Suzuki Bandit 1200-tråden

twostroke_250

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Bandit 1200 06:a
Årsmodellsförvirring

Hallå på er
Jag har en Bandit 1200 06:a och har försökt :) lusläsa denna tråd, men en ska gör mig lite förvirrad för alla hänvisningar till moddar etc är ju för årsmodeller 19xx-2000 och 2001-2004. Är det samma motor i 06:an som i 04:an?

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Hallå på er
Jag har en Bandit 1200 06:a och har försökt :) lusläsa denna tråd, men en ska gör mig lite förvirrad för alla hänvisningar till moddar etc är ju för årsmodeller 19xx-2000 och 2001-2004. Är det samma motor i 06:an som i 04:an?

Förenklat I princip kan man säga att det finns fyra generationer av B12
Gen1 1996 -2000
gen2 2001 - 2005 avgassystem ändrat 04
gen3 2006 - 2006
gen4 2007-

Förenklade skillnader
Gen1 -2 skiljer ram och förgasare kåpor bromsar men hjul framfjädring samma
gen2 - 3 skiljer Hjul bromsar kåpor fjädringskomponenter men motorn verkar vara identisk.
gen3 - 4 verkar vara motorn som skiljer vattenkyld o insprut istf oljekylt med förgasare 6 växlad nästan 100 kubik cm till.

Lyssna med Lelle på Din-Mc om det är samma moddar som kan göras på en 06:a som en 04:a. Han brukar ha bra koll på det.

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Tanköverdrag

Tjo i tråden!

För Er som jagat formsydda tanköverdrag till Era Banditer hör med: http://www.sunbike.se/ De vet troligt...kommer ej ihåg vem som fråga om mitt...:va ..vart fullt upp här, ej hunnit me nå mc pill :( så är läget.

Rock on Bandits! :yoparty

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
Hej allihop!

Jag är nybliven ägare till en Bandit 1200 S av 1998 års modell.

Jag skulle vilja bygga om den till en N, dvs. plocka bort kåpan och sätta dit en rund lykta istället.

Jag kollade med min lokala Suzuki-handlare, dvs. Claessons i Bromölla. Original-delarna skulle gå på ofattbara 6500 kr, vilket jag inte vill betala annat än möjligen som sista utväg :rolleyes:

Går det att få tag på begagnade prylar? Någon som har eller känner någon som har de delar jag behöver? Jag kan tänka mig att byta mot min kåpa (svart).

Har kollat lite i tråden och hittat länkar till några ställen som säljer universallyktor, men hur ska jag veta vad jag behöver för fästen etc. till sådana? Det verkar lite krångligt tycker jag...

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
Hej allihop!

Jag är nybliven ägare till en Bandit 1200 S av 1998 års modell.

Jag skulle vilja bygga om den till en N, dvs. plocka bort kåpan och sätta dit en rund lykta istället.

Jag kollade med min lokala Suzuki-handlare, dvs. Claessons i Bromölla. Original-delarna skulle gå på ofattbara 6500 kr, vilket jag inte vill betala annat än möjligen som sista utväg :rolleyes:

Går det att få tag på begagnade prylar? Någon som har eller känner någon som har de delar jag behöver? Jag kan tänka mig att byta mot min kåpa (svart).

Har kollat lite i tråden och hittat länkar till några ställen som säljer universallyktor, men hur ska jag veta vad jag behöver för fästen etc. till sådana? Det verkar lite krångligt tycker jag...

Det är 43 mm fästen till gaffelbenen för att sätta fast lyktan i. SV650N prylar skall enl uppgift passa rakt av samt de till bandit 600/1200. Leta i stickyn om skrotar så kan du ev hitta delarna där.

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
www.s-racing.se säljer både dubbellyktor och enkla lyktor och där anger du vad du har för cykel alternativt diameter på gaffelbenen så skickar dom med fästen. Iaf enligt deras hemsida. Dra iväg ett mail till dom och kolla.

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
www.s-racing.se säljer både dubbellyktor och enkla lyktor och där anger du vad du har för cykel alternativt diameter på gaffelbenen så skickar dom med fästen. Iaf enligt deras hemsida. Dra iväg ett mail till dom och kolla.

Det låter ju lovande... dock kan jag inte hitta några framlyktor alls på deras hemsida. Vilken kategori ska jag leta under? Eller måste jag maila för att få prisuppgifter och ev. bilder?

EDIT: jag slängde iväg ett mail till dem så får vi se vad de säger!

