Suzuki GSX-R 1000 2009-2011 tråden

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det där var intressant Roffe. Rent generellt så verkar min map vara betydligt "mjukare". Du har en hel del konstiga "hopp" i värdena, speciellt kring 50% tps? Mitt minne av fysiken säger att en gas som strömmar genom en motor är ganska "analog", det finns en massa tröghet både i motorns kontruktion och i hur gasen beter sig. När du går från en cell med minusvärde till en cell med +14% så måste det bli ganska råddigt i insugsröret. Det borde förklara bluddret jag får när jag kör med din map.
Jag har kört ganska många repor/loggningar på min mapp så den är väldigt bra nu, det går inte att göra så mycket mer tror jag.
Ska bli intressant att se din map Thomas och jämföra med min och Roffes!

Det här är ju inte alls nörderi på hög nivå va?:tungan

Roade mig med att klippa ut och klistra in värden från min senaste mapp respektive en ganska rå mapp från Niklas hoj från fjolårets Kemora-körning. Det är rätt intressant att se mapparna bredvid varandra och jämföra utfallet, kolla t ex dippen i soppa vid 5% TP/7 500 RPM. Vid fullgas verkar den magra originalmappen mellan 5 500 - 7 500 RPM vara rätt symptomatiskt för moderna hojar, jag gissar att det har med utsläppskrav att göra...

Generellt vill nog min hoj ha lite mer soppa trots att jag styr mot magrare A/F vid lägre trottelpositioner, effektmässigt verkar maskinerna näst intill identiska vid praktisk körning på bana/gata...

Det blir intressant att jämföra med Ditt resultat, Alatalo. Jag har en rätt osentimental hållning till de individuella variationerna mellan maskinmaterialet och vågar påstå att Din hoj ligger väl i fas med våra värden.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Njae, Ditt resonemang förutsätter att tillverkarens mapp är optimerad, och det är den inte! Värdena i varje cell är "jämnare" men A/F rör sig en hel del, jag loggade och mappade ju direkt i ECU tidigare.

Normalt sett gör man ändå en viss utjämning av värdena, däremot inte efter varje loggning. Jag skulle tro att det är 3-4 loggningar sedan jag senast utjämnade mappen, sedan ger ju en import av logg till mappen att ett enstaka registrerat värde kan påverka mer...

Men - det är därför "bänksimuleringsmetoden" behövs, för repeterbarhet, för att minimera kontaminering av "dåliga värden" samt för att säkerställa att man prickar de flesta cellerna i ett intervall under samma förhållanden.

Tittar Du på enstaka celler blir man lätt vilseledd, i min mapp säger t ex +14% vid 60%TP/10.5k och -2% vid 11k bara att jag vid någon fullgasrepa på Kemora råkat släppa på gas så att mätvärden under "gassläpp" registrerats i den cellen. Rent praktiskt ligger vi ju sällan på 10k RPM och 60% trottel annat än när vi är på väg ut ur en kurva, eller släpper på gasen in mot en kurva. Det senare fallet ger alltid magra värden. En annan sak som "förstör" banloggning är mellangas vid nedväxlingar.

Så - efter en "real life"-mappning är det främst de högsta trottelpositionerna som ska importeras, för låg trottel och dellast bör grundmappens värden gälla.

Min erfarenhet säger att Du, vid fortsatt loggning, skulle få mer variation i avläsningarna än vad Du nu har. Skulle Du acceptera ändringarna skulle Du inte märka ett dugg. Det blir så att säga bara "teoretiskt" jämnare output, praktiskt ändrad inte uppträdandet i intervallet A/F 12.7 till 13.5 på dellast...

You bet:) Det är nörderi, konsten är väl att vara observant på när det praktiskt märkbara hamnar i skuggan av det teoretiskt korrekta;)

...Du har en hel del konstiga "hopp" i värdena, speciellt kring 50% tps? Mitt minne av fysiken säger att en gas som strömmar genom en motor är ganska "analog"...

...Jag har kört ganska många repor/loggningar på min mapp så den är väldigt bra nu, det går inte att göra så mycket mer tror jag...

...Det här är ju inte alls nörderi på hög nivå va?:tungan
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag köper det fullt ut men mina värden såg ju ut som dina värden för 4-5 loggningar sedan. För varje loggning jag kör så får jag färre och färre spikar/höga/låga värden?
A/F rör sig ju givetvis men är det så små variationer? Hänger den verkligen med när tps:en passerar en viss trottelöppning vid ett visst varvtal innan den är inne i nästa cell och jobbar med det värdet?
Att datorns CPU hänger med tvivlar jag inte på men att A/F skulle hoppa så mycket som 14-15% mellan två celler för att sedan hoppa tillbaka igen känns lite tveksamt. Som jag sa tidigare så har ju rörligheten i gaserna som strömmar genom motorn en viss tröghet som jag inte tror ändras så jättesnabbt, men det är ju vad jag tror... ;)

Njae, Ditt resonemang förutsätter att tillverkarens mapp är optimerad, och det är den inte! Värdena i varje cell är "jämnare" men A/F rör sig en hel del, jag loggade och mappade ju direkt i ECU tidigare.

Normalt sett gör man ändå en viss utjämning av värdena, däremot inte efter varje loggning. Jag skulle tro att det är 3-4 loggningar sedan jag senast utjämnade mappen, sedan ger ju en import av logg till mappen att ett enstaka registrerat värde kan påverka mer...

Men - det är därför "bänksimuleringsmetoden" behövs, för repeterbarhet, för att minimera kontaminering av "dåliga värden" samt för att säkerställa att man prickar de flesta cellerna i ett intervall under samma förhållanden.

Tittar Du på enstaka celler blir man lätt vilseledd, i min mapp säger t ex +14% vid 60%TP/10.5k och -2% vid 11k bara att jag vid någon fullgasrepa på Kemora råkat släppa på gas så att mätvärden under "gassläpp" registrerats i den cellen. Rent praktiskt ligger vi ju sällan på 10k RPM och 60% trottel annat än när vi är på väg ut ur en kurva, eller släpper på gasen in mot en kurva. Det senare fallet ger alltid magra värden. En annan sak som "förstör" banloggning är mellangas vid nedväxlingar.

Så - efter en "real life"-mappning är det främst de högsta trottelpositionerna som ska importeras, för låg trottel och dellast bör grundmappens värden gälla.

Min erfarenhet säger att Du, vid fortsatt loggning, skulle få mer variation i avläsningarna än vad Du nu har. Skulle Du acceptera ändringarna skulle Du inte märka ett dugg. Det blir så att säga bara "teoretiskt" jämnare output, praktiskt ändrad inte uppträdandet i intervallet A/F 12.7 till 13.5 på dellast...

You bet:) Det är nörderi, konsten är väl att vara observant på när det praktiskt märkbara hamnar i skuggan av det teoretiskt korrekta;)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag tror vi ska ta resten när vi ses, annars bekräftar vi bara den foliehattsvarning som redan existerar:)

Men - om jag räknat rätt är gashastigheten i ett 50mm grenrör ca 1.3 m/s vid 1 500 RPM, och nästan 10 m/s vid 13 500 RPM för en litermoppe. Efter collektorn blir avgashastighet vid samma rördimension den fyrdubbla. Exemplet visar bara att Du i varje fall talar om tiondelar av en sekund innan korrekt A/F-värde registreras. Det vore fullt möjligt att kompensera för detta i mjukvaran men jag har inte sett något om detta från någon tillverkare.

Men det är på grund av detta som det är viktigt att låta hojen långsamt arbeta sig upp genom varvtalen, och alltså för oss att välja så hög växel som möjligt. De störningar och den turbulens som uppstår är ofta relaterade till vissa varvtal och det är i dessa områden som en dyno-operatör bromsar upp hojen och lägger tid för att hitta rätt mix. Det är, enligt min erfarenhet, också här som vi ofta hittar "svackor" i vridmomentkurvorna.

Så - det är mer regel än undantag att det finns områden i en mapp där värdena blir "stökiga" och skillnader på 15-20% mellan intilliggande värden uppstår. Dessutom påverkar ju en ändring i en cell de omgivande genom att både ECU och tilläggsburken tillämpar interpolering. Det är ofta anledningen till den "berg- och dalbana" som Alatalo noterat i sin körning.

Sammanfattningsvis börjar vi nu med all sannolikhet virra bort oss i möjliga parametrar, det är därför min sensmoral är KISS (keep it simple, stupid) och att metodiskt jobba fram en vettig grundmapp innan man kastar sig på att finslipa toppregistret på bana eller flygraka:)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Foliehattsvarningen är redan för sent ute, det är kört i det området...:)

Två synpunkter:
Den ena är att det vi ser (om jag har förstått det hela rätt är ju inte skillnaden mot originalmappen utan skillnaden mot föregående map gjord av Bazzazens AFM modul? Man loggar och skjuter in den justerade mappen, nollar loggen och börjar om, dvs att det borde bli färre och färre värden, justeringar ju mer man loggar, eller är jag helt ute och cyklar?

Synpunkt två:
Jag tror att vi skjuter mygg med kanon. En svacka kan ju och är ju givetvis presentabel i en cell men jag tror knappast att det har någon som helst betydelse. Med tanke på att vi har haft analoga motorstyrningar i åratal (förgasare) där vi i princip haft tre justeringsparametrar, låg, mellan och högfart och det har bevisligen producerats motorer som både haft en våldsam massa effekt och dessutom gått väldigt bra, enligt många inklusive mig själv bättre än med dagens ryckiga trottelkontroll:)

Motorstyrningens syfte på en motorcykel är ju att få ett gassvar och ett register som "känns" bra för föraren så att man känner vad bakhjulet och hojen gör. Känner jag om hojen går "bättre" genom att ha en cell mitt i allt som fetar på 20% mer soppa än cellen före och efter?
Jag tror vi måste göra en empirisk studie av funktionen människa-maskin här...:)

Jag tror vi ska ta resten när vi ses, annars bekräftar vi bara den foliehattsvarning som redan existerar:)

Men - om jag räknat rätt är gashastigheten i ett 50mm grenrör ca 1.3 m/s vid 1 500 RPM, och nästan 10 m/s vid 13 500 RPM för en litermoppe. Efter collektorn blir avgashastighet vid samma rördimension den fyrdubbla. Exemplet visar bara att Du i varje fall talar om tiondelar av en sekund innan korrekt A/F-värde registreras. Det vore fullt möjligt att kompensera för detta i mjukvaran men jag har inte sett något om detta från någon tillverkare.

Men det är på grund av detta som det är viktigt att låta hojen långsamt arbeta sig upp genom varvtalen, och alltså för oss att välja så hög växel som möjligt. De störningar och den turbulens som uppstår är ofta relaterade till vissa varvtal och det är i dessa områden som en dyno-operatör bromsar upp hojen och lägger tid för att hitta rätt mix. Det är, enligt min erfarenhet, också här som vi ofta hittar "svackor" i vridmomentkurvorna.

Så - det är mer regel än undantag att det finns områden i en mapp där värdena blir "stökiga" och skillnader på 15-20% mellan intilliggande värden uppstår. Dessutom påverkar ju en ändring i en cell de omgivande genom att både ECU och tilläggsburken tillämpar interpolering. Det är ofta anledningen till den "berg- och dalbana" som Alatalo noterat i sin körning.

Sammanfattningsvis börjar vi nu med all sannolikhet virra bort oss i möjliga parametrar, det är därför min sensmoral är KISS (keep it simple, stupid) och att metodiskt jobba fram en vettig grundmapp innan man kastar sig på att finslipa toppregistret på bana eller flygraka:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Synpunkt 1: Nej, det vi ser är den totala förändring som Bazzazen lägger till eller drar ifrån originalmappen, alltså inte de förändringar som föreslås i "loggfönstret". Det har alltså inget att göra med föregående loggning.

Synpunkt 2: Här är vi överens, jag tror själv att allt för okritisk accept av loggade värden kan ge "interferens"-fenomen som orsakar mer problem än dom löser. Därav KISS. När jag känner mig färdig med en mapp brukar jag "jämna till" värdena och sedan köra en avslutande "grundmappskörning" för att verifiera resultatet. Min mapp är väl där nu, efter loggningarna på Kemora ska en avslutande "utjämning" ske och verifieras. När jag ids, rent maskinellt kommer det ju inte att märkas ett dugg:)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Synpunkt 1:

Jag menade nog loggningen, inte slutmappen, var lite otydlig där. "Loggmappen" måste ju bli finare och finare eftersom den utgår från en mer och mer optimerad mapp, visst?

Synpunkt 2:

Låter som en bra plan :)

Synpunkt 1: Nej, det vi ser är den totala förändring som Bazzazen lägger till eller drar ifrån originalmappen, alltså inte de förändringar som föreslås i "loggfönstret". Det har alltså inget att göra med föregående loggning.

Synpunkt 2: Här är vi överens, jag tror själv att allt för okritisk accept av loggade värden kan ge "interferens"-fenomen som orsakar mer problem än dom löser. Därav KISS. När jag känner mig färdig med en mapp brukar jag "jämna till" värdena och sedan köra en avslutande "grundmappskörning" för att verifiera resultatet. Min mapp är väl där nu, efter loggningarna på Kemora ska en avslutande "utjämning" ske och verifieras. När jag ids, rent maskinellt kommer det ju inte att märkas ett dugg:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
1 - visst, loggningen gafflar in rätt värde med mindre och mindre justeringar för varje logg. Om man gör rätt:)

2 - Mjo, "friserade" mappen jag tidigare lade in och körde en loggrunda till Byske via Hemmingsmark ikväll. Tyvärr genade jag lite väl mycket och fick, trots tre repor per trottelposition, inte värden i alla celler på grund av att jag accelererade på för låg växel. Så nästa tur får det bli fler än tre repor, alternativt en tur till Fällfors för att få jobbet ordentligt gjort utan att behöva skämmas för det oortodoxa körsättet:crash

Men de justeringar som gjordes var inte särskilt dramatiska, inom 3% i de intervall där man befinner sig mest.

Synpunkt 1:

Jag menade nog loggningen, inte slutmappen, var lite otydlig där. "Loggmappen" måste ju bli finare och finare eftersom den utgår från en mer och mer optimerad mapp, visst?

Synpunkt 2:

Låter som en bra plan :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Rätt på vilket sätt? Tycker att det har funkat riktigt bra hittils :)

Låter ju riktigt bra, flera repor dock så blir det kanon...:)


1 - visst, loggningen gafflar in rätt värde med mindre och mindre justeringar för varje logg. Om man gör rätt:)

2 - Mjo, "friserade" mappen jag tidigare lade in och körde en loggrunda till Byske via Hemmingsmark ikväll. Tyvärr genade jag lite väl mycket och fick, trots tre repor per trottelposition, inte värden i alla celler på grund av att jag accelererade på för låg växel. Så nästa tur får det bli fler än tre repor, alternativt en tur till Fällfors för att få jobbet ordentligt gjort utan att behöva skämmas för det oortodoxa körsättet:crash

Men de justeringar som gjordes var inte särskilt dramatiska, inom 3% i de intervall där man befinner sig mest.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Rätt på vilket sätt? Tycker att det har funkat riktigt bra hittils :)

Låter ju riktigt bra, flera repor dock så blir det kanon...:)


1 - visst, loggningen gafflar in rätt värde med mindre och mindre justeringar för varje logg. Om man gör rätt:)

2 - Mjo, "friserade" mappen jag tidigare lade in och körde en loggrunda till Byske via Hemmingsmark ikväll. Tyvärr genade jag lite väl mycket och fick, trots tre repor per trottelposition, inte värden i alla celler på grund av att jag accelererade på för låg växel. Så nästa tur får det bli fler än tre repor, alternativt en tur till Fällfors för att få jobbet ordentligt gjort utan att behöva skämmas för det oortodoxa körsättet:crash

Men de justeringar som gjordes var inte särskilt dramatiska, inom 3% i de intervall där man befinner sig mest.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Men då gör Du väl rätt då? :)

Mjo, det slår mig faktiskt när man kör runt och filosoferar hur lite av registret man egentligen använder största delen av tiden på gata. För landsvägsändamål är det inte många celler i mapparna som behövs loggas, egentligen...

Rätt på vilket sätt? Tycker att det har funkat riktigt bra hittils :)...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
:)

Snarare så att vi inte kan/bör använda så mycket mer än så på gatan med de här hojarna...:)

Men då gör Du väl rätt då? :)

Mjo, det slår mig faktiskt när man kör runt och filosoferar hur lite av registret man egentligen använder största delen av tiden på gata. För landsvägsändamål är det inte många celler i mapparna som behövs loggas, egentligen...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det är först nu det börjar bli lite nivå på spårthojj punkt kom, tack och lov för att slippa alla trådar om miniblinkers, kållitshtröjjjor och hur fort ni har kört...!

Jag ska kolla mina exakta loggade värden om en dag eller två (jag har dem på en annan dator, sitter just nu på flyget till Assen och testar wifi ombord för första gången). Det jag kommer ihåg på rak arm är dock stora minusvärden vid små trottelöppningar och 3000-4000 rpm samt gigantiska plusvärden vid större trottelöppningar och 7000 rpm...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det är kul att nörda lite:tungan

Men allvartligt talat så tycker jag vi ju borde diskutera miniblinkers och sånt också, vi kan ju föra in det på nivån av vilket motstånd man skall använda för att få dem att blinka i takt med motorns varvtal?

...åsså måste jag skaffa mig en kållishttröjja i kolfiber, finns det?

Det är först nu det börjar bli lite nivå på spårthojj punkt kom, tack och lov för att slippa alla trådar om miniblinkers, kållitshtröjjjor och hur fort ni har kört...!

Jag ska kolla mina exakta loggade värden om en dag eller två (jag har dem på en annan dator, sitter just nu på flyget till Assen och testar wifi ombord för första gången). Det jag kommer ihåg på rak arm är dock stora minusvärden vid små trottelöppningar och 3000-4000 rpm samt gigantiska plusvärden vid större trottelöppningar och 7000 rpm...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag har kört jetteforrt, så att jag blev rädd och fick synfält smalt som en daggmask. Niklas, Du behöver en rustning. Och den ska på, om jag så själv ska svetsa och hamra den på plats inför Kemora i juli. Seså, då har vi klarat av den diskussionen:)

Vart har jag sett de värdena förr...?:) +17-20% vid 7k RPM kanske? Ner till -12-13% vid 5% trottel och samma varvtal? En parameter Ni kan tänka på när det gäller variationer mellan individuella celler i mappen och som jag tror att vi inte berört ännu är det faktum att mappen i ECU särskilt vid lägre trottelpositioner ofta är betydligt mer detaljerad än den i tilläggsburken, dessutom styrs soppatillförseln vid gaspådrag under 5-15% (beroende på RPM) av trycket i insugshalsarna i stället för trottelpositioner. Indelningen av skalorna för RPM och TP är inte heller identiska. Allt detta innebär sammanfattningsvis att det inte är särskilt underligt om våra loggningar ibland visar större variationer än vad man kanske skulle kunna förvänta sig.

Så - teoretiskt är det inte fel att låta en mapp "spreta lite hit och dit", det är mer ett problem för oss att identifiera särskilda problemområden och "interferenseffekter". Ser man på mappen i ett 3D ytdiagram blir analysen enklare och mer visuell. Jag bifogar min tidigare, råa mapp tillsammans med den som just nu ligger i ECU i avvaktan på verifikation. Jag förväntar mig loggningar inom 3-4% under en "basmappskörning" förutom i de speciella områden vi redan tidigare diskuterat.

Nörderi it is.

Assen ja, hittar Du lite lustiga överblivna prylar drällande runt depån vet Du var Du kan lämna dem för "deponi"...:)

Det är först nu det börjar bli lite nivå på spårthojj punkt kom, tack och lov för att slippa alla trådar om miniblinkers, kållitshtröjjjor och hur fort ni har kört...!

Jag ska kolla mina exakta loggade värden om en dag eller två (jag har dem på en annan dator, sitter just nu på flyget till Assen och testar wifi ombord för första gången). Det jag kommer ihåg på rak arm är dock stora minusvärden vid små trottelöppningar och 3000-4000 rpm samt gigantiska plusvärden vid större trottelöppningar och 7000 rpm...
 

Bifogat

  • Tillsnyggad mapp.JPG
    Tillsnyggad mapp.JPG
    229.7 KB · Visningar: 66
  • Mapp diagram v13.JPG
    Mapp diagram v13.JPG
    74 KB · Visningar: 48
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Livat det var här då:) För att få igång tyckandet igen bifogas härmed min superkonfigurerade analoga TP-indikator som faktiskt fungerar bättre än man kan tro:)

Ett klagomål mot Bazzaz är att den kräver en stor mängd mätningar för att redovisa en statisktiskt säkerställd loggning, det räcker normalt inte med de 3 reporna vi talade om tidigare. Att det inte går att ställa in erforderligt antal individuella loggningar för varje cell i mjukvaran, alternativt att mätningarna anges med t ex rött när mätvärdena är för få, grönt när dom är tillräckliga är faktiskt en svaghet.

Jaja, nästa steg vore en display där man kunde följa mätningarna live. Kanske inte trafiksäkerhetsmässigt optimalt men wtf - något måste ibland offras på vetenskapens altare...:)
 

Bifogat

  • IMG_1634.jpg
    IMG_1634.jpg
    239.3 KB · Visningar: 47

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tur att du inte har något liv Roffe så att du kan fortsätta att frälsa oss med dina Bazzazteorier... Men jag tycker om dig i allafall...:krama:)

Livat det var här då:) För att få igång tyckandet igen bifogas härmed min superkonfigurerade analoga TP-indikator som faktiskt fungerar bättre än man kan tro:)

Ett klagomål mot Bazzaz är att den kräver en stor mängd mätningar för att redovisa en statisktiskt säkerställd loggning, det räcker normalt inte med de 3 reporna vi talade om tidigare. Att det inte går att ställa in erforderligt antal individuella loggningar för varje cell i mjukvaran, alternativt att mätningarna anges med t ex rött när mätvärdena är för få, grönt när dom är tillräckliga är faktiskt en svaghet.

Jaja, nästa steg vore en display där man kunde följa mätningarna live. Kanske inte trafiksäkerhetsmässigt optimalt men wtf - något måste ibland offras på vetenskapens altare...:)
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Någon som har en framskärm som ni vill bli av med? Vit/svart/kolfiber?
Edit: Ni får givetvis pengar för den..:D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Sorry, inga i reserv ännu...:) En skivlåsincident eller något annat spännande projekt? Får Du inga vettiga svar finns väl ebay? Puigs alternativ var väl lite fränt?
 
Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Ja, för andra gången så glömmer jag det jä*** låset :) :huvet
Vill ju helst ha en som är så lik original som möjligt..
På ebay finns par st runt £100..carbon.
 
Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Top