Supermoto trimtråden!

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Det låter som den går bra trotts strypningen!! Den kan du väl ta bort nu? Motorn går ju o0skit. Strypningen kommer sota sönder toppen eller gå för varm.Ush inte bra.. Låter bra att du inte varvar den för mycket för sitter det org stakte i den nu så går staken rakt av eller dennes lager flyger vid ihållande överträdelse 8000v. Kompisarens xl600 med nästan lika vass kam fick man passa sig när man körde den drog förbi 8000v och ville hellst dra till 9000+:gnissla . Dom gammla xr 600 fanns ej varvstopp på . Jag vet faktist inte om dom nyare har varvstopp??? Org behövs ju inte detta för dom kroknar vid 7000v redan...

Jag uppskattar att din kam drar väldigt dåligt ända till 6000v därifrån brakar det lös värre o värre ,,den vill garanterat tokdra till 9000v och den kan säkerligen få motorn att varav 10000:näsblod :gnissla DO not prova! Bäst vore ju att veta vilken stake som sitter i för det vore ju kul att kunna utnyttja denna skapelse fullt ut!! Nu är det ju lite dumt register drar bara bra från 6000 till 8000 då du måste växla,,, om nu inte staken är bytt??

Uppskattade kusar?? Nu har ju kammen ett orättvist jobb för tillfället ivf .. Den har ingen portning verkar det som? ,,,Den har sugrör att andas genom,,, Och dämparen måste jag titta på igen hur den såg ut (kan ju vara bra?)

Svårt att gissa,, den ger säkert hyffsat med pullver ändå på typ 8000v. Den kan säkert trotts alla saker som ska dit ge 50hk på baken ..ev mer????

Om vi leker med tanken att man bygger motorn för den kammen....
Det sitter en 45mm gasare och den har en stenbra portning . Ett måste carrillo stake eller falcon så man kan varva 10000v och kompförhållet är 13-1.. grovöres krökar 38mm mod kort och lika långa..

Då lämmnar den garanterat över 70hk på baken!! Förmodligen närmare 75hk Och skulle det varit större ventiler typ 37/32 skulle den kunna ge 75+ hk om systemet vore optimalt byggt och allt tokrätt inställt

Krökar som lirar bra till denna kam finns inte.. Och till 600an finns ej några grovöres att ha. Billiga och bättre åtminstonde är ju ABP Racings (tyskland)snik krökar med dom skulle den kunna gå bra mycket bättre med åtminstonde.
Med dom krökarna skulle den åtminstonde dänga xr 650 och Husa 650 Mf:yoparty
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Ja har trottelstrypning så de är ingen risk att de händer :)

Ja hade faktiskt tänkt fråga dig va du tar för vanlig portning (vill inte ha den så mkt portad att de går sönder bara xD Lagom e bäst) å om de inte finns nå bra rör kan ja ju lika gärna fråga om du kan fixa ett snyggt bra främre rör?

De skulle va snällt av dig om du kunde kolla vad en stake kostar också.

Även om den inte ska plågköras så kan man ju ha bra grejer i den :)
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Ja har trottelstrypning så de är ingen risk att de händer :)

Ja hade faktiskt tänkt fråga dig va du tar för vanlig portning (vill inte ha den så mkt portad att de går sönder bara xD Lagom e bäst) å om de inte finns nå bra rör kan ja ju lika gärna fråga om du kan fixa ett snyggt bra främre rör?

De skulle va snällt av dig om du kunde kolla vad en stake kostar också.

Även om den inte ska plågköras så kan man ju ha bra grejer i den :)

Trottelstrypning endast ,,,Det lät ju tryggare. Ta genast bort..:D Eller vänta tills du har kortet :rolleyes:

Porta gör man bara på ett vis....Det rätta.., Dvs så optimal i dim man kan som passar övriga trim. Pris på portning? Du kan få snikportning på firma för 1000-2000kr . Hör med Dr bike eller Topplocksverkstan dom har otroliga bra priser och gör fina jobb. Jag är ju gratis så jag har fullt upp :hihi

Krökar är för jobbigt att göra och skulle bli för dyra. Det skulle duga skapligt med ABP krökarna dom är billiga inte ens 1500kr tror jag?.

Bara genom att köpa dessa krökar och öppna upp luftburken våldsammt ,,kapa bort allt som går + borra hål i sidokåpan så stort som möjligt skulle göra att den går hutlöst bra! Kn filtret kan du väl bara rikta om det nu endast var knöligt? Dom kostar minst 700kr!!
Kolla upp varvtalet är ju viktigt,, Lösa mätare kostar i sverige från ca700kr kolla Duells och ev Jofrab.. Måste klara 1 cylindrigt!! '

Eller så byter du kamm till Hotcams (ca1300kr usa) och inget övrigt behöver bytas inte ens krökar eller gasare, och motorn håller lika bra som org. Tokdrar från 700v till 7500v And no need för varvräknare.
Då går den som en xr650 vid dragrace men har roligare motor (råstarkare på låga varv) Klart säkrast och billigast , (ev lite fegt :D
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
De låter som det får bli att snickra ihop elr köpa ett par krökar, köpa nytt luftfilter då de ja har är VÄLDIGT gammalt, och sen får de väl bli en portning antingen nu i sommar eller vintern som kommer.

Förgasaren får förbli orginal för om ja går upp i dimension får man ju bara mer på topp (eller e ja ute å cyklar?)

Ska försöka hitta en bra vevstake också.

Har inga planer på att byta kamm iallafall :) De e ju den som gör min motorcykel så speciell :)
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
De låter som det får bli att snickra ihop elr köpa ett par krökar, köpa nytt luftfilter då de ja har är VÄLDIGT gammalt, och sen får de väl bli en portning antingen nu i sommar eller vintern som kommer.

Förgasaren får förbli orginal för om ja går upp i dimension får man ju bara mer på topp (eller e ja ute å cyklar?)

Ska försöka hitta en bra vevstake också.

Har inga planer på att byta kamm iallafall :) De e ju den som gör min motorcykel så speciell :)

Det låter bra att du ska ha kammen kvar. Det är ju bara skoj för varje sak du pillar dit kommer den bara gå bättre o bättre. Förgasare...Med en flatslitde 42mm tappar du inte något i botten och slipper stupningar och dålig tomgång som orginal xr förgasare har för sig. Dom har ju även axpump så det svarar bättre från låga varv. Du har nu en 39mm rundtrottel så med en 42 får du rakt av 3 hk och samma botten eller den blir rappare även i botten pga axpumpen. Leta efter billiga HSR mikuni 42mm kolla in ebay..

Vevstaken är ju en dyr historia tyvär,,Och det enda som skulle hålla för höga varv är endast carrillo och Falcon Carrillo kan du ev hitta men offta säljs dom utan vevlager och vevbult kostar 3000kr. Falcone säljs därimot med lager och vevbult för ca 2500kr direkt från Falcone om nu finns till 600? xr650 finns. Vem vet det kan ju sitta en värre stake i den ??? Håller ju fortfarande ihop av någon anledning?
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Det låter bra att du ska ha kammen kvar. Det är ju bara skoj för varje sak du pillar dit kommer den bara gå bättre o bättre. Förgasare...Med en flatslitde 42mm tappar du inte något i botten och slipper stupningar och dålig tomgång som orginal xr förgasare har för sig. Dom har ju även axpump så det svarar bättre från låga varv. Du har nu en 39mm rundtrottel så med en 42 får du rakt av 3 hk och samma botten eller den blir rappare även i botten pga axpumpen. Leta efter billiga HSR mikuni 42mm kolla in ebay..

Vevstaken är ju en dyr historia tyvär,,Och det enda som skulle hålla för höga varv är endast carrillo och Falcon Carrillo kan du ev hitta men offta säljs dom utan vevlager och vevbult kostar 3000kr. Falcone säljs därimot med lager och vevbult för ca 2500kr direkt från Falcone om nu finns till 600? xr650 finns. Vem vet det kan ju sitta en värre stake i den ??? Håller ju fortfarande ihop av någon anledning?

Jo ja får väl pilla dit någon ny sak då och då när man skrapat ihop lite pengar :p Har ju inge jobb så saker får ta sin tid :) Skulle vara kul att slippa motorstopp bara för att motorcykeln står på tomgång :hihi

Det är ju dumt att köpa en stake innan man vet vad som sitter i den. Men om ja ska ha en ny vet ja att de finns att köpa Falicon både från dem och från XR´s only. Kanske blir från XR´s only för då kan man beställa lite fler prylar om man vill de. Fast tror staken e några dollar dyrare där. Får se. För de ingår väl ingen stake i "Big bore kittet"? Det stod ju iallafall att de ingick kolvbult så den e ju bytt :)

En sak ja e lite orolig över e att ja görna vill ha råd att tanka åxå :död
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jo ja får väl pilla dit någon ny sak då och då när man skrapat ihop lite pengar :p Har ju inge jobb så saker får ta sin tid :) Skulle vara kul att slippa motorstopp bara för att motorcykeln står på tomgång :hihi

Det är ju dumt att köpa en stake innan man vet vad som sitter i den. Men om ja ska ha en ny vet ja att de finns att köpa Falicon både från dem och från XR´s only. Kanske blir från XR´s only för då kan man beställa lite fler prylar om man vill de. Fast tror staken e några dollar dyrare där. Får se. För de ingår väl ingen stake i "Big bore kittet"? Det stod ju iallafall att de ingick kolvbult så den e ju bytt :)

En sak ja e lite orolig över e att ja görna vill ha råd att tanka åxå :död

Tanka..... Den ska gå billigt annars är den felbestyckad. Normal åtgång med org fugge (trotts trimmet) ska vara ca 07 vid blandad hulliganåkning väg. Med en flatslide 42a rätt inställd .långturer 0,45 och bus 0,6.

Tomgången med orginmal gasare ska kan du säkert få bättre genom att stumma trotteln i förgasaren dvs den vill vandra /vrida sig åt höger o vänster pga att den inte har någon styrpinne:gnissla Åtgärd..Försök få mindre glapp i armen som trotteln hänger i ..Går att löda igen och borra om som ex.. Du förstår när du ser skiten. rek nr 2. bestycka enligt följande.. Lågfart 70"...Högfart 160" Men prova gärna 170 för att känna vad som händer. (165 kan ju vara optimalt?) Den större lågfarten gör den stabilare på tomg och svarar bättre på lågvarv + att motorn går kallare:tummenupp .
För att testa ut högfartsmunstycket krävs ju låånga fullgasrepor på 5an minst 700m och slå av tändningen med fortfarande full gas intryckt (inte helt lätt). Då får man rättvis färg på stiftet för att lista ut högfartsmunstycket.

Någon stake följer inte med big bore. Jaha det fanns Falicon stake till denna superb: Som sagt den håller för Turbo och över 100 nm,,jag lyckades emellertid krossa vevstakslagret på denna men då fick jag lägga på 1,1bars tryck på xr 650 turbon ,ca 125 hk-118nm!! Själva staken höll och räddade på så vis hela motorn!! Man få faktist lite mer mos med den staken gämfört med carrillo och org för den är oval till formen så den skär fint genom luft och olja:tummenupp
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Tanka..... Den ska gå billigt annars är den felbestyckad. Normal åtgång med org fugge (trotts trimmet) ska vara ca 07 vid blandad hulliganåkning väg. Med en flatslide 42a rätt inställd .långturer 0,45 och bus 0,6.

Tomgången med orginmal gasare ska kan du säkert få bättre genom att stumma trotteln i förgasaren dvs den vill vandra /vrida sig åt höger o vänster pga att den inte har någon styrpinne:gnissla Åtgärd..Försök få mindre glapp i armen som trotteln hänger i ..Går att löda igen och borra om som ex.. Du förstår när du ser skiten. rek nr 2. bestycka enligt följande.. Lågfart 70"...Högfart 160" Men prova gärna 170 för att känna vad som händer. (165 kan ju vara optimalt?) Den större lågfarten gör den stabilare på tomg och svarar bättre på lågvarv + att motorn går kallare:tummenupp .
För att testa ut högfartsmunstycket krävs ju låånga fullgasrepor på 5an minst 700m och slå av tändningen med fortfarande full gas intryckt (inte helt lätt). Då får man rättvis färg på stiftet för att lista ut högfartsmunstycket.

Någon stake följer inte med big bore. Jaha det fanns Falicon stake till denna superb: Som sagt den håller för Turbo och över 100 nm,,jag lyckades emellertid krossa vevstakslagret på denna men då fick jag lägga på 1,1bars tryck på xr 650 turbon ,ca 125 hk-118nm!! Själva staken höll och räddade på så vis hela motorn!! Man få faktist lite mer mos med den staken gämfört med carrillo och org för den är oval till formen så den skär fint genom luft och olja:tummenupp

Just nu drar den ca 0,55 på lite halvlekkörning. Men skulle va grymt om man kom ner till 0,45 med en annan förgasare! :3freak

Okej tack för tipset med tomgång det ska försöka ordnas :) Har precis vart ute å bytt bromsljuslampa och blinkerslampor så då fick ja starta den typ 3 elr 4 gånger för den ville stanna :p :huvet

Är det inte jobbigt att byta stake på en XR 600? Dom är väl i en del bara? Alltså man måste väl ta isär axeln?:confused:
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Just nu drar den ca 0,55 på lite halvlekkörning. Men skulle va grymt om man kom ner till 0,45 med en annan förgasare! :3freak

Okej tack för tipset med tomgång det ska försöka ordnas :) Har precis vart ute å bytt bromsljuslampa och blinkerslampor så då fick ja starta den typ 3 elr 4 gånger för den ville stanna :p :huvet

Är det inte jobbigt att byta stake på en XR 600? Dom är väl i en del bara? Alltså man måste väl ta isär axeln?:confused:

0,55 ..Oj det lät bra.. men tar du bort trottelstoppet drar den nog minst 0,7:D

Byta stake är besvärligt och jobbigt och dyrt JA.. Klyvning av motor ,isärpressning av vevhalvor,ipress av ny stake tapp, riktning svinviktig!!. Detta jobb bör lämnas till firma och det ska inte kosta mer än 800kr för då är det för dyrt. Men det går att göra själv om du har lite känsla och rätt måptt + en stoooor press gärna 100 tonnare men räcker visserligen med 6-10 tons press. Jag kör med en 100 tons för den är så exakt, det går så fint att smyga i tappen så att säga. Rikta gör du bara med en hemmabyggd V.block och inikatorklocka & stor kopparhammare, Här kommer det svåra att veta vart man ska placera slagen för att få skiten dit man vill.. Men det är inte så svårt som det låter faktist. Måtten och tolleransen finns i verkstashanboken.

Jo ett tipps till.
Något som du kan göra om du orkar är att flytta kammen ca 3 grader framot i rotationsrikningen,,,då blir den starkare på lägre varv och tappar slutvarv med lite tur drar den bara hutlöst till 8000v då:hihi Du tappar då ca 2-4hk från 8000v & uppot men dom rammlar ner under 6000v istället Och du ska ju inte varva över 8000v !!!!! Lätt att ändra hit o dit bara slipa ovala hål i kamdrevet. 3grader = ca 3mm urslip i drev. PÅ så vis kan du rädda staken/motorn tills du skaffat en Falicon + att den faktist skulle gå bättre axar bättre i hela registret och blir mer bakhjulsbenägen,

Om det suttit Faliconstakei skulle jag rek att plana toppen minst 1mm bero på nuvarande kompförhåll ,,om vi gissar att det är 11-1 så skulle jag planat 1,5mm då har man ca 12,5-1 . En sådan komphöj känns som ca 3kusar /nm mer under 6000v och ger ca 2-3 runt 6000v åtminstonde,,,blir ju allment mer pullver i hela regget.

Rolig hoj att prata om det här.. (märks det? :hihi
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
0,55 ..Oj det lät bra.. men tar du bort trottelstoppet drar den nog minst 0,7:D

Byta stake är besvärligt och jobbigt och dyrt JA.. Klyvning av motor ,isärpressning av vevhalvor,ipress av ny stake tapp, riktning svinviktig!!. Detta jobb bör lämnas till firma och det ska inte kosta mer än 800kr för då är det för dyrt. Men det går att göra själv om du har lite känsla och rätt måptt + en stoooor press gärna 100 tonnare men räcker visserligen med 6-10 tons press. Jag kör med en 100 tons för den är så exakt, det går så fint att smyga i tappen så att säga. Rikta gör du bara med en hemmabyggd V.block och inikatorklocka & stor kopparhammare, Här kommer det svåra att veta vart man ska placera slagen för att få skiten dit man vill.. Men det är inte så svårt som det låter faktist. Måtten och tolleransen finns i verkstashanboken.

Jo ett tipps till.
Något som du kan göra om du orkar är att flytta kammen ca 3 grader framot i rotationsrikningen,,,då blir den starkare på lägre varv och tappar slutvarv med lite tur drar den bara hutlöst till 8000v då:hihi Du tappar då ca 2-4hk från 8000v & uppot men dom rammlar ner under 6000v istället Och du ska ju inte varva över 8000v !!!!! Lätt att ändra hit o dit bara slipa ovala hål i kamdrevet. 3grader = ca 3mm urslip i drev. PÅ så vis kan du rädda staken/motorn tills du skaffat en Falicon + att den faktist skulle gå bättre axar bättre i hela registret och blir mer bakhjulsbenägen,

Om det suttit Faliconstakei skulle jag rek att plana toppen minst 1mm bero på nuvarande kompförhåll ,,om vi gissar att det är 11-1 så skulle jag planat 1,5mm då har man ca 12,5-1 . En sådan komphöj känns som ca 3kusar /nm mer under 6000v och ger ca 2-3 runt 6000v åtminstonde,,,blir ju allment mer pullver i hela regget.

Rolig hoj att prata om det här.. (märks det? :hihi

Oj jävlar va de lät jobbigt nu då xD De måste man ju lämna in :tungan

Men de kommer nog bli av att ja byter stake, portar och kanske planar iallafall :) Men de får ta sin tid :p Har det här som projektarbete i skolan det ska ta 100 timmar och de verkar de ju inte vara så svårt att samla ihop :) Ska bli kul när dom fixat en ställning så man kan bänka hojen där också då ska vi få se va den ligger på :)

Och förresten ja har hört att XR 600 läcker ut olja genom vevhusventilationen när man åker på bakhjulet. Stämmer det? Går det att göra något åt?:jisses
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Olja ur vevhus bakhujsåk?? Har inte hört talas om eller direkt märkt. Lite kan svätta genom slangen som går till luftburken men det gör 650 också. (inget att bry sig om) Och då måste du åka vädigt nära slåruntgränsen och över 600m
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Olja ur vevhus bakhujsåk?? Har inte hört talas om eller direkt märkt. Lite kan svätta genom slangen som går till luftburken men det gör 650 också. (inget att bry sig om) Och då måste du åka vädigt nära slåruntgränsen och över 600m

Okej :) Bra :) Man kan ju hålla lite koll också
 

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Kul att det finns fler som åker vässad RFVC, (fortfarande).
Skulle va intressant att "göra" den motorn fullt ut, och se vad den lämnar.

Håller själv på med ett RFVC-bygge, dock ingen Supermotard/Offroad, så jag har lagt det i denna tråden istället. Kan ju vara av intresse då det är i princip är samma motor på XR/XL/XBR/GB/FMX/SLR.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=194435
 
Last edited:

niceemil

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2008
Ort
kolsva(köping)
Hoj
biltema cykel
men lethenström :p lämna iväg ett vevstaksbyte när du hela dagarna är i en mc-verkstad

:arsele klarar ju du och micke :tummenupp

för övrigt helt okej hoj :) honda för the win! fast jag vet inte om de blir en sån för mej, sneglar på de österikiska/nummer italjenska verisionen
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Kul att det finns fler som åker vässad RFVC, (fortfarande).
Skulle va intressant att "göra" den motorn fullt ut, och se vad den lämnar.

Håller själv på med ett RFVC-bygge, dock ingen Supermotard/Offroad, så jag har lagt det i denna tråden istället. Kan ju vara av intresse då det är i princip är samma motor på XR/XL/XBR/GB/FMX/SLR.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=194435

Jag kollade in tråden din , Och jag ser du trimmar allvarligt ..Helt klart hårresande!!:tummenupp
Detta bör även läggas här för det är ju en xr motor! Lägg in dom bilderna här också och presentera själva motorn åtminstonde. Vi låssas att den ska sitta i en motard ev köper någon motorn när du är klar :hihi

Va 0,6-0,7 min drar typ 1 liter per mil på isen nu, så den är törstig nu:näsblod och det var den även med org fugge!!:gnissla

Mvh Christer
kolla bestyckningen och ställ även av axpumpen så mycket du kan utan att bli tokig på stupningar. På isen drar min xr närmare 1L (bankörning) 0,8 vid bus på is .
 
Last edited:

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Jag kollade in tråden din , Och jag ser du trimmar allvarligt ..Helt klart hårresande!!:tummenupp
Detta bör även läggas här för det är ju en xr motor! Lägg in dom bilderna här också och presentera själva motorn åtminstonde. Vi låssas att den ska sitta i en motard ev köper någon motorn när du är klar :hihi.

Hehe,,, låsasmotard:hihi
Blir omständigt med dubbla trådar, men jag kan hojta till här när jag uppdaterar kanske, så hoppas jag att jag kan få en del tips ändå. Är det något specifikt jag behöver hjälp med får jag väl dubbelposta...eller, det får man väl inte...:va

Tomten kom tidigt i år, har uppdaterat med ett par tre bilder:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4003918#post4003918
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Ja har fått på lite godis på husan idag:)
 

Bifogat

  • DSC00284.JPG
    DSC00284.JPG
    125.4 KB · Visningar: 74
  • DSC00285.JPG
    DSC00285.JPG
    80.3 KB · Visningar: 80
  • DSC00282.JPG
    DSC00282.JPG
    115.2 KB · Visningar: 109

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Stenfint och effektfullt också får vi hoppas:tummenupp Hr ser resten av systemet ut krökarna??
Och oringsmodd ser jag.. Fattas bara Boostportad fugge till 43mm + powerplate och löständer:D

jag ska ta lite bättre bilder i dagsljus imorgon:) , ja hade skaffat ett öppet skumfilter också som ja skulle sätta rakt på fuggen men de blev gör trångt med de så de får ja nog hoppa.
Bost portad fugge kanske skulle vart nått:yoparty

Fråga om oringen, ja tog en ifån kedjan men om jag håller imot "armen" lite när jag gasar så kan ja ganska enkelt få en glipa på 1-2 mm, är oringen för stor???
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top