MickeZX7R
Posör
Synd att du bor så långt bort från Kalmar.
Vad mycket fräna trim och "mods" vi kunde göra med min ZX7:a annars
Vad mycket fräna trim och "mods" vi kunde göra med min ZX7:a annars
Jag har börjat jobba nu så har inte så mycket ork över på kvällarna. När jag kommer hem så blir det sängen ett par timmar för att vila ryggen och sen efter man har käkat så är kl 22 och då är man inte så sugen på att gå ut i kylan och greja så det går lite segt nu men blir kanske lite bättre framåt våren/sommaren....och tystnaden var fullständigt öronbedövande...
Den är instoppad i ett förråd men jag ska ha det i åtanke och återkommer om jag får tid att fixa det.Jag har försökt att hitta port maps på nätet för den tidiga och den sena modellen men det finns bara inte.
Det finns ju ingen annan att fråga så därför frågar jag ödmjukast om du skulle kunna mäta portarna i GT:n med kolvstyrt insug, så kan jag jämföra med reed motorn när jag har cylindern tillgänglig.
Snart kanske men det skulle bli skitväder i helgen så är väl ingen panik ännu.Är det inte nu du skulle vara ute och gasa? Det kanske du är? (Med "nu" avses tid på säsongen, inte nödvändigtvis dygnet.)
Här hoppas man på lite film i 2 takter när sömnen inte vill infinna sig...
Hübsch, även om det inte syns. Det slår mig hur mycket du gjort och vilket coolt bygge detta är.Snart kanske men det skulle bli skitväder i helgen så är väl ingen panik ännu.
Har fått ihop tanken med nya bottendelen nu. Gjorde en liten sump eller vad man ska kalla det till bensinkranen så man lättare får ur sista skvätten samt lite lämpligare volym på reserven. Och nu ska jag göra om avgasröret lite, ska korta det igen då jag förhoppningsvis kan varva lite mer nu med balanserad vev och längre stake och så ska jag ta ur den invändiga stingern då den valt alldeles för tyst ?
View attachment 472299View attachment 472298
View attachment 472300
View attachment 472304
- Frågan är...vill man ha in sista skvätten soppa i förgasarna efter något/några år?..så man lättare får ur sista skvätten samt lite lämpligare volym på reserven.
Jag har då ingen rost och skit i min tank att oroa mig för ?- Frågan är...vill man ha in sista skvätten soppa i förgasarna efter något/några år?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|