Suzuki GSX-R 1000 2009-2011 tråden

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hmmm, är Din en KGK-inporterad hoj? Är det inte det tror jag Du ska kontakta där Du köpte den för att säkerställa att Du får prylarna. Även om den är KGK-importerad kan det vara ide, det verkar som att de flesta fått brevet nu. Det är en helt ny enhet inkl behållare som levereras, den ser däremot ut som den gamla. Ska ut och efterlufta den nu, den har stått med anliggning hela natten.

Mmm, på trajjan kunde jag justera själv tack vare Tuneboy/TuneECU, men ska nu detta vara framtida krångel lutar det åt att spjället frikopplas och felsignalen släcks m h a avbitare...

Jo det är en vanlig KGK så det kommer väl... ;) Jag har mailat till MC-Kompaniet så får vi se vad de säger...

Lösningar som görs med avbitare är klart underskattade!!! :)
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Lite uppdatering:

Pillat bort stödet.

Byglat stödkontakten.

Fixat ett eget expansionskärl då orginalet inte fick plats på sin ursprungliga position.

Monterat stålomspunnet fram. Tyvärr var det fel gängstigning på banjobulten jag fick med slangarna, den som ska sitta i pumpen genom båda slangarna. "Easy fix!" tänkte jag och använde hojens högra ok-banjo (den långa) istället, men tji fick jag! Den var för lång och bottnade innan slangarna blev åtdragna. Ska svänga förbi hydroscand på måndag och styra upp en passande banjobult. Nu sitter slangarna som orginalslangarna, en från pumpen ner till högra oket och sedan från höger till vänster ok, men låter jag dom sitta så kommer antagligen slangen till vänster ok skava i kylaren vid inbromsning.

To do: Drivpaket, ljuddämpare (kunde inte hålla mig, slog till på ett yoshi från ebay i förrgår :) ), ett set vettiga däck (tips?), tankkåpa, nytt kopplingsgrepp då det nuvarande knockade rådjuret i skallen och blivit böjt. Sen så! :tummenupp
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
1544345_10152207017217415_156893482_n.jpg

Mycket tystare Yoshidämpare monterad :) Bara "lite" grejer kvar till premiären 1-2:a maj med Actionpics.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Lite dött här i tråden, men jag testar ändå. Åtdragningsmoment framdrev/bakdrev? Axeln bak stod i instruktionsboken, men inga drevmoment.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Lite dött här i tråden, men jag testar ändå. Åtdragningsmoment framdrev/bakdrev? Axeln bak stod i instruktionsboken, men inga drevmoment.
Jo, Mozzberrks framgångar och lite idrottstävlingar irriterar för närvarande... :)

Tror Du hittar svaret i nedanstående bild - 145Nm fram, 60Nm bak. Lycka till med skrufandet:tummenupp
Torque.JPG
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Jo, Mozzberrks framgångar och lite idrottstävlingar irriterar för närvarande... :)

Tror Du hittar svaret i nedanstående bild - 145Nm fram, 60Nm bak. Lycka till med skrufandet:tummenupp
View attachment 399651

okej då, det kanske finns annat att göra än hänga i gsx-r tråden...(crazy people :dummer) hahaha

Tack för momenten, 145nm på muttern alltså, något var knas deluxe då jag knappt rörde spärrskaftet för att lossa denna. Bör kanske byta ut muttern till framdrevet och drevbultarna, just to be safe.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Njae, nog ska den funka om Du kan dra den. Vik bara upp låsbrickan ordentligt och dra hellre lite mindre än angivet (egen erfarenhet;) )...
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Will do!

Återkommer när jag står med bazzaz i garaget och går bet. Ruggigt sugen efter ha läst era tidigare inlägg.

edit: passar k7-8 hjul på k9?
 
Last edited:

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Blev skitsugen på att byta upp mig till nästa generation nu. Plånboken säger "nej", jag säger "jaaaa!", plånboken.. "nej".. och sådär håller det på. :va
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Blev skitsugen på att byta upp mig till nästa generation nu. Plånboken säger "nej", jag säger "jaaaa!", plånboken.. "nej".. och sådär håller det på. :va

Det är som i det militära, när kartan och verkligheten misstämmer är det kartan som gäller, i det här fallet är det plånboken som är verkligheten... :)
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Suzukin i version 1.0 och redo för Mantorp 1:a maj :)

904631_10152270472087415_179993665_o.jpg1598908_10152270472252415_809742036_o.jpg

något ovanlig färg på kedjan och dekalerna måste medges men vafan, varför inte sticka ut litegrann?
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...något ovanlig färg på kedjan och dekalerna måste medges men vafan, varför inte sticka ut litegrann?
Ja vad sjutton, har man fått hår på bringa såväl som pung och är säker i sin sexualitet så kan man tillåta sig lite färgmässiga excesser. Själv botade jag felkod "C46" igår kväll med lite 5-56 och en polygrip.

Drabbar det Er kan Ni komma åt själva ventilen från vänstra sidan strax bakom collektorn, bara spraya lite och vrid därefter ventilen fram och tillbaka. Har Ni tur hjälper det och Ni behöver inte ens riva sidokåpan.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Åtdragningsmoment på mutter styrkrona samt överfallen på gafflarna, är det någon som vet dessa? har kört på känn nu, det funkar, men alltid skönt att dra det by the book
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mutter styrkrona 90 Nm
Låsmutter styrkrona/lager 80 Nm
Överfall gaffel 23 Nm

Ungefär så :)
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Premiäråkt sukkan i dagarna två på Gelleråsen. Den funkar jävligt bra och det kändes redan nu som om det gick fortare med denna än med bmwn i slutet på förra året. Dock började FI lampan lysa på 1a varvet efter ca 1/3 av banan och fortsatte med detta båda dagarna, men står den på tomgång börjar inte lampan lysa och den går bra. Finns det möjlighet till att läsa blinkkoder eller är det aukt firma som gäller?

Nu är bazzen på g dessutom! Yeeey!
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top