Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Mastodon

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
Gixxer 1000 k4 Streetfighter, CBR 929 RR Streetfighter
Ny GSXR 1000 K4 ägare!

Tja Gixxerlovers!

Jag har nyss köpte en krashad K4 och tänkte fråga lite saker :)
Hastighetsmätaren saknas och jag tänkte skaffa en Acewell eller liknande, är det svårt att koppla in med tanke på alla elektronik och hur reagerar CDI:n då ?

Jag ska bygga streetfighter av den och har tjyvkollat en del på Bullysmiles fina bygge! Mycket nice :yoparty

Jag letar oxå efter lite delar:
Bakkåpa/kuts, jag har en ny bakram men måste klä den med plast, vet ni om någon annan modell/märke passar någorlunda?

En undertail där man fäster batteri cdi m.m

Har kollat en del svenska/tyska skrotar ebay m.m men hittar inget bra?


/Dojje
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
För att få loss fram fälgen behövs denna verktyg som kostar skjortan eller är svår o få tag i. Men nu har biltema den ifall nån letar eller tänkt att skaffa.

Denna lilla grej

Synd att de inte kom med denna nyhet tidigare då jag gav 199kr för mina

Lamphållare

Dessa ska i alla fall köpas

Diodblinkers

Även denna ska köpas

skylthållare


biltema börjar bli riktigt giftiga när det gäller mc grejer :D





Tja Gixxerlovers!

Jag har nyss köpte en krashad K4 och tänkte fråga lite saker :)
Hastighetsmätaren saknas och jag tänkte skaffa en Acewell eller liknande, är det svårt att koppla in med tanke på alla elektronik och hur reagerar CDI:n då ?

Jag ska bygga streetfighter av den och har tjyvkollat en del på Bullysmiles fina bygge! Mycket nice :yoparty

Jag letar oxå efter lite delar:
Bakkåpa/kuts, jag har en ny bakram men måste klä den med plast, vet ni om någon annan modell/märke passar någorlunda?

En undertail där man fäster batteri cdi m.m

Har kollat en del svenska/tyska skrotar ebay m.m men hittar inget bra?


/Dojje

Hej Kul att du gillar bygget! nåt du undrar över med kabeldragning eller likande så är det bara fråga!

Finns komplet instrumentpanel för 2000-2500 på ebay. De är snygga och små original så varför lägga de pengarna på en acewell då du får ett original.

Allt finns för en bra peng på ebay, gäller bara att hitta rätt sök ord eller ha lite is i magen och vänta in så de läggs in bra objekt eller rättare sagt just de delarna man behöver. Säg till ifall du behöver hjälp o hitta grejer.

Såg din hoj på annons här på SH :) vad fick du ge ifall man får fråga?
 
Last edited:

Mastodon

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
Gixxer 1000 k4 Streetfighter, CBR 929 RR Streetfighter
För att få loss fram fälgen behövs denna verktyg som kostar skjortan eller är svår o få tag i. Men nu har biltema den ifall nån letar eller tänkt att skaffa.

Denna lilla grej

Synd att de inte kom med denna nyhet tidigare då jag gav 199kr för mina

Lamphållare

Dessa ska i alla fall köpas

Diodblinkers

Även denna ska köpas

skylthållare


biltema börjar bli riktigt giftiga när det gäller mc grejer :D







Hej Kul att du gillar bygget! nåt du undrar över med kabeldragning eller likande så är det bara fråga!

Finns komplet instrumentpanel för 2000-2500 på ebay. De är snygga och små original så varför lägga de pengarna på en acewell då du får ett original.

Allt finns för en bra peng på ebay, gäller bara att hitta rätt sök ord eller ha lite is i magen och vänta in så de läggs in bra objekt eller rättare sagt just de delarna man behöver. Säg till ifall du behöver hjälp o hitta grejer.

Såg din hoj på annons här på SH :) vad fick du ge ifall man får fråga?

Priset kan vi ta i pm...

