Suzuki Bandit 1200-tråden

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Snabba bandit fakta

Har eventuellt tänkt att skaffa en b1200n -98.

Läste på bikez.com att den är 5växlad. Stämmer det? 600an är väl 6växlad varför skiljer detta?

Hur många häst kan man locka ur med luftburksmod och annat system?

Mvh
Simon
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Har eventuellt tänkt att skaffa en b1200n -98.

Läste på bikez.com att den är 5växlad. Stämmer det? 600an är väl 6växlad varför skiljer detta?

Hur många häst kan man locka ur med luftburksmod och annat system?

Mvh
Simon
Den är 5 växlad, du behöver inte mer tätstegad låda iom att den har hyfsat med kraft genom hela registret.
115-120hp på slangen ungefär.
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Har eventuellt tänkt att skaffa en b1200n -98.

Läste på bikez.com att den är 5växlad. Stämmer det? 600an är väl 6växlad varför skiljer detta?

Hur många häst kan man locka ur med luftburksmod och annat system?

Mvh
Simon

Då är den importerad antar jag? Kanske kan vara värt att veta om du inte tänkt på det. (endast 1200s togs in den vanliga vägen)

Nu vet jag inte om det stämmer att 600:an har 6 växlar, men jag kan tänka mig att det blir obekvämt högt varvtal vid motorvägshastighet med 600:an om man har 5-växlad låda...
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Delar...

Är det någon vet om det går att få tag på "underdelen" av de kromade locken som sitter runt hastighetsmätaren och varvräknaren. Jag har en 1200S -02 och har plockat av frontkåpan och tänkte köra utan kåpa fast då behöver jag denna del. Tänkte att det kanske inte går att få tag på i Sverige eftersom bara S modellen togs in av de senare årsmodellerna och det bara är på N modellen som denna del finns.
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Är det någon vet om det går att få tag på "underdelen" av de kromade locken som sitter runt hastighetsmätaren och varvräknaren. Jag har en 1200S -02 och har plockat av frontkåpan och tänkte köra utan kåpa fast då behöver jag denna del. Tänkte att det kanske inte går att få tag på i Sverige eftersom bara S modellen togs in av de senare årsmodellerna och det bara är på N modellen som denna del finns.

www.bikebandit.com

$82.56 :näsblod
 

Bandit 1200

Det såg jag inte
Gick med
27 May 2006
Ort
Ä-by
Hoj
Suzuki GSX 1400
Mätare på S-mod

Är det någon vet om det går att få tag på "underdelen" av de kromade locken som sitter runt hastighetsmätaren och varvräknaren. Jag har en 1200S -02 och har plockat av frontkåpan och tänkte köra utan kåpa fast då behöver jag denna del. Tänkte att det kanske inte går att få tag på i Sverige eftersom bara S modellen togs in av de senare årsmodellerna och det bara är på N modellen som denna del finns.

Tror inte att underdelen på nakenbanditernas mätare passar raktav på s-mod- var något med fästen som inte var lika ?= du får nog köpa hela mätarpaketet, det svaret fick jag av en handlare iaf, jag sitter i samma båt med en s-mod som nu är utan kåpa :tummenupp
http://www.bikebandit.com/partsband...age=3&section_dept_id=1&model_dept_mfr=Suzuki
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Tror inte att underdelen på nakenbanditernas mätare passar raktav på s-mod- var något med fästen som inte var lika ?= du får nog köpa hela mätarpaketet, det svaret fick jag av en handlare iaf, jag sitter i samma båt med en s-mod som nu är utan kåpa :tummenupp
http://www.bikebandit.com/partsband...age=3&section_dept_id=1&model_dept_mfr=Suzuki

Men det kommar ju kosta multum om man måste byta hela mätarhuset. Jag har druckit för många öl för att kolla upp det här närmare nu. Jag var inne på den där Banidt-sidan oh kollade delar och tyckte det skiljde en del mellan S och N:s mätarhus, men det vore ju förjävlligt isf.
Igår plockade jag av hela motorn och gjorde den ramren. Nu ska bara ram och sving bort...

