Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Intressanta synpunkter, Alatalo! En kompis har ju skaffat sig en F4 2012, nu ser jag verkligen fram emot att prova den.
Den hade visst rasat nu...
Intressanta synpunkter, Alatalo! En kompis har ju skaffat sig en F4 2012, nu ser jag verkligen fram emot att prova den.
Den hade visst rasat nu...
Apropå suzuki och chassiförändringar så kom jag att tänka på deras försök att köra Superbike i AMA med en TL1000R i slutet på 90-talet. Jag har ett starkt minne av att de fick höja bakdelen så mycket att förarna behövde en lite stege för att komma upp, det såg inte riktigt klokt ut...
operation garagetömning pågår (och en av två tvåhjulingar är sålda)...
Mjo, har välkomnat innehavaren till Geisha-föreningen då han i väntan på reparation/motorbyte kommer att synas på en R1 -02. Såg rätt fin ut för priset, mycket godis på köpet Men jag avvaktar gärna provturen ändå, tror jag...
Har Du tömt släpet skulle jag behöva det i morgon eftermiddag, operation garagetömning pågår (och en av två tvåhjulingar är sålda)...
Jag skulle även behöva lite hjälp av någon som har en K9. Kan någon kolla i sin instruktionsbok vad stötdämparen hade för leveransinställning...? Alltså komp och returklick så som hojen levererades. Har en standard stötdämpare liggandes (både från K9 och L0) och tänkte slänga den på dynon bara för att kolla.
Detta projekt ger mig fortfarande mardrömmar. Just TL och TL-R är ju skolboksexempel på hur man sumpar ett bra koncept (motorn är grym även med dagens standard...!) med en tveksam och inte fullt så genomarbetad ide - rotationsstötdämparen. De stötdämpare som satt på produktionshojarna hade så mycket friktion att de knappt behövde dämpning. Något svårt att kontrollera...Vi byggde länkagekit så att man helt enkelt kunde montera en normal stötdämpare och dessa fungerade utmärkt. En kollega till mig (han som hade överkalixtjejens R6:a och nu en 2013 F4...) hade en sådan på gatan.
Vill minnas att Pascal Picotte rejsade en TL-R för Yoshimura och gjorde ganska hyggliga resultat, dock med standard stötdämpare...
Hej, passerade precis gränsen efter fyra fantastiska dagar på Kemora Min personliga uppfattning är att 09;an upplevs som en betydligt mer smidig, nätt och modern konstruktion, ändå med tydligt DNA från tidigare generationer....Så gixxer 07/08 lr 09? Finns det några kända fel på 09´n som man ska titta efter,särskilt då den har börjat gått lite?
Hej kära gixxer folk, går i bytestankar, och har hittat en 09 till rätt pris har dock gått rätt långt närmare 3000mil. Annars finns det ju en hel drös med 08 till salu, men 09 verkar ju snäppet vassare, what to do? Planen var att köra lite gata, samt så mycket smc-kurser och bandagar jag har råd med. Kör för närvarande en ktm rc8-11 och är skitnöjd, men har fått märkesförsäkringen uppsagd, så måste överväga lite andra alternativ. Så gixxer 07/08 lr 09? Finns det några kända fel på 09´n som man ska titta efter,särskilt då den har börjat gått lite?
Och innan jag river för byte av drev och kedja, är det någon som kommer ihåg vilken nyckelvidd det är på drevmuttern...?
Mitt nya länkage ger kortare och långsammare stötdämparrörelser jämfört med standard medans progressiviteten är snudd på identisk med standard. Olika tillverkare har olika strategier och olika teorier bakom sina val av utväxling och progressivitet. Jag byter för att min erfarenhet säger mig att detta är lite bättre för grepp såväl som komfort då det kombineras med någon av våra TTX-stötdämpare.Intressant med Din egna länkagekonstruktion, förstår jag Dig rätt så är progressivitet och fjädringsväg jämförlig? Är det enklare/billigare att bygga OEM-prylar för större flöden eller finns det någon annan tanke som styr originalkonstruktionens design?
De nya inställningarna får testas på någon lämplig, känd och kurvig sträcka när vädret tillåter.
Mitt nya länkage ger kortare och långsammare stötdämparrörelser jämfört med standard medans progressiviteten är snudd på identisk med standard... Jag tror dock att det går att göra en liten förbättring av grepp och komfort om utväxlingen höjs tillsammans med någon av våra TTX-stötdämpare...
...Vägsträcka och väder, ja...Själv håller jag snart på att få psykbryt. Inte nog med att vårt kära Vägverk (eller vad fan de kallar sig nuförtiden) snabelbil-saboterat två av mina favoritvägar, detta varannantimmes-väder gör en ju galen...! Jag skriver detta iförd skinnställ då jag har lyckats rulla ut hojen i finvädret två gånger om, för att tre minuter senare få rulla in den på grund av värsta störtskuren...!
Vägsträcka och väder, ja...Själv håller jag snart på att få psykbryt. Inte nog med att vårt kära Vägverk (eller vad fan de kallar sig nuförtiden) snabelbil-saboterat två av mina favoritvägar, detta varannantimmes-väder gör en ju galen...! Jag skriver detta iförd skinnställ då jag har lyckats rulla ut hojen i finvädret två gånger om, för att tre minuter senare få rulla in den på grund av värsta störtskuren...!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |