Suzuki GSX-R 1000 2009-2011 tråden

  • Thread starter Thread starter Hudik
  • Start date Start date
Hmmm, är Din en KGK-inporterad hoj? Är det inte det tror jag Du ska kontakta där Du köpte den för att säkerställa att Du får prylarna. Även om den är KGK-importerad kan det vara ide, det verkar som att de flesta fått brevet nu. Det är en helt ny enhet inkl behållare som levereras, den ser däremot ut som den gamla. Ska ut och efterlufta den nu, den har stått med anliggning hela natten.

Mmm, på trajjan kunde jag justera själv tack vare Tuneboy/TuneECU, men ska nu detta vara framtida krångel lutar det åt att spjället frikopplas och felsignalen släcks m h a avbitare...

Jo det är en vanlig KGK så det kommer väl... ;) Jag har mailat till MC-Kompaniet så får vi se vad de säger...

Lösningar som görs med avbitare är klart underskattade!!! :)
 
Lite uppdatering:

Pillat bort stödet.

Byglat stödkontakten.

Fixat ett eget expansionskärl då orginalet inte fick plats på sin ursprungliga position.

Monterat stålomspunnet fram. Tyvärr var det fel gängstigning på banjobulten jag fick med slangarna, den som ska sitta i pumpen genom båda slangarna. "Easy fix!" tänkte jag och använde hojens högra ok-banjo (den långa) istället, men tji fick jag! Den var för lång och bottnade innan slangarna blev åtdragna. Ska svänga förbi hydroscand på måndag och styra upp en passande banjobult. Nu sitter slangarna som orginalslangarna, en från pumpen ner till högra oket och sedan från höger till vänster ok, men låter jag dom sitta så kommer antagligen slangen till vänster ok skava i kylaren vid inbromsning.

To do: Drivpaket, ljuddämpare (kunde inte hålla mig, slog till på ett yoshi från ebay i förrgår :) ), ett set vettiga däck (tips?), tankkåpa, nytt kopplingsgrepp då det nuvarande knockade rådjuret i skallen och blivit böjt. Sen så! :tummenupp
 
Lite dött här i tråden, men jag testar ändå. Åtdragningsmoment framdrev/bakdrev? Axeln bak stod i instruktionsboken, men inga drevmoment.
 
Lite dött här i tråden, men jag testar ändå. Åtdragningsmoment framdrev/bakdrev? Axeln bak stod i instruktionsboken, men inga drevmoment.
Jo, Mozzberrks framgångar och lite idrottstävlingar irriterar för närvarande... :)

Tror Du hittar svaret i nedanstående bild - 145Nm fram, 60Nm bak. Lycka till med skrufandet:tummenupp
Torque.JPG
 
Jo, Mozzberrks framgångar och lite idrottstävlingar irriterar för närvarande... :)

Tror Du hittar svaret i nedanstående bild - 145Nm fram, 60Nm bak. Lycka till med skrufandet:tummenupp
View attachment 399651

okej då, det kanske finns annat att göra än hänga i gsx-r tråden...(crazy people :dummer) hahaha

Tack för momenten, 145nm på muttern alltså, något var knas deluxe då jag knappt rörde spärrskaftet för att lossa denna. Bör kanske byta ut muttern till framdrevet och drevbultarna, just to be safe.
 
Njae, nog ska den funka om Du kan dra den. Vik bara upp låsbrickan ordentligt och dra hellre lite mindre än angivet (egen erfarenhet;) )...
 
Will do!

Återkommer när jag står med bazzaz i garaget och går bet. Ruggigt sugen efter ha läst era tidigare inlägg.

edit: passar k7-8 hjul på k9?
 
Last edited:
Blev skitsugen på att byta upp mig till nästa generation nu. Plånboken säger "nej", jag säger "jaaaa!", plånboken.. "nej".. och sådär håller det på. :va
 
Last edited:
Blev skitsugen på att byta upp mig till nästa generation nu. Plånboken säger "nej", jag säger "jaaaa!", plånboken.. "nej".. och sådär håller det på. :va

Det är som i det militära, när kartan och verkligheten misstämmer är det kartan som gäller, i det här fallet är det plånboken som är verkligheten... :)
 
Suzukin i version 1.0 och redo för Mantorp 1:a maj :)

904631_10152270472087415_179993665_o.jpg1598908_10152270472252415_809742036_o.jpg

något ovanlig färg på kedjan och dekalerna måste medges men vafan, varför inte sticka ut litegrann?
 
Last edited:
...något ovanlig färg på kedjan och dekalerna måste medges men vafan, varför inte sticka ut litegrann?
Ja vad sjutton, har man fått hår på bringa såväl som pung och är säker i sin sexualitet så kan man tillåta sig lite färgmässiga excesser. Själv botade jag felkod "C46" igår kväll med lite 5-56 och en polygrip.

Drabbar det Er kan Ni komma åt själva ventilen från vänstra sidan strax bakom collektorn, bara spraya lite och vrid därefter ventilen fram och tillbaka. Har Ni tur hjälper det och Ni behöver inte ens riva sidokåpan.
 
Åtdragningsmoment på mutter styrkrona samt överfallen på gafflarna, är det någon som vet dessa? har kört på känn nu, det funkar, men alltid skönt att dra det by the book
 
Mutter styrkrona 90 Nm
Låsmutter styrkrona/lager 80 Nm
Överfall gaffel 23 Nm

Ungefär så :)
 
Premiäråkt sukkan i dagarna två på Gelleråsen. Den funkar jävligt bra och det kändes redan nu som om det gick fortare med denna än med bmwn i slutet på förra året. Dock började FI lampan lysa på 1a varvet efter ca 1/3 av banan och fortsatte med detta båda dagarna, men står den på tomgång börjar inte lampan lysa och den går bra. Finns det möjlighet till att läsa blinkkoder eller är det aukt firma som gäller?

Nu är bazzen på g dessutom! Yeeey!
 
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

Back
Top