JJ
Sur
Tjena! Så här gjorde jag. Jag tog en 41mm hålsåg i borrmaskinen och körde hål i gaveln medans den rostfria ändkonen satt kvar. Sen tog jag en dremmel rak slipmaskin med en kapskiva i och stack in i röret och kapa så långt in de va möjligt, gick smidigt är tunt material. Borra sedan hål på 3 ställen för senare popnitning av ändkon. Slipa bort dom 3 svetsarna på ändkonen med dremmeln. Sedan tog jag en rostfri rörbit 30mm lång med måttet 42,40x2.00 och svetsade fast i de nya hålet. Sen va de bara popnita tillbaka ändkonan. Till insatsen tog jag en elförzinkad 35mm Mapresspropp(vvsgrej) den är 38mm utv.mått. Rörbiten jag svetsa fast på burken är 38.4mm inv. mått passar perfekt i! Borra och slipa ur ett 29mm stort hål i proppen och svetsa fast ett 28mm elförzinkat MaPressrör(vvsrör för värme) i proppen. Det röret är 26mm inv. mått och går perfekt utanpå röret inuti dämparen. Tillsist borra jag ett 6mm hål underifrån i kanten på röret jar svetsat fast i dämparen medans insattsen satt i å punkta fast en m6 mutter i me skruv. Så är den besiktningsvänlig igen. På bild 3 ser man hur avgaserna går. Avgaserna kommer från den första baffeln(kammaren) i det understa röret och ska vända tillbaka i den sista baffeln in i det översta röret som går till den mellersta baffeln och sisst ut genom mitten röret från den mellersta baffeln. På bild 1 ser du rörshimsen i muffen som man får fixa för att få dit de grövre grenröret. Huga länge sen jag skrev så här mycket. Måste lägga mig nu!Var får man tag i dynojetkittet? (på min hoj skall det sitta en MIKUNI BSR36)
Ser fram emot bilderna.