Att vända på växlarna upp och ner, det kanske man kan få tips om här?Hittar ingen bra lösning.
Du kan även kolla efter GSXR 750-fälgar av senare modell, kan kräva svarvning av en distans på ena sidan men är ett bra alternativ. Jag har det alternativet på mina reservfälgar, om det behövs kan Du få exakt distansmått om Du säger tillFörsöker hitta en uppsättning fälgar, letat på mc-demonteringar, ebay och blocket utan lycka.Några förslag?
Ja, det har Du min själ rätt i! Mina reservfälgar fick jag med då jag köpte hojen, med en speciell nedfräst distans för ena sidan av bakhjulet (drevsidan) och drevbultarna sitter med annat avstånd. Jag har slött antagit att det var 750-fälgar då föregående ägare hade en sådan innan den jag köpte, men då modifierar jag mitt antagande till k5-k8 (fälgbanan är för 190), men jag ska mäta upp distansen mellan drevinfästningarna och verifiera att det är de fälgarna jag använder!Okej, jo men det kan vara något. Men helst inte, dom är en storlek mindre(180).
Grattis HultqvistTjena grabbar! Köpte (enormt) krockad gixxer idag! Nu får jag med gott samvete hänga i denna tråden också...
Grattis HultqvistBygger Du Gixxern för bana eller tänker Du köra både Beemern och Geishan på gata? Planer för hojen? Hur mycket skador är det på den, den ser oförskämt hälsosam ut på bilden?
Beggad kylare finns på ebay för ett par hundra euro, säkerligen också instrument, annars är det bara fixa nytt kontaktdon. Kinaplast kostar 3-4 kkr och bankåpor finns det många av. Låter som en bra affärDet blir nog grundläggande ban-kittning av geishan. Bmwn kanske åker ut på annons framåt våren, lite onödigt att kvadda den på bana och gata lockar inte lika mycket längre. Gixxern har klarat sig bra måste ja säga! Föregående ägare krockade med ett rådjur, men höll sig på hjulen. Kylaren läcker, kontaktstycktet på vänster sida som leder till instrumentet är mos och vänstra stora kåpan finns inte längre. Inga större problem!
I min värld känns K5-K8 betydligt klumpigare och större, främst över tanken. Jag tog kortet 2005 och skaffade en 675 2006, en hoj som hängde med mig till 2012, först då tyckte jag det var läge att testa literhoj....Är det märkbar skillnad för en nybörjare på sporthoj på de olika årsmodellerna? Vad ligger en K9 med runt 1000 mil på i pris? Har lite svårt att få en uppfattning då det inte finns så mycket annonser![]()
Ja, gör det. Enligt min minnesbild påminner K9 betydligt mer om 750 vad avser sittställning och hur kompakt hojen känns, medan föregående modell upplevs rejät mycket större och bredare över stussen...Polaren köpte min k7:a förra sommaren, ska nog ta och snacka mig till ett lånbyte någon bandag nästa säsong, se hur stor skillnad det är på dom!
Dreva gärna ner och shimsa upp bakdämparen enligt tidigare inlägg på en gång, billigt och effektiv metod att få en mer lättsvängd hoj med mer rejskänsla!
Rätt uppfattat om drevningen, ger en bra kompromiss för bana och gata.Drevning tänkte jag ge mig an tämligen snabbt. Är det 17/42 original? 16/44 var det ni ansåg vara vettigast vill jag minnas jag läste någonstans. Shimsningen var jag inte riktigt med på hur du gjorde (bytte du ut dom triangelformade "beslagen" som sitter i länkaget?), det är nog lite överkurs till en början, men helt klart värt en koll såsmåning om!
....dra åt muttern igen, använd momentnyckel.
Lycka till![]()
Ja, eller låsbricka under muttern! Som Du kanske minns bevisas den tesen av en bricka offrad till sandfållegudarna, ett inköp av Finland dyraste speciallåsbricka och en dos stressmek på Kemora häromsistens...Locktite!!!!! Den lossnar annars, tro mig, jag vet... ;-)
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |