Att det kan vara sån skillnad?,,,,
Tja Gixxerlovers!
Jag har nyss köpte en krashad K4 och tänkte fråga lite saker
Hastighetsmätaren saknas och jag tänkte skaffa en Acewell eller liknande, är det svårt att koppla in med tanke på alla elektronik och hur reagerar CDI:n då ?
Jag ska bygga streetfighter av den och har tjyvkollat en del på Bullysmiles fina bygge! Mycket nice
Jag letar oxå efter lite delar:
Bakkåpa/kuts, jag har en ny bakram men måste klä den med plast, vet ni om någon annan modell/märke passar någorlunda?
En undertail där man fäster batteri cdi m.m
Har kollat en del svenska/tyska skrotar ebay m.m men hittar inget bra?
/Dojje
Ok. Ska kolla vad jag har kvar.
För att få loss fram fälgen behövs denna verktyg som kostar skjortan eller är svår o få tag i. Men nu har biltema den ifall nån letar eller tänkt att skaffa.
Denna lilla grej
Synd att de inte kom med denna nyhet tidigare då jag gav 199kr för mina
Lamphållare
Dessa ska i alla fall köpas
Diodblinkers
Även denna ska köpas
skylthållare
biltema börjar bli riktigt giftiga när det gäller mc grejer
Hej Kul att du gillar bygget! nåt du undrar över med kabeldragning eller likande så är det bara fråga!
Finns komplet instrumentpanel för 2000-2500 på ebay. De är snygga och små original så varför lägga de pengarna på en acewell då du får ett original.
Allt finns för en bra peng på ebay, gäller bara att hitta rätt sök ord eller ha lite is i magen och vänta in så de läggs in bra objekt eller rättare sagt just de delarna man behöver. Säg till ifall du behöver hjälp o hitta grejer.
Såg din hoj på annons här på SH vad fick du ge ifall man får fråga?
Priset kan vi ta i pm...
Tackar för tipsen! Blir nog en original instrumentpanel då Såg några st på tyska ebay!
Såg en annons på sporthoj idag med en innerskärm till gsxr k1-k2, undrar om man kan få den att passa till k4 ? http://www.sporthoj.com/annonser/?id=26570 300 spänn e ju inte så farligt...
Hur har du gjort med avgasventilen läste nånstans att man bara kunde koppla ur den och kanske bygla nånstans.
/D
Lampan och knappen du undrar över är växelindikatorn. Den lyser när det är dax att växla, när den gör det beror på vad du ställt in den på.
ODO är väl den totala sträckan hojen gått. Varför den visar 9991 vet jag däremot inte.
Tackar
Hade du några motstånd över till blinkerserna?
Visst i helvete! Kollar det ikväll, sorry...
Edit;
Nu har jag kollat. Jag har 3 hela av sorten jag använde när jag hade två LED´s på R1000K3an kvar, misstänker att du behöver 4 st om du ska ha leds runt om.Jag har en fjärde och femte av samma typ åxå fast med riktigt korta kabeländar. Det går att använda dom dock.
Sen har jag fyra större som av sorten jag använt till R1000K7an med två LED´s fram. Jag provade först med dom mindre men det ville sig inte av nån anledning. Funkade med dom på K3an men inte på K7an?
Beteckningarna på dom små är; 208-8 68R 5%y vaffan det nu betyder...
Beteckningen på dom större är; 10W 6 Ω 8 J
Hojen är ihop monterad och klar.
Passade på att starta den och lät så underbart
Men eftersom det är första säsongen med denna hoj så hajar man inte allt som är moderniserat jämfört mot gammel kawan man hade.
Visat med rött vad mina funderingar är.
Trip mätarn visade ca. 1620mil innan jag ställde av den inför vintern. Nu när jag startade den står det Odo 9991 istället är det nå felkod den visar eller vad är grejen? bensin lampan lyser, kan det ha nåt med det o göra?
Sedan undrar jag vad den andra lampan och knappen är förnåt.
Kanske pinsamma o dumma frågor men bjuder på ett gott skratt till den som garvar ihjäl sig
Verkar som jag hittat problemet, men ingen aning hur det blivit så :S
Den har börjat visa mph istället för km/h, hojen är import. Hur fixar man så den börjar visa km/h igen istället för mph? under bygget så kopplade jag loss lite eldetjaljer bak vid alla kablar. Kan det ha nåt med det o göra? och hur fixar man tillbaks detta?
Stega fram med "select" till odometern sen håll "select" och "adj" i minst 3 sek
TADA, km/h igen.
Har du vatentemp i farenheit med ?
fan vad lättad jag e nu trodde det skulle bli värsta projektet.
yes den visar i farenheit, går det också att ändra på?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |