Oj då.... visste inte att det var pulver i slick 50. Det värkar suspekt. Tack för tipset om ojle trådarna. Det var rolig läsning.
Är det någon som vet om biltemas racing olja är densamma som statoil's, deras bil oljor skal visst vara statoil's?
Det är klart du ska hälla i slik50!! Värdens bästa produkt enligt mig inklusive sprit inräknat!!
Jag har räddat många kammaxlar och vippor med slick 50 och dessutom får du en garanterat mer lättväxlad låda växlarna kommer gå i 20% lättare!
Ang effekt så har jag inte bänkat men på båtmotorer som ligger runt 250-300hk 6-8cyl så fick vi 200varv högre varv i toppvarv = ca 2knop!!! Inte illa. Och då ska man veta att det är 2-taktare dvs man sprutar bara in slicket genom gasaren kall på tomgång !! Sedan körs den ju på vanliga 2 taktsoljan!
Skulle jag bromsa en xr650 före och efter så tror jag säker att man har ca 2-3% extra.
Som dr bike säger så borde inte ptfe pullvret komma åt gärnet på prylarna i motorn. Men av någon underlig anledning så gör det det (tror det blir någon form av magenetism
vad vet jag?? jag har ju kört detta sedan slutet på 80talet och ser hela tiden bevis på hur bra det är. Senaste ex...atv 250 kawwa med förstörd kam vådsammt matrialsläpp på kammen !! repkostna fr 2st kammar och vippor 5000kr. Ingen fara säger Boost till ägaren Köp slick 50 för 300kr och maskinen håller livet ut
Den här ggr tog jag kort på kammen före slick50 och ska ta kort efter 500tim senare ,,Och jag garanterar att den inte är ens lite mer sliten och alla hela ytor på kammen ser ut som polerade
Men ett varningen ord!! Kör in motorerna inna man slänger i slick!! Kör minst 5 tim med kolv o cylle på 2 takt utan slik om det är nyrepat eller nytt och gäna på mineralolja...
Man bör inte trycka in kopplingen på ca 20min körning (4-takt) Jag häller i motorn kal,,,startarl och springer sedan iväg och trycker i 1an UTAN koppling ,,,sedan går man igenom lådan flitigt i 20 mint UTAN att röra kopplingen. Gör man så klarar sig lammellerna utan att utsättas för den första vågen av ptfe pullvret. Sliradende lammeller är ovanligt även med normal inkörning av slick 50!!
Att slick 50 skulle slå igen oljekanaler är påhitt av motståndare av slick 50 dvs myt!! Läs om slick 50 hur små particklarna är!! Och dom måste dessutom nötas fast metall mot metall!!