varför ska man lura sig själv med att manipulera bänken? Michael Blixt bänk stämmer, 64hk med 540cc 68,5 med blixt förgasareHan kanske är duktig på att trimma bromsbänken...
varför ska man lura sig själv med att manipulera bänken? Michael Blixt bänk stämmer, 64hk med 540cc 68,5 med blixt förgasareHan kanske är duktig på att trimma bromsbänken...
Han kanske är duktig på att trimma bromsbänken...
, Hos vem? Min går i alla fall på mack soppa, 25h utan ras tycker jag e okNja, men där kör dem me nå sjukt högt komp iomed att dom kör på hög-oktan race-soppa.
Att den inte håller särskilt länge det är en annan sak
, Hos vem? Min går i alla fall på mack soppa, 25h utan ras tycker jag e ok
Ja på två cylindrarMm men du har nästan 100cc mer också. Dvs du skulle ha haft bortåt 80hk i din motor om den var lika mycke trimmad
69hk på bakhjulet har Van Den Bosch's Aprilia SXV 450 som han vann VM på.
varför ska man lura sig själv med att manipulera bänken? Michael Blixt bänk stämmer, 64hk med 540cc 68,5 med blixt förgasare
Nej det finns ingen anledning, bänkens siffror är igentligen ointressanta om man inte jämför samma hoj före och efter moddningen!
Men visst visar det endel, kruxet är väl att dem visar olika varje bänk.
Vad är det för storlek på den stencoola billet förgasaren han använder?
Ja tror inte vm förarna bryr sig speciellt mycket om hojen går mer än ett race
Från 525sx 48hk till 68.5hk. har bänkat på två olika ställen med Dyno jet bänk, skilde en halv hk. förgasaren är 41 mm samma som keihin.Nej det finns ingen anledning, bänkens siffror är igentligen ointressanta om man inte jämför samma hoj före och efter moddningen!
Men visst visar det endel, kruxet är väl att dem visar olika varje bänk.
Vad är det för storlek på den stencoola billet förgasaren han använder?
Ja tror inte vm förarna bryr sig speciellt mycket om hojen går mer än ett race
Från 525sx 48hk till 68.5hk. har bänkat på två olika ställen med Dyno jet bänk, skilde en halv hk. förgasaren är 41 mm samma som keihin.
Det är klart att det ger effekt, men det är på stora volymer.
men som sagt jag har aldrig sysslat med de europeiska hojarna!
Ron Hamp(RHC) plockede ur 67bhp ur en crf 450 utan större medel.
Lary wards hoj var det om ja inte missminner mig helt.
Men jag ser gjärna att jag har fel, det är toppen kul att de europeiska märkena har fått upp liter effekten
Amerikaner har ju en viss förkärlek för att redovisa effekten på veven och inte på bakhjulet.
Är ganska säker på att man lär få ganska seriösa problem om man försöker få grejerna att hålla med ett sånt effektuttag på slangen.
Men sen är ju inte effekt allt. Min gammel honda åkte ingen 450 i Sverige ifrån rakfram trotts att dom trimmat bra mkt mer än jag. 55 friska hästar va den bänkad till.
Från 525sx 48hk till 68.5hk. har bänkat på två olika ställen med Dyno jet bänk, skilde en halv hk. förgasaren är 41 mm samma som keihin.
Det finns en hake med jappsarna......Dom har bara ett utblås! Där tappar man minst 5% = 4 farbröder och det fantastiga registret man får med dubbelt system. Om man tittar på ktm så drar dom först ut rören ur toppen sedan till enkelt, = smart. SKulle husa/ktm köra med dubbla gasare vore det optimalt.
Minns inte hur det var med jappsarna har alla förgasaren rakt monterad mot toppen? Drz har ju inte det ...kan handla om 5% förlust= 3hk + enkelsyst- 4hk.... Så minst 7hk förlust på en drz
Så nu har jag räknat ut att suzukamannen måste byta till en eu moppe
Ron Hamp(RHC) plockede ur 67bhp ur en crf 450 utan större medel.
Lary wards hoj var det om ja inte missminner mig helt.
67bhp!!! utan större medel...vad innebär det? lustgas! Vad har en Crf 450 orginal på bakan? Når dom 50bhp?...Tycker det låter extermt mycket bara...
Här kommer en länk till alla RHC inlägg,läs och begrunda!
Och snacka sen
http://www.thumpertalk.com/forum/search.php?searchid=4683754&pp=25
Nu är du för snäll A.M,visa sådana hemligheter...Från 525sx 48hk till 68.5hk. har bänkat på två olika ställen med Dyno jet bänk, skilde en halv hk. förgasaren är 41 mm samma som keihin.
Ja det går att få ut lite till , lite större ventiler och svetsa om lite på avgassidan och sen porta om den, Nej har g2 kam och ett acra rör också,Nu äntligen börjar det likna något.. Den toppen är liknande som jag gör (MEN DET GÅR ATT FÅ UT några % TILL)
Den kan väl inte ha ökat 18hk bara endast av portning?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |