***Suzuki GP125 -81, Vintage Racer***

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Fått dit styrdämparen.

IMG_20210528_000920.jpg
IMG_20210528_003113.jpg
IMG_20210528_003328.jpg
IMG_20210528_003341.jpg

Se om man får någon ordning på det där då, så jäkla tajt att ta sig förbi ramen bakom motorn på något smidigt sätt.
IMG_20210529_204521.jpg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är tanken att pipan ska ligga under kåpan? Det ser ut att bli trångt men det löser sig säkert du verkar ju ha koll på grejer och få till det.
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Är tanken att pipan ska ligga under kåpan? Det ser ut att bli trångt men det löser sig säkert du verkar ju ha koll på grejer och få till det.
Kåpan täcker ju bara sidorna så det är nog inga problem om jag inte svänger ut åt sidorna för mycket. Har räknat fram en ny pipa som är lite smalare då jag tänkte bredda effektregistret och ge möjlighet till lite övervarv också så det ska nog bli lite bättre plats än mallen ovan.
Sen får vi se om jag kanske knackar en kåpa undertill i aluminium.


Lite kant mellan rör och cylinder som det ska vara, tydligen ska det ge lite extra men kan inte säga exakt hur.
IMG_20210529_194318.jpg

Var tur att man hittade på det här programmet, annars hade jag byggt en rak pipa och sedan sågat den i vinklart och krånglat men nu får man träna nyporna i högerhanden istället ?
IMG_20210531_205600.jpg

Blir till dra att röret på den här sidan istället, cylinder sitter lite till vänster om mittlinjen och ramen.
IMG_20210601_014548.jpg

Testade att göra en sån där rundad koppling som hålls ihop med fjädrar så får se hur det går.
IMG_20210601_014502.jpg
Har inte ritat längre än så på pipan så får montera och mäta ut vinklarna och räkna fram nästa etapp. Magen på röret kommer hamna mitt under motorn och slutkonan ska slingra sig runt motorfästet där bak som är flaskhalsen att ta sig förbi med kick och växelspakar.
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Lite kant mellan rör och cylinder som det ska vara, tydligen ska det ge lite extra men kan inte säga exakt hur.
Hindrar returpulsen från avgas att motverka insugsfasen allt för mycket, tillsammans med avstämd expansionskammare och längd på insuget och hopers annat bestämmer motorns karaktäristik. Har man inte konstant tillgång till dynobänk lär man gå på vad andra gjort tidigare som funkat. "Prova själv" lär bli pannkaka med så pass många olika parameterar som skall skruvas.
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Använder det här programmet http://www.birdcagesoft.com/2tExCalc/index.html för att räkna ut pipan, har räknat på 10krpm och lite bredare kurva och övervarv så får se om man kan få bra drag mellan 8-12krpm.

Sen använde jag http://ypvsbox.free.fr/?tag=cone-designer till att få fram utbredningar av konerna.

Papper, penna, passare och gradskiva för att få fram data på böjarna och se att dom får plats.
IMG_20210602_200840.jpgIMG_20210605_021719.jpgIMG_20210605_204403.jpgIMG_20210606_015634.jpgIMG_20210606_190551.jpgIMG_20210606_190628.jpg

Det blir en flaskhals där bak vid nedre motorfästet då motorn och ramen är väldigt låg där så därför var jag tvungen och dra röret på det där viset om jag inte ville köra motocrosstuk på den, men då ser det ut som man hängt på en crossmotor på den och det vill jag inte och sen kan det bli lite trångt då jag tänkt bygga ett scoop runt cylindern och toppen för bättre kylning.
IMG_20210606_215558.jpg

Detta ska tydligt ge lite bättre ljuddämpning då man släpper ut pulserna där trycket är som lägst och enligt dom som testat gjorde det ingen märkbar skillnad på effekten. Och med tanke på hur högljudd moppen blev så lär jag försöka dämpa ljudet så mycket det går för det kommer nog låta riktigt gött ändå ?
IMG_20210608_194738.jpg

Tänkte bygga egen ljuddämpare och det där röret är bara för att visualisera. Ungefär den diametern fast lite längre, strax bakom navet tänkte jag. Funderar på att testa anodisering också, skulle kunna kunna bli snyggt med rött hölje och gulkromaterade ändar då jag tänkt köra på Barry Sheenes färgtema vitt, rött och gult.
IMG_20210608_204730.jpg
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag hajade inte riktigt vad det var som skulle ge bättre ljuddämping? Vad är det du vill visa med den bilden?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag hajade inte riktigt vad det var som skulle ge bättre ljuddämping? Vad är det du vill visa med den bilden?

Stinger går in i själva expansionskammare, det blir en sk kvartsvågsljuddämpare.

Ljudvågen studsar tillbaka från änden och släcker därmed ut sig själv lite.
Jag har aldrig sett dynotest men det borde vad jag kan se inte påverka effekten.

Trycket är eg högst där diametern är störst. Högsta trycket blir alltid där flödeshastigheten är lägst, och tvärtom men alltså sänkt amplitud på ljudvågen.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Stinger går in i själva expansionskammare, det blir en sk kvartsvågsljuddämpare.

Ljudvågen studsar tillbaka från änden och släcker därmed ut sig själv lite.
Jag har aldrig sett dynotest men det borde vad jag kan se inte påverka effekten.

Trycket är eg högst där diametern är störst. Högsta trycket blir alltid där flödeshastigheten är lägst, och tvärtom men alltså sänkt amplitud på ljudvågen.
AH! Jag såg inte stingern alls första gången jag kollade på bilden, men nu ser jag.
Ja, det verkar ju rimligt och funkar säkert bra, bara man tar hänsyn till skillnaden i volym som det innebär att peta in stingern i expansionskammaren, eller hur?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
AH! Jag såg inte stingern alls första gången jag kollade på bilden, men nu ser jag.
Ja, det verkar ju rimligt och funkar säkert bra, bara man tar hänsyn till skillnaden i volym som det innebär att peta in stingern i expansionskammaren, eller hur?

Så som hyson designar påverkas ju inte areaförändringen bortsett från plåttjockleken i stinger.
Ljudvågen vet ju inte att delar av den hamnat i stingern.

Drar man istället ut stingern rakt åt sidan har man ju däremot skapat en areaökning men den lilla diametern blir ju ändå nästan försumbar på tvärsnittsarea. Det motsvarar väl 1-2mm på diametern.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Så som hyson designar påverkas ju inte areaförändringen bortsett från plåttjockleken i stinger.
Ljudvågen vet ju inte att delar av den hamnat i stingern.

Drar man istället ut stingern rakt åt sidan har man ju däremot skapat en areaökning men den lilla diametern blir ju ändå nästan försumbar på tvärsnittsarea. Det motsvarar väl 1-2mm på diametern.

Så som hyson designar påverkas ju inte areaförändringen bortsett från plåttjockleken i stinger.
Ljudvågen vet ju inte att delar av den hamnat i stingern.

Drar man istället ut stingern rakt åt sidan har man ju däremot skapat en areaökning men den lilla diametern blir ju ändå nästan försumbar på tvärsnittsarea. Det motsvarar väl 1-2mm på diametern.
Jag trodde att volymen i stingern stjäl volym från expansionskammaren på samma sätt som en basport i en baslåda stjäl volym från lådan så att denna måste kompenseras och byggas större för att bibehålla samma resonansfrekvens om man ökar storleken eller längden på basporten. Stingern borde väl inte kunna räknas som att den ingår i expansionskammaren? I så fall är det inte bara godstjockleken som måstye vara med i beräkningen, utan hela stingerns volym (iallafall den del av stingern som är inbyggd i kammaren).
 
Last edited:

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Så här står det i "Bibeln" ?

"Two Stroke TUNER’S HANDBOOK
Page 70

Anyway, I gave the scheme a try, and while certain other modifications prevented drawing any absolute conclusions from the experiment, the bike did prove to be very fast, and it seemed certain that while my “inside stingers” might not offer any real power advantage, they probably were at least as effective as those attached in the more conventional manner. But that is not to say that I did not notice a difference - and the difference was in sound. With those inside outlet pipes, the typical expansion chamber crackle was very noticeably subdued. That made sense, as the chambers' outlet to atmosphere was taken from a point where the pulse was at its lowest amplitude - rather than from the high-pressure area at the tip of the baffle-cone. More recently, I have been able to perform a series of tests using a dynamometer, to see if my inside-stinger idea (which, I had learned, was an idea also advanced by an obscure German researcher some several years earlier) had any real merit. An expansion chamber was constructed with its baffle-cone terminating in a clamp, to allow rapid changes in outlet pipes. and we tried pipes of different diameters and lengths, and moved them back and forth in the clamp to find the change in output as the outlet's forward end was advanced up the baffle-cone. The results were most interesting: There was absolutely no difference in power output with the outlet pipe in full-forward and full-back positions, but we did find a quite noticeable drop in power with the pipe's forward end pushed up to the approximately-halfway point in the baffle-cone. We also found that the same outlet pipe diameter produced optimum results no matter what the location, but that the system was rather less sensitive to outlet pipe length when the pipe's forward end was located an inch or so ahead of the baffle-cone's forward end. Finally, we found that the noise output with the forward-located outlet pipe was very much reduced: to about the same level as a conventional expansion chamber fitted with a bolt-on, fiberglass-packed muffler. I was, of course, a bit disappointed that my inside-stinger pipe did not show a big advantage in power over the conventional variety (there may be a slight broadening of the power curve, but the differences observed were too small to offer conclusive proof). Still, by that time, the sound-damping properties of the inside-stinger arrangement had become extremely important, as they could be used in conjunction with a low-resistance muffler, located farther downstream, to meet the AMA's new noise-limit rule without any loss of performance. For that reason, this idea - the creature, indirectly, of the AMA competition rules book - did prove to be a success, even if not in precisely the form I had anticipated."
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Så här står det i "Bibeln" ?

"Two Stroke TUNER’S HANDBOOK
Page 70

Anyway, I gave the scheme a try, and while certain other modifications prevented drawing any absolute conclusions from the experiment, the bike did prove to be very fast, and it seemed certain that while my “inside stingers” might not offer any real power advantage, they probably were at least as effective as those attached in the more conventional manner. But that is not to say that I did not notice a difference - and the difference was in sound. With those inside outlet pipes, the typical expansion chamber crackle was very noticeably subdued. That made sense, as the chambers' outlet to atmosphere was taken from a point where the pulse was at its lowest amplitude - rather than from the high-pressure area at the tip of the baffle-cone. More recently, I have been able to perform a series of tests using a dynamometer, to see if my inside-stinger idea (which, I had learned, was an idea also advanced by an obscure German researcher some several years earlier) had any real merit. An expansion chamber was constructed with its baffle-cone terminating in a clamp, to allow rapid changes in outlet pipes. and we tried pipes of different diameters and lengths, and moved them back and forth in the clamp to find the change in output as the outlet's forward end was advanced up the baffle-cone. The results were most interesting: There was absolutely no difference in power output with the outlet pipe in full-forward and full-back positions, but we did find a quite noticeable drop in power with the pipe's forward end pushed up to the approximately-halfway point in the baffle-cone. We also found that the same outlet pipe diameter produced optimum results no matter what the location, but that the system was rather less sensitive to outlet pipe length when the pipe's forward end was located an inch or so ahead of the baffle-cone's forward end. Finally, we found that the noise output with the forward-located outlet pipe was very much reduced: to about the same level as a conventional expansion chamber fitted with a bolt-on, fiberglass-packed muffler. I was, of course, a bit disappointed that my inside-stinger pipe did not show a big advantage in power over the conventional variety (there may be a slight broadening of the power curve, but the differences observed were too small to offer conclusive proof). Still, by that time, the sound-damping properties of the inside-stinger arrangement had become extremely important, as they could be used in conjunction with a low-resistance muffler, located farther downstream, to meet the AMA's new noise-limit rule without any loss of performance. For that reason, this idea - the creature, indirectly, of the AMA competition rules book - did prove to be a success, even if not in precisely the form I had anticipated."
Intressant. Men om jag tolkar detta rätt så har de bara experimenterat med att låta stingern skjutas in i själva baffelkonen och inte ända in i själva magen på expansionskammaren. Jag har försökt surfa på detta och se om jag hittar någon matnyttigt, men utan resultat. En som är duktig på akustik och matte borde kunna bekräfta eller avfärda min teori om att man behöver kompensera expansionskammaren för den volym som stingern stjäl om man "trycker in" den i kammaren.
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Intressant. Men om jag tolkar detta rätt så har de bara experimenterat med att låta stingern skjutas in i själva baffelkonen och inte ända in i själva magen på expansionskammaren. Jag har försökt surfa på detta och se om jag hittar någon matnyttigt, men utan resultat. En som är duktig på akustik och matte borde kunna bekräfta eller avfärda min teori om att man behöver kompensera expansionskammaren för den volym som stingern stjäl om man "trycker in" den i kammaren.
"the pipe's forward end was located an inch or so ahead of the baffle-cone's forward end.

Finally, we found that the noise output with the forward-located outlet pipe was very much reduced: to about the same level as a conventional expansion chamber fitted with a bolt-on, fiberglass-packed muffler."

Med det så tolkar jag det som att den var en tum in i själva magen på röret. "Baffle cone's forward end" = gränsen mellan magen och slutkonan.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
"the pipe's forward end was located an inch or so ahead of the baffle-cone's forward end.

Finally, we found that the noise output with the forward-located outlet pipe was very much reduced: to about the same level as a conventional expansion chamber fitted with a bolt-on, fiberglass-packed muffler."

Med det så tolkar jag det som att den var en tum in i själva magen på röret. "Baffle cone's forward end" = gränsen mellan magen och slutkonan.
Sant! Jag misstolkade den meningen. Så ett par centimeter in i magen på expansionskammaren, och så pass lite är nog nästan försumbart när det gäller att stjäla volym från kammaren. Men som du hade lagt ut det så såg det ut som att stingern skulle gå ända in i mitten av expansionskammaren nästan, och då tror iallafall jag att man måste beakta hur mycket volym som stingern kommer att stjäla. Det är så här jag tolkar det: Stingern i sig är inte en del av expansionskammaren. Den har sin egen resonansfrekvens och anpassas och optimeras efter varvtal. Om man bygger in stingern i expansionskammaren så stjäl man volym från kammaren och ändrar dess resonansfrekvens. Att sno ett par centimeter med ett förhållandevis tunt rör går troligen omärkt förbi eftersom volymskillnaden är relativt liten. Men om man har en ganska fet stinger och dessutom bygger den långt inne i expansionskammaren så kommer man att ändra resonansfrekvensen hos expansionskammaren väsentligt.

Men jag är ingen guru på detta, utan har bara en viss känsla för akustik efter att ha bggt en del högtalare, och jag misstänker att det kan vara på det här viset, och att du i så fall kan få problem. Bättre att hojta till innan allt är svetsat tänkte jag!
Försök att få tag på någon riktig expansionskammarguru och ställ frågan till denne innan du lägger massor av timmar på att bygga ihop röret. Om jag har fel så vill jag gärna veta det också :).
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Sant! Jag misstolkade den meningen. Så ett par centimeter in i magen på expansionskammaren, och så pass lite är nog nästan försumbart när det gäller att stjäla volym från kammaren. Men som du hade lagt ut det så såg det ut som att stingern skulle gå ända in i mitten av expansionskammaren nästan, och då tror iallafall jag att man måste beakta hur mycket volym som stingern kommer att stjäla. Det är så här jag tolkar det: Stingern i sig är inte en del av expansionskammaren. Den har sin egen resonansfrekvens och anpassas och optimeras efter varvtal. Om man bygger in stingern i expansionskammaren så stjäl man volym från kammaren och ändrar dess resonansfrekvens. Att sno ett par centimeter med ett förhållandevis tunt rör går troligen omärkt förbi eftersom volymskillnaden är relativt liten. Men om man har en ganska fet stinger och dessutom bygger den långt inne i expansionskammaren så kommer man att ändra resonansfrekvensen hos expansionskammaren väsentligt.

Men jag är ingen guru på detta, utan har bara en viss känsla för akustik efter att ha bggt en del högtalare, och jag misstänker att det kan vara på det här viset, och att du i så fall kan få problem. Bättre att hojta till innan allt är svetsat tänkte jag!
Försök att få tag på någon riktig expansionskammarguru och ställ frågan till denne innan du lägger massor av timmar på att bygga ihop röret. Om jag har fel så vill jag gärna veta det också :).
Tror inte att det har så mycket med volymen att göra utan det är mer längd på röret och vinkeln på konorna som är det viktiga vad gäller returpulsen. Den ska bara studsa mot ytterhöljet och bryr sig egentligen inte om volymen, arean på utloppet som inte reflekterar är fortfarande den samma. Det han skrev i boken om att dom kunde se en liten förlust om stingern började i mitten på slutkonan skulle jag gissa har med t.ex. stående vågor att göra så att det kan bli en störning just i den punkten.
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Får se om det kommer hem några gummifästen idag så ska jag bygga ett fäste att skruva i hålen för fotpinnarna.

IMG_20210608_205054.jpg

Är mest min växelspak som tvingar röret att slingra sig under motorn sådär för annars hade det nog gått att få plats på sidan .
IMG_20210608_205419.jpg
IMG_20210610_010041.jpg

Tog några timmar att svetsa ihop och såna här gånger man önskar man haft en arbetsgivare att kunna låna en gasflaska av. Med gaslins och minsta kåpan jag hade så fick jag ner flödet til 3-4l/min och efterströmning på bara 1s så gick hyfsat snålt ändå. Fick lov att slipa ner diametern på elektroden(2,4mm) för att få en stabil ljusbåge och bättre startegenskaper då jag körde på 20-30A.
IMG_20210610_003850.jpg
IMG_20210609_004814.jpg
IMG_20210609_002747.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag trodde att volymen i stingern stjäl volym från expansionskammaren på samma sätt som en basport i en baslåda stjäl volym från lådan så att denna måste kompenseras och byggas större för att bibehålla samma resonansfrekvens om man ökar storleken eller längden på basporten. Stingern borde väl inte kunna räknas som att den ingår i expansionskammaren? I så fall är det inte bara godstjockleken som måstye vara med i beräkningen, utan hela stingerns volym (iallafall den del av stingern som är inbyggd i kammaren).

Du utgår ifrån fel kapitel i akustikboken.

Jag kan inte utesluta att det även finns effekter av helmholtzresonator i en expansionskammare men den gängse uppfattningen är att dess arbete huvudsakligen bygger på en stående våg.

Jämför med när du drar ihop två rör till ett eller tvärtom. Om summan av de två rörens area är samma som singelröret så föreligger det ingen areaförändring. Och därmed ingen påverkan på den stående vågen.
 
Last edited:

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
20-30 Amp o fladdrig ljusbåge?, Vad för svets har du o är där några fancy inställningar på den?? Svetsar en del i tunt nät där tråd dia ligger på ca 2mm, kör med en migatronic nånting apparat på 230 v matning- så inget fancy alls. Har både 2.2 samt grövre elektrod, dock får man slipa den grövre mer spetsig, men upplever inte att lågan dansar direkt (iofs- materialet är BRA rostfritt)
Inv stinger- ovanligt men funkar prima!
Yxat ihop blåsor till kawatrippel själv (det syns....?) och inget rör är det andra likt på den moppen o stinger diffar nog på ett antal mm mellan rören- men av kicken att döma när piporna går in samt färgen på res stift så verkar allt vara tämligen exakt mellan res cylinder.Skulle moppen va ämnad för Moto GP skulle nog piporna va mer exakt gjorda- men för en vanlig dödlig så den sista halva hästkrafter är inget jag märker saknaden av.

Bygg på o bullra saaatan!!!??
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
20-30 Amp o fladdrig ljusbåge?, Vad för svets har du o är där några fancy inställningar på den?? Svetsar en del i tunt nät där tråd dia ligger på ca 2mm, kör med en migatronic nånting apparat på 230 v matning- så inget fancy alls. Har både 2.2 samt grövre elektrod, dock får man slipa den grövre mer spetsig, men upplever inte att lågan dansar direkt (iofs- materialet är BRA rostfritt)
Inv stinger- ovanligt men funkar prima!
Yxat ihop blåsor till kawatrippel själv (det syns....?) och inget rör är det andra likt på den moppen o stinger diffar nog på ett antal mm mellan rören- men av kicken att döma när piporna går in samt färgen på res stift så verkar allt vara tämligen exakt mellan res cylinder.Skulle moppen va ämnad för Moto GP skulle nog piporna va mer exakt gjorda- men för en vanlig dödlig så den sista halva hästkrafter är inget jag märker saknaden av.

Bygg på o bullra saaatan!!!??
Har en Migatronic Focus TIG 200 AC/DC, har nog inget med maskinen att göra. Går att ställa förvärmning av elektroden, men sen har du en mängd olika wolfram att välja på och egenskaperna skiljer en del. Jag kör en kombi variant som funkar till både AC och DC. Brukar slipa dom spetsigare när jag kör tunt men upplevde att det inte hjälpte så mycket i det här fallet samt att det var lite mer trögstartat med HF tändningen, behövde ligga närmare än vanligt och försöka flera gånger. Med mindre diameter tände den mycket lättare och på längre avstånd.
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top