Tackar för tipsen! Blir nog en original instrumentpanel då :) Såg några st på tyska ebay!

Såg en annons på sporthoj idag med en innerskärm till gsxr k1-k2, undrar om man kan få den att passa till k4 ? http://www.sporthoj.com/annonser/?id=26570 300 spänn e ju inte så farligt...

Hur har du gjort med avgasventilen läste nånstans att man bara kunde koppla ur den och kanske bygla nånstans.

/D
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Priset kan vi ta i pm...

Tackar för tipsen! Blir nog en original instrumentpanel då :) Såg några st på tyska ebay!

Såg en annons på sporthoj idag med en innerskärm till gsxr k1-k2, undrar om man kan få den att passa till k4 ? http://www.sporthoj.com/annonser/?id=26570 300 spänn e ju inte så farligt...

Hur har du gjort med avgasventilen läste nånstans att man bara kunde koppla ur den och kanske bygla nånstans.

/D

Bara PM:a sitter nyfiken :D

Ja orginalet är både litet snyggt och enkelt att koppla :)

Hmm, den underskrämen ser i alla fall inte ut som den som sitter i k3/k4 original men vem vet det kanske passar rakt av. Det hittar du också säkert billigt på ebay annars :tummenupp

Den biten har jag ingen aning om då yoshimura sliponet satt på när jag köpte hojen. Men har original så är endå nyfiken ifall nån annan vet då jag tänkte besikta hojen med originalbruken men det kanske inte är nödvändigt.
 

babaroga

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2009
Ort
Kristianstad
Hoj
2004, Suzuki GSX1000R
Hej!

Jag undrar om någon är villig att byta sin vanliga Slipon mellanrör mot min High-Pipe slipon mellanrör. Tycker inte om High Pipe. Har bilder på röret och kan skicka de via mail vid intresse.

Jag har en Suzuki GSX1000R, K4 med en Micron burk!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hojen är ihop monterad och klar.

Passade på att starta den och lät så underbart:yoparty

Men eftersom det är första säsongen med denna hoj så hajar man inte allt som är moderniserat jämfört mot gammel kawan man hade.

Visat med rött vad mina funderingar är.

Trip mätarn visade ca. 1620mil innan jag ställde av den inför vintern. Nu när jag startade den står det Odo 9991 istället :3freak är det nå felkod den visar eller vad är grejen? bensin lampan lyser, kan det ha nåt med det o göra?

Sedan undrar jag vad den andra lampan och knappen är förnåt.

Kanske pinsamma o dumma frågor men bjuder på ett gott skratt till den som garvar ihjäl sig :banana
 

Bifogat

  • Mätarn.jpg
    Mätarn.jpg
    139.5 KB · Visningar: 268

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Lampan och knappen du undrar över är växelindikatorn. Den lyser när det är dax att växla, när den gör det beror på vad du ställt in den på.

ODO är väl den totala sträckan hojen gått. Varför den visar 9991 vet jag däremot inte.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Lampan och knappen du undrar över är växelindikatorn. Den lyser när det är dax att växla, när den gör det beror på vad du ställt in den på.

ODO är väl den totala sträckan hojen gått. Varför den visar 9991 vet jag däremot inte.

Tackar :)

Hade du några motstånd över till blinkerserna?
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Tackar :)

Hade du några motstånd över till blinkerserna?


Visst i helvete! Kollar det ikväll, sorry... :näsblod




Edit;

Nu har jag kollat. Jag har 3 hela av sorten jag använde när jag hade två LED´s på R1000K3an kvar, misstänker att du behöver 4 st om du ska ha leds runt om.Jag har en fjärde och femte av samma typ åxå fast med riktigt korta kabeländar. Det går att använda dom dock.

Sen har jag fyra större som av sorten jag använt till R1000K7an med två LED´s fram. Jag provade först med dom mindre men det ville sig inte av nån anledning. Funkade med dom på K3an men inte på K7an?

Beteckