Micke944
Ny medlem
Måste bara visa denna topp!! KTM 640 01a
Snacka om störande gjutberg runt styrningarna på dom topparna!! Inte underligt att dom nyare topparna heter H-Flow. Senast jag såg något liknande detta var på en cartepillar
Men domhär gammeltopparna har ju bättre rakare kanalform än H-F.. dvs dom har inte sneställt insug + Att dom har bättre former i taket otan att behöva plasta lite åt tumbling faktist. Så Ska man ha ut mycket pullver genom max portat och lika stora ventiler som H-F toppen har så vinner gammeltoppen faktist Jag tror faktist att trotts mindre ventiler så slår denna gammeltopp nya H-Flowtoppen just pga rakare igenom och inbyggt tumblingt. Om båda är portade vill säga!!
Så Nu är ktm oldtimerstopparna mina favoriter att porta (undra om dom passar på ktm 660)
Lägger ut före under och efter portning--------El plastad för en gång skull Just retroportade
Notera min senaste Portningsteori i utblåset där ser man att jag slipat ruggigt runt o bakom ventilstyrningen,,,tanken med det är att toppen ska porta sig själv efter en tids körning så att säga,,Sotet ska ha lättare att fastna i den grövre ytan än den blanka och på så sätt spackla sig själv som jag/den vill Man kan även grovslipa i oönskade fördjupningar så lägger sotet igen även där så småningom. Jag har även grovslipat golvet i insug just vid fallet ner till ventilerna , vädilgt grovt! Typ tväsgående diken för att få blandningen att följa golvet bättre ner mot baksida ventil.
Boosts teorier del 47
Så dåligt ser inte 620 toppen ut, måste ha varit nått måndags ex du fått
Bifogar en bild på en topp från en 96a.