Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Tjena!
Idag blire lite service o nya plastprylar! Ny orginal framskärm o nya barkbusters handtagsskydd o sen ny olja o filter ;) hade gött i solen alla Z:bröder o systrar
 

Gorgeous

Team PINK
Gick med
27 Jan 2008
Ort
Norge
Hoj
07 Suzuki GSX-R 750 och 07 Suzuki DRZ 400SM
Mycket snyggt! Men inte rosa fälgar :gnissla

Hur har du lackat? Behövs det något mjukmedel i färgen för att det ska bli bra på plasten? Har själv en tank och ett plastkit liggandes... Skulle det funka att spruta på vanlig enkomponentsfärg?


Det vet jag inte, men det måste vel något mjukmedel i..

Sådär! Jag tycker det blev skit bra hehe :D Dekaler i råååsa kommer till veckan.. ;)
drz_pink3.jpg



drz_pink1.jpg
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Hjälp nu har hojen börjat kasta upp olja i luftburken så det rinner ut o kladdar ner svingen o skvätter på bromsskivan :huvet Är det vevhusventilationen som spökar? DRZan verkar inte alls gilla at gå vertikalt för länge =S
______________

Fan va fina DRZor :), Snygg Tjejhoj också :p
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hjälp nu har hojen börjat kasta upp olja i luftburken så det rinner ut o kladdar ner svingen o skvätter på bromsskivan :huvet Är det vevhusventilationen som spökar? DRZan verkar inte alls gilla at gå vertikalt för länge =S

Nej drzan tycker inte om att köra bakhjul för länge. Troligtvis är det din oljereservoar som sitter på höger sida om förgasaren som börjar bli full. När reservoaren blir full så rinner överflödig olja vidare till luftburken.
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Nej drzan tycker inte om att köra bakhjul för länge. Troligtvis är det din oljereservoar som sitter på höger sida om förgasaren som börjar bli full. När reservoaren blir full så rinner överflödig olja vidare till luftburken.


Hmm ok, när den är full, förblir det så då eller rinner det tillbaka sen? För det verkar bara uppstå problem när jag kör ett längre tag åt gången, inte om jag sätter ner hojen emellanåt eller kör vanligt en stund.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hmm ok, när den är full, förblir det så då eller rinner det tillbaka sen? För det verkar bara uppstå problem när jag kör ett längre tag åt gången, inte om jag sätter ner hojen emellanåt eller kör vanligt en stund.

Ja det rinner tillbaka, iaf när motorn är avstängd.
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Jpa! Vilken firma byter du däck hos? Behöver byta bakdäcket nu. Vill ju inte lämna till nå klantarslen som skaver fälgen å balanserar dåligt! Har dåliga erfarenheter förut.
 

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Böt bakdäcket i fredags. Imorron blir det en fin blå stålomspunnen frambromsslang.

NICE! har nya däck jag med liggandes vart böt du dom? Jag är också riktigt sugen på stålomspunnet fram! lite mer bett är behövligt tycker jag!:D
MVH Jocke o du kom in till blge sen nån dag lr kväll så får vi busa/härja m.m:yoparty
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Böt bakdäcket hos en i TunaHästberg som håller på med däck på sidan om. Hundring tog han å bra blev de! Däcket hadde jag liggandes sen förut. Kan bara säga att en stålomspunnen bromsslang borde va lag! Otrolig skillnad, nu vet man ju vart man har bromsen så att säga. ParkerStore i Åselby gjorde en åt mig för 600kr i valfri kulör med förstyvning där den löper i hällorna. 4 nya kopparbrickor ingick med. Fick senare reda på att en polare som har Åkeri har 55% rabatt där. Han hadde kunnat skriva den som en lastbilsslang och sluppit moms, och fått den för 215kr! Fy fan va man som privatperson får betala för allt. Jo måste ta nån helg tur snart. Vet du när dom börjar med måndags körningar på Gokartbanan i Amsberg? Kostar 150kr om man är Smc medlen har jag hört.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Böt bakdäcket hos en i TunaHästberg som håller på med däck på sidan om. Hundring tog han å bra blev de! Däcket hadde jag liggandes sen förut. Kan bara säga att en stålomspunnen bromsslang borde va lag! Otrolig skillnad, nu vet man ju vart man har bromsen så att säga. ParkerStore i Åselby gjorde en åt mig för 600kr i valfri kulör med förstyvning där den löper i hällorna. 4 nya kopparbrickor ingick med. Fick senare reda på att en polare som har Åkeri har 55% rabatt där. Han hadde kunnat skriva den som en lastbilsslang och sluppit moms, och fått den för 215kr! Fy fan va man som privatperson får betala för allt. Jo måste ta nån helg tur snart. Vet du när dom börjar med måndags körningar på Gokartbanan i Amsberg? Kostar 150kr om man är Smc medlen har jag hört.

Hehe, kan du inte styra upp ett gruppköp av "lastbilsslang" så tar du typ 300-350 kr för det och tjänar lite på det också :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top