Last edited:

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
Fick snabbt svar från S-racing. Tyvärr hade de inte något vanligt runt lyse, bara dubbla i "speed triple-stilen"...

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
www.louis.de eller svenska www.mc-online.se
artnr 10020915 25 euro för lamphållare 43-48mm gaffelben.
artnr 10033999 77 euro för lampan 180mm H4
Så kommer du utseendemässigt rätt nr orginal i mina ögon.

Bifogat

• 10020910_880_00_FR.jpg
    10020910_880_00_FR.jpg
    10.4 KB · Visningar: 93
  • 10033993_1.jpg
    10033993_1.jpg
    6.7 KB · Visningar: 813
  • 10033993.jpg
    10033993.jpg
    10.4 KB · Visningar: 93

B-400

RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Yamaha RD500 Suzuki Bandit 1200
lampor

På ebay finnes massor av lampor...Hittade mina där.
Om du orkar söka och vänta på frakten..För mig gick det smidigt!

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
www.louis.de eller svenska www.mc-online.se
artnr 10020915 25 euro för lamphållare 43-48mm gaffelben.
artnr 10033999 77 euro för lampan 180mm H4
Så kommer du utseendemässigt rätt nr orginal i mina ögon.

Det där såg ju bra ut, det måste inte vara exakt som original bara det är en lagom stor rund lykta som ser ut att passa till hojen.

Slängde iväg en beställning från www.louis.de, tyvärr verkar det inte som själva lyktan finns i lager men förhoppningsvis får de tag i den från sin leverantör.

www.mc-online.se hittade jag inga framlysen, hittade du några där menar du?

En annan fråga: streetfighter-styret som mc-online säljer bör passa rakt av på en Bandit va?

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
Mc-online verkade föra louis sortiment därav att du ev kunde kontakta dem för delar i Louis sortiment som inte finns på deras hemsida men jag har misstagit mig förut. http://www.mcdepan.se/ i Staffanstorp gör det i alla fall. Streetfighterstyret är 22.2 mm i ytterdiameter men jag har aldrig mätt orginalet. Jag har en gen2 istf för din gen1 och enligt uppgift skall styrena skilja, dock har jag aldrig tagit reda på vad. Så bara ut och mät med skjutmått vid klämmorna som håller styret, så vet du om det passar.

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
Det där såg ju bra ut, det måste inte vara exakt som original bara det är en lagom stor rund lykta som ser ut att passa till hojen.

Slängde iväg en beställning från www.louis.de, tyvärr verkar det inte som själva lyktan finns i lager men förhoppningsvis får de tag i den från sin leverantör.

En annan fråga: streetfighter-styret som mc-online säljer bör passa rakt av på en Bandit va?

Titta i mitt garage så ser du hur det blir. Inte bästa bilden men lite kan man se iaf... Det är de delarna jag har, förutom att jag köpte lampan med svart baksida... Tänk även på att du bör köpa nya blinkers då de som sitter där nu sitter i kåpan, jag köpte blinkers som jag satte i sidohålen på lampfästena...

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
Titta i mitt garage så ser du hur det blir. Inte bästa bilden men lite kan man se iaf... Det är de delarna jag har, förutom att jag köpte lampan med svart baksida... Tänk även på att du bör köpa nya blinkers då de som sitter där nu sitter i kåpan, jag köpte blinkers som jag satte i sidohålen på lampfästena...

Det såg ju kanonbra ut. Ang. blinkersen så sitter det någon slags miniblinkers på min hoj, får ta en titt på hur de är monterade och om de eventuellt behöver bytas ut.

Tack för alla tips allihop!

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
Det såg ju kanonbra ut. Ang. blinkersen så sitter det någon slags miniblinkers på min hoj, får ta en titt på hur de är monterade och om de eventuellt behöver bytas ut.

Tack för alla tips allihop!

Har du miniblinkers nu så borde det inte vara några problem kan man tycka.. Det är nog bara att flytta över dem då..

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER

Sams motor

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Tjo i tråden!

För Er som jagat formsydda tanköverdrag till Era Banditer hör med: http://www.sunbike.se/ De vet troligt...kommer ej ihåg vem som fråga om mitt...:va ..vart fullt upp här, ej hunnit me nå mc pill :( så är läget.

Rock on Bandits! :yoparty

Hur kan du glömma som jag har tjatat:)

1305U.jpg

Inte vad jag letar efter, vill ha det som täcker 1/3 av tanken, men tack ändå.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras