Aha, kan det vara i samband med alla recalls i början av leveranserna till USA, hojarna drogs ju tillbaka och jag vill minnas att de fick sina hojar duktigt sent, senare än Europa? Det har i varje fall varit tyst om vad ärendet berodde på -
http://www.motorcycle-usa.com/589/8...e/2011-Kawasaki-ZX-10R-on-Technical-Hold.aspx
Ptjaa, vad skulle jag vilja ha? Mos i mellanregistret är mer värt för mig än toppeffekt, jag är fortfarande impad av Suzukin. Literhoj ÄR kul, speciellt på gata. Jag gillar Kawasakins sittställning, vill att tanken ska vara smal och att bulorna verkligen funkar att låsa knäna mot. Antispinn och ABS - javisst. Men antispinn ska vara justerbar och ABS gärna urkopplingsbar, bara för att uppleva skillnaden. Gör man inte wheelie-control urkopplingsbar kan man skita i det! Enkel launch control, typ Trajjans "Tuneboy-moddade" (nyp in kopplingen så är varvtalet begränsat till t ex 7k RPM till dess den släpps ut igen, varvtalet ställs in via mjukvaran). Äh - vad sjutton kan vi inte få programmerbara ECU för - det är nog det jag saknar mest från gamla hojen
Sist men inte minst ska QS finnas monterad direkt mot ECU, dessutom behåller vi någon form av slirkoppling.
Jag har inget emot analog varvräknare, däremot vill jag ha högt placerad och tydlig signallampa för växling och antispinn. Våga inte ta bort växelindikatorn men montera ett nivåmätare för soppan!
Chassiprylar - egentligen är väl det vi nu får med BPF och en hyfsad bakdämpare vad vi kan förvänta oss med dagens krav på kostnadseffektivitet. Men för att återigen referera till ett visst eftermarknadsspecialistföretag, Alatalo - Era säljare kan leta sig något annat att pyssla med om de inte lyckas övertyga japsarna om att kopiera draget med Daytona 675R!! Den är en succe på alla marknader där ljushuvudena på FB (läs IF Sverige) inte lägger den i en högre premieklass än originalhojen
Nej - en rimlig extra slant (19 kkr för Trajjan) för att hämta ut hojen med TTX och cartridgekit - och jag tror man erhåller en riktigt bra konkurrensfördel
Det är väl det viktigaste, tror jag. Korta handtag och neddrevning lär vi få leva med, likaså att hojen behöver rikare bränsleblandning för att komma till sin rätt. Jag ser gärna att trenden med "demonterbar" katalysator/avgasventil och vettiga grenrör fortsätter, det blir enklare att öppna andningsvägarna på det sättet
Färg och design - fullständigt ointressant, så länge den finns som något annat än en badass-GR-replica.
Mina 2p, jag har en känsla av att Suzukin blir en keeper för min del oavsett vad som presenteras de närmaste säsongerna
Enligt de rykten jag hört så konstruerades ZX10:an med en "normal" drevning och detta var också vad man använde under alla prototyptester och vad man planerade för produktion...tills någon form av jurist på deras marknadsavdelning fick för sig att hojen var alldeles för hetsig och brutal och skulle orsaka en massa olyckor i USA...Sista-minuten-lösningen blev därför att leverera hojarna med ultrahög drevning...
Intressant önskelista. Själv önskar jag att alla hojar levereras med sunkig fjädring så att någon annan kan tjäna pengar på att förse dem med riktig fjädring...