Varför ska du ta bort kåpan?
 

Bandit 1200

Det såg jag inte
Gick med
27 May 2006
Ort
Ä-by
Hoj
Suzuki GSX 1400
Men det kommar ju kosta multum om man måste byta hela mätarhuset. Jag har druckit för många öl för att kolla upp det här närmare nu. Jag var inne på den där Banidt-sidan oh kollade delar och tyckte det skiljde en del mellan S och N:s mätarhus, men det vore ju förjävlligt isf.
Igår plockade jag av hela motorn och gjorde den ramren. Nu ska bara ram och sving bort...

Varför ska du ta bort kåpan?

Jag köpte den utan orginalkåpan så den var ju redan botta:rolleyes: men jag tänkte väl bara snygga till mätarpaketet, jag har ju framsidan på underdelen syns kanske på kortet ,men fattas på baksidan på mätarna-- passar GSX 1400 naken mätare osv på GSF 1200an ??en tanke god som någon,men om någon har någon annan ide att få till det på ett enkelt sätt så skriv en rad ,,
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Är det någon som vet var jag kan hitta LED-lampor till instrumenteringen, jag är lite less på att dom vanliga lamporna pajjar hela tiden. Vet att det finns på E-Bay men hoppas på att det finns någon i sverige som säljer dessa så slipper jag massa frakt.
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Är det någon som vet var jag kan hitta LED-lampor till instrumenteringen, jag är lite less på att dom vanliga lamporna pajjar hela tiden. Vet att det finns på E-Bay men hoppas på att det finns någon i sverige som säljer dessa så slipper jag massa frakt.

http://www.lellesmc.se
BA9S 35:-
BA15S 79:-

Finns i olika färger med :D
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Helvetets alla kval...

Fy fanken!

Nu har man under en dryg månads tid levt under konstant press och ständigt gnagande oro.

Varför då?

Jo, Fredagen den 13/4 (!) gjorde jag min egentliga premiärtur med Banditen. Ganska snart kände jag att den gick halvrisigt. För att göra en lång historia kort så var det två avgasventiler som brunnit.

Dilemma! Lämna in och bli ruinerad eller snylta på polarna som är mekaniker och fixa själv? Lätt val. Snylta på polarna. Förutom att ha fått lämna in toppen för att fräsa 16 ventilsäten och slipa in 16 ventiler har vi gjort rubbet själva. Visserligen inte så himla svårt men eftersom ingen av oss plockat isär en Banditmotor tidigare var det ju lite småmeckigt ibland.

Efter en del små missöden (ett gängpaj som vi inte visste fanns där, tex) drog det ut på tiden men ikväll skulle den stora händelsen ske. Banditen skulle startas upp!

När vi fick igång den gick den bara på tre cylindrar (faktiskt det symptom som från början fick oss att hitta de brända ventilerna) men eftersom det var en annan cylinder än sist så tog vi det ganska bra. Det visade sig att det var en o-ring i förgasaren som torkat ihop och gjorde att den flödade. Efter att ha åkt 2 mil enkel väg för att fixa o-ringar plockade vi ihop gasarna igen och NU gick den som den skulle. SEGER!!!

Körde runt i lugnt tempo (tur det, för jag såg en svart Gixxer som snuten stoppat, hoppas det gick bra) hela kvällen och bara njöt. It´s alive!

Så kan det gå när man plockar ut hojen ur vinterdvalan och det är fredagen den 13:e...:näsblod

Förresten, är det nån som vill köpa en uppsättnig RS36:eek:r passande B12 G1?
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Långa dagsetapper med Bandit 1200 S

Överväger en XJ 900 Diversion med förhöjt kåpglas eller en BMW R 1100 RS för att köra till Italien i slutet av sommaren. Kommer bli några rejält långa dagsetapper på närmare 150 mil. Någon med erfarenhet av detta på en Bandit? Kunde kanske vara ett alternativ? Hur lång är räckvidden vid motorvägskörning i vägvinnande tempo?
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top