Suzuki Bandit 1200-tråden

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
som vanligt får man bra info...... men nej jag menar att det är 55mm (5.5cm) dom är 150mm långa från ytterkant till ytterkant......

har du gjort/beställt dem själv? för efter lite trigonometri grejer så slutar 5mm kortare hundben i en 35mm högre bakdel...

din måste ha blivit bra hög?

fredrik_

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Bandit 1200
Massa frågor blir det.

Har dragit om lite kablar och efter detta strular ABSen. ABS-lampan på instrumentpanelen blinkar. Vad betyder detta och måste jag nollställa på något sätt för att få bort felkod som det är på bilar?

När jag drar ut säkringen för ABS-en så lyser lampan med ett konstant sken istället.

Cykeln i fråga är en Bandit 1200 från -97

lillis4192

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
bandit 1200s
nä jag gick in här och frågade hur man gjode en tailraser och fick många bra svar varav ett där jag kunde köpa ett par..... jag har inte fått på dom ännu för jag stötte på problem men gummi grejen som tar smällen från centalstödet....... om det är till någon hjälp för dig och jämföra så stod det in stansat 24f(om jag inte mins fel) på dom jag köpte och det stod 27f på dom som satt på cyklen......
när jag ändå skriver här,, e d någon som har en taiguard liggande och skräpa hemma i verksaden till en 1200s -98???? som ni vill sälja

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
nä jag gick in här och frågade hur man gjode en tailraser och fick många bra svar varav ett där jag kunde köpa ett par..... jag har inte fått på dom ännu för jag stötte på problem men gummi grejen som tar smällen från centalstödet....... om det är till någon hjälp för dig och jämföra så stod det in stansat 24f(om jag inte mins fel) på dom jag köpte och det stod 27f på dom som satt på cyklen......
när jag ändå skriver här,, e d någon som har en taiguard liggande och skräpa hemma i verksaden till en 1200s -98???? som ni vill sälja

55mm låter otroligt mycket. Jag har mina originalben framför mig och de har c/c-mått 180mm och ca 210 mm från ytterkant till ytterkant. Om du sätter dit hundben som är 150mm från ytterkant till ytterkant borde de ju vara runt 120mm c/c-mått. Nu har jag ju inte räknat på det men hojen borde bli ruggigt hög baktill (om det ens går att få dit hundbenen).

Du och jag kör ju båda två första generationens Bandit så de är ju likadana rent chassimässigt. Som jag skrev i ett tidigare inlägg var mina nya hundben ca 5mm kortare och gav en höjning på ca 35mm i bakkant. Vilket problem fick du med gummit till centralstödet? Hör det ihop med hundbenen? Jag fick mecka lite med detta då jag satt dit helsystem på hojen men jag märkte aldrig av något problem i samband med montering av hundbenen. Skulle du kunna lägga ut en bild på dina hundben?

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Vart hittar man bästa/biligaste försäkringen för 12an

Vart hittar man bästa/biligaste försäkringen för 12an?

Givetvis har alla/de flesta olika förutsättningar för sin försäkring men vad ger ni för era försäkringar.

Har inte ringt runt så mycket utan bara kollat med Bilsport mc och dom ville ha 4897 kr för helförsäkring an en 1200S -02.

Ganska rimligt tycker jag, men höjnigar är ju att vänta....

lillis4192

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
bandit 1200s
det var inte gummit i sig som tog emot utan den lilla metall biten som är svetsad på avgasröret där i sin tur gimmit sitter som gick emot svingen när jag skulle sänka den...... jag har inte hundbenen här men jag kan ta ett foto och lägga in ikväll så kan du få se.....

fredrik_

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Bandit 1200
det var inte gummit i sig som tog emot utan den lilla metall biten som är svetsad på avgasröret där i sin tur gimmit sitter som gick emot svingen när jag skulle sänka den...... jag har inte hundbenen här men jag kan ta ett foto och lägga in ikväll så kan du få se.....

Jag stötte på samma sak. Mina hundben blev aningen långa och svingen vilar på samma metallbit. Sitter man på hojen tar det dock inte i. Löses enklast genom att montera bort centralstöd (onödig vikt?) och ge metallbiten en omgång med vinkelslipen.

lillis4192

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
bandit 1200s
55mm låter otroligt mycket. Jag har mina originalben framför mig och de har c/c-mått 180mm och ca 210 mm från ytterkant till ytterkant. Om du sätter dit hundben som är 150mm från ytterkant till ytterkant borde de ju vara runt 120mm c/c-mått. Nu har jag ju inte räknat på det men hojen borde bli ruggigt hög baktill (om det ens går att få dit hundbenen).

Du och jag kör ju båda två första generationens Bandit så de är ju likadana rent chassimässigt. Som jag skrev i ett tidigare inlägg var mina nya hundben ca 5mm kortare och gav en höjning på ca 35mm i bakkant. Vilket problem fick du med gummit till centralstödet? Hör det ihop med hundbenen? Jag fick mecka lite med detta då jag satt dit helsystem på hojen men jag märkte aldrig av något problem i samband med montering av hundbenen. Skulle du kunna lägga ut en bild på dina hundben?

har du någe mail för jag för inte in bilderna här.... dom e för stora

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Vart hittar man bästa/biligaste försäkringen för 12an?

Givetvis har alla/de flesta olika förutsättningar för sin försäkring men vad ger ni för era försäkringar.

Har inte ringt runt så mycket utan bara kollat med Bilsport mc och dom ville ha 4897 kr för helförsäkring an en 1200S -02.

Ganska rimligt tycker jag, men höjnigar är ju att vänta....

ca: 4400: på Bilsport & mc:
If ville "bara" ha 16000:- för sammma försäkring.:mad: så valen var inte svårt.

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
Hej!

Jag har en tyskimporterad bandit i grunden och kan då ej förstå vad som står i brukshandboken. Hojen har gått 960 mil och jag undrar om någon kan assistera med punkter om hur jag ska ta hand och serva min MC på bästa sätt.

Tack på förhand.

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
GSF600 en GSF1200 '95-'01 (Haynes service & repair manual)

Hej!

Jag har en tyskimporterad bandit i grunden och kan då ej förstå vad som står i brukshandboken. Hojen har gått 960 mil och jag undrar om någon kan assistera med punkter om hur jag ska ta hand och serva min MC på bästa sätt.

Tack på förhand.

GSF600 en GSF1200 '95-'01 (Haynes service & repair manual)

Hoppas länken funkar????

http://www.alt-072.nl/filedump/misc/WPH_Bandit_600-1200_95-04.pdf

Last edited:

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Sprängskisser

Är det någon härinne som har eller vet där man kan se på sprängskisser till en B12 -02?

Jag vet att jag flera gånger sett bilder från en sprängskiss
Behöver kika på lite delar....

/Lång

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
Hej.

Jag välte min vackra bandit 1200 under omständigheter som befriar mig från ansvar. Vänstra blinkis gick sönder och handtaget till kopplingen bröts av. Fick lite repor på motorn också som jag kanske kan måla över lite snyggt.

Men koppling och blinkis? Vart köper jag det och är det lätt att byta?
Ni är de första jag frågar då ni brukar ha svar på allt.

Hjälp mig i dessa hemska tider då min MC står i garaget och gråter.

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Hej.
Men koppling och blinkis? Vart köper jag det och är det lätt att byta?

Din lokala mc butik kan troligtvis fixa fram kopplingshandag.
Kopplingshandtaget sitter endast fast med en skuv.
Blinkers köper du även dessa hos din lokala mc butik.
Antingen köper du en ny orginalblinkers alternativt 4st icke orginal.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras