OTE]
Jag är inte riktigt med på ditt resonemang.
Jag höll också på med FCR gasare och trixade med lågfartsmunstycken, tills jag köpte bredbandslambda. Jag insåg då att felet var inte bristen på bränsle på tomgång, det var vid pyttelite gaspådrag. Jag köpte nålar med ett steg smalare nåldiameter. Det blev en jävla skillnad på körbarheten. Tomgången perfekt och den svarar bra på hastiga gaspådrag och smyger fint runt gathörnen.
Mats[/QUOTE]
.
Jag sätter i max storlek i lågfart på både 4 takt och speciellt 2-takt i alla gasare . dvs lite större än vad man kommer fram till i bänk eller enligt luftskruv ...surningen sätter beg av storlek eller 8 taktning på 4-taktaare. Fördelarna är många --Snabbare gassvar bättre kylning av ventilsäten vid avslag inför kurvor mm betydligt bättre kylning/smörjning av cylinder och kolvtopp på 2 takt vid avslag.
För dom som orkar ska ju naturligtvis se till att det är rätt nål. Axpumpen tar man juu naturligtvis sist som fusk. Jag kör ju utan axpump så då är det speciellt noga med nålen,,jag får slipa till nålen tills jag blir nöjd
Oringsmodden är ju igentligen en enkel bypassfuskmetod för lathundar
men funkar bra
Jag är inte riktigt med på ditt resonemang.
Jag höll också på med FCR gasare och trixade med lågfartsmunstycken, tills jag köpte bredbandslambda. Jag insåg då att felet var inte bristen på bränsle på tomgång, det var vid pyttelite gaspådrag. Jag köpte nålar med ett steg smalare nåldiameter. Det blev en jävla skillnad på körbarheten. Tomgången perfekt och den svarar bra på hastiga gaspådrag och smyger fint runt gathörnen.
Mats[/QUOTE]
.
Jag sätter i max storlek i lågfart på både 4 takt och speciellt 2-takt i alla gasare . dvs lite större än vad man kommer fram till i bänk eller enligt luftskruv ...surningen sätter beg av storlek eller 8 taktning på 4-taktaare. Fördelarna är många --Snabbare gassvar bättre kylning av ventilsäten vid avslag inför kurvor mm betydligt bättre kylning/smörjning av cylinder och kolvtopp på 2 takt vid avslag.
För dom som orkar ska ju naturligtvis se till att det är rätt nål. Axpumpen tar man juu naturligtvis sist som fusk. Jag kör ju utan axpump så då är det speciellt noga med nålen,,jag får slipa till nålen tills jag blir nöjd
Oringsmodden är ju igentligen en enkel bypassfuskmetod för lathundar
men funkar bra