte skada i trimtråden!
Har trimandet uteblivit?
He He..Jag trimmar ju drz underhållande vilken potencial dom verkar ha, var och hur mycket kostade dina kammar? fjädrar? måste styrningarna kortas? blir ju sugen på att forsätta trimma den! Hur stora är ventilerna på 01as drz org? ...
Jo byggde ju om kamkedjesträckaren på drz an till halvautomatisk???? vad det är???? vet inte uppfann det i dag He he... jag irreterade mig på att skruven däri låg och skallervred sig det är inte bra för vare sig skrammel eller kedjan eller kammarnas inställning Looosing power Så jag borrade helt enkelt ett hål rakt från sidan på sträckaren och gängade detta till m8 i med en bult. Slipade även innerjusterskruven 6 kantig just där min bult går in. Den funkar nu som halv auto dvs som org men man kan nu sträcka lite extra på justerskruven genom att vrida den vänster tills man är nöjd,,,,då drar man åt den bult man gängat i från sidan med locktite! När man hör skrammel om några 100a mil är det dags att göra om prociduren. Varför köpa dyra manuella sträckare när man bygger om sin egen på 1 tim Kostnad 1 kr istället för 800kr
Turbon....Jag har lite tid till mig själv....men jag har åstakommit ett plenium i markissolering iaf skräddar islipat i ramen,,,betydligt lättare än göra i aluplåt och snyggare blir båtplastad och ett slutlager kolfibermatta mest för ögats skull. Jag håller på vingla dit turbon nu för att kunna plasta klart pleninumet komplett med inlastade rörstumpar ,,,så allt måste linjeras ihop,,,men som sagt det går sakta men denna gång ska jag ha bättre finnish för nu vet jag att det funkar..
Nåt ska man väl kunna hitta på, som att fräsa upp fuggen eller så. Annars ska jag bara se över bestyckningen och kanske hinna med en bänkning. Hojen går som ett as i alla fall och jag har pendlat till jobbet med den några gånger - flinet var så stort att skallen nästan delades på mitten
Du har en KTM va?, vad tycker du om rallykammen för skogs åka?
Nu blev det konstigt Så du menar att om jag sätter i vassare kammar så flyttas cylinderväggen närmare ventilerna Jag antar att du menar att vid större ventiler så krävs borr. 36/29 är väl orginal då?
Jo en gammal 620SC (från början). Rallykammen är det bästa för skog/grus/stads-åka, man vill ju att kraften ska komma snällt och finnas nere från tomgången. Fast med tillräckligt bra allroundtrim så är det pulver oavsett varvtal och kam med en så stor motor
Det som sätter stopp är annars storleken på hojen och att man måste dreva ner för att ha växlar att jobba med. Jag drevade upp istället - petar i femman vid 110 ungefär vid normal glidarkörning och vid 180 när det går undan - inget för smala skogsstigar m.a.o.
Det jag menar är att för att utnyttja kammarna till de dem är till för(fullrace eller vass gatåka),
måste man borra minst 4mm för att utnyttja mer av flödet på ventilernas ytterkanter! http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3323981&postcount=368
Kammarna blir för vassa annars, de är till för minst 470cc egentligen
-400cc=90mm*62.6mm
-434cc=94mm*62.6mm
-470cc=94mm*67.6mm
-475cc=94.5mm*67.6mm
94.5mm sägs vara gränsen om man vill vara säker på att toppackningen ska hålla!
36/29 är std storleken!
Jaha jo det är klart ...Det blir ju lite/MYCKET svagt i bottenregget med bara 400cc och så vassa kammar... jag märkte nu när jag har gasat mer med drz an att vist varvar den men det finns inte så mycket punch kvar 2000v före vavstopp, Men från ca 4000 till 8000v drar den bättre än jag kunnat tro och fan vilken bra avvägd och trevlig ram uppträdande weelimaskin det är ,,känns ju lättare än vad den är så fort man har rull på den. Ja vad väger en sådan här makapär igentligen?
Dr-z SM chassiet är grymt!
Hänger du i ett par RHC kammar så slutar hon aldrig dra före varvstoppet vid 10000rpm
Vikten vet ja ej, men min känns sjukt lätt iaf...
Litet smakprov på vad som händer i garaget i vinter.
Blir ju inte lika spännande om man berättar för mycke
vad skådar mitt norra öga,,,Insprut Mer då?
Oj går det borra till 94,5 Inte dåligt!! ja jag såg bigbore cylinderkitt med 12-1 kolv 454cc för 480 doll på ebay Nicasil,,,Billigt!! Borrning och omnik kostar 2800kr och en jt 13,5-1 ligger från ebay på ca 1000kr hemma Det blir ju samma pris Bättre köpa kittet då....
vad skådar mitt norra öga,,,Insprut Mer då?
Ok, låter ju frestande värre, hur mycket tror du att det skulle göra med rallykammen på min 625SXC-07???
(STD motor med ombestyckad fugge+öppnare lyftburk och slipon.)
Min är nerdrevad lite också 15/42 std 16/40
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |