Suzuki Bandit 1200-tråden

Wofla

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Suzuki s1200 Bandit -02
Fick min bakdämpare i dag! :banana

Ska bli kul att se hur stor skillnad det blir:D

Bifogat

• Dämpare.jpg
    Dämpare.jpg
    141.3 KB · Visningar: 123

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
Kamkedja?

Är det vanligt att det smäller lite från..troligen..kamkedjan när Banditen är kall?Ljudet försvinner efter en liten stund , kamkedje sträckaren jobbar väl på oljetryck? Kör på helsyntet,hojen gått 1300 mil.Min förra hoj (bandit) lät lika...

leffe

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Ingen
Hej,

Är det någon som har ett par Mikuni RS 38 eller Keihin FCR 39 till salu som passar bandit 1200 / GSXR 1100 Luft/olja?

PM:a mig!

Mvh
Tobbe

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
Kliver in i eran tråd och frågar om någon av er är intresserade av en monteringssats för wingrack? :rolleyes:

Har en sats ligger, vet dock inte om det skiljer nåt mellan årsmodellerna?

Men dra iväg ett PM om ni är intresserade

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Är det vanligt att det smäller lite från..troligen..kamkedjan när Banditen är kall?Ljudet försvinner efter en liten stund , kamkedje sträckaren jobbar väl på oljetryck? Kör på helsyntet,hojen gått 1300 mil.Min förra hoj (bandit) lät lika...

leffe

Hej. Hör också att vid 2000-3000 varv när hojen är kall blir det ett knäpp ljud från motorn....undrar med vad det kan vara...

mr_lewies

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Hoj
Suzuki gsx 400f 1982, suzuki bandit 1200N 1996
jag har kollat massvis med gånger efter tuning på b12or här i forumet, och jag vet att det finns en hel del info om det här i tråden! Men, (och nu kan jag ha missat något) jag skulle blivit mkt nöjd om det dök upp en tråd för rent b12 mek i mekhörnan så att man lätt kan se hur " moddarna går till etc. Jag har läst en del på brinks hemsida men som amatörpillare har jag lite svårt att förstå, spec när det står på engelska.
Jag vet att det finns extremt mycket kunskap här och det vore ju synd om man missade den :). så nån som vet vad han pratar om borde skapa en ny tråd med diverse trim-metoder simpla som avancerade för att stilla oss effekt-sugna novicer!

tex:
luftburksmoddarna för olika modell?
kamaxel byten för olika modell?
kanske kopplingsbyten från gsxr till b12?
förhållandet mellan diverse gsxr till b12, vad kan man flytta över? vad passar?
förgasare och dyno?
etc etc, u name

hoppas jag inte blir krossad av trådryttare nu :):gnissla

Wofla

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Suzuki s1200 Bandit -02
Tjena gott folk!!

Var och bänkade b12a i går hos Sölle Racing i Ystad.
Fick ut 109.5hk och 106Nm:yoparty, dock var den lite snål över hela registret vilket inte e så bra.:huvet

Har beställt 115 main och ska höja nålarna till sitt högsta läge. Sen får vi testa igen.

Den nya bak dämparen var en mycket bra uppdatering! Helt annan känsla:tummenupp

Värmlänning

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
2007, Suzuki Bandit 1250
Nu behövs eran hjälp omgående!!! Till att börja med har jag gjort bort mig vid inköp av stötdämpare. Jag har köpt en gsxr 1100 bakstötdämpare, årsmod.88. Det visade sig att den INTE hade en gaffel som nedre fäste. Någon som har ett tipps??
Min andra fundering: Om man ska byta ut förgasarbryggan- vilka passar och är bestyckningen den samma??
Snälla svara snabbt.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Faen då..... ingen i SKåne här i tråden som kan tänka sig att hjälpa en hojbroder kolla på en B12'a?

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Nu behövs eran hjälp omgående!!! Till att börja med har jag gjort bort mig vid inköp av stötdämpare. Jag har köpt en gsxr 1100 bakstötdämpare, årsmod.88. Det visade sig att den INTE hade en gaffel som nedre fäste. Någon som har ett tipps??
Min andra fundering: Om man ska byta ut förgasarbryggan- vilka passar och är bestyckningen den samma??
Snälla svara snabbt.

Ang. stötdämparen har jag inga bra tips tyvärr, annat än att köpa en som passar..
Förgasarbrygga passar allt från CV36, CV38 & CV40. Den större skulle jag bara sätta på om du har större kubik. Det finns även RS36, RS38 & RS40. RS38+40 är också för större kubik.
Sedan skall alla förgasare bestyckas enligt din motors "behov".

Lycka till.

Wofla

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Suzuki s1200 Bandit -02
Snälla svara snabbt.

Jag monterade en dämpare från en gixxer k7, passar kanon:tummenupp

Faen då..... ingen i SKåne här i tråden som kan tänka sig att hjälpa en hojbroder kolla på en B12'a?

Var och när?
Har ev lite tid över på lördag.

Last edited:

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Hallo.
Min Bandit är lite darrig på låga varv, tomgången pendlar gärna från 1000 o upp till 1300 varv. När jag har kört en sväng i högre hastighet och kommer in i tätort o (kanske) stannar vid ett rödljus så är tomgången uppe i 2000 varv. Lägger jag i en växel o bromsar för att tvinga ned tomgången så stannar den oftast där.
I övrigt går den fint i högre hastigheter.
Nån som har nån teori vad det kan bero på? Har originaldämpare fast Dynojet monterat.

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Hoj
Fajjerstååm
Jag brukar vanligtvis få sänka tomgången lite när hojen har fått gå varm... Därmed höja den lite när jag startar från kallstart.. Tycket inte det är så besvärligt när skruven sitter så lätt-tillgänglig och ettans växel glider i fan så mycket mjukare vid en tomgång på 8-900 varm jämfört med upp över 12-1300 rpm

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Så... kanske ett B12 köp nära förestående då :D
Några frågor:

*Vad kostar nya dogbones (höjning) och var köper ni?

*Vilka GSXR bakdämpare är plug-n-play? Vilken av dem är "mest dämpare för pengarna" s a s?

*Finns det någon "cartridge" variant på fjädrar som går i originalgaffeln? Tips på vad/var man handlar?

*Vad kostar ombestyckning och vilka munstycken ska man ha till dels gen1(95-00) och dels gen2(01-05) när man gör 2-tums modden (och byter rykrör givetvis)?

*Är det 5½" eller 6" bakfälg på dem?

*Tips på sjyssta crossstyren som passar rakt i original-risers?

*Tips på billiga men skapliga slip-on/bolt-on? (Gärna "hi-mount" eller "GP style" )

Några exempel:
GP-style
BANDIT%20GROWLER.jpg

Hi-mount
bndt_highpipe_main.jpg

BaMF

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
KTM 660 04
Någon som bytt ut sina mätare(fart/tank/varv) mot något annat och möjligtvis vill sälja sina original? har en 1200 från 98 så alla från 96-00 borde väl passa rakt av tror/hoppas jag. Dra iväg ett PM om ni har liggandes och vill sälja.

Wofla

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Suzuki s1200 Bandit -02
Var hos mc handlarn i dag och handlade lite.
Så nu har man att göra ikväll!!:tummenupp

nja får väl ta imorgon kväll osså kanske.

Klossar fram, 14kugg framdrev och mainjets 115.

Bifogat

• Bild0016n.jpg
    Bild0016n.jpg
    170.6 KB · Visningar: 103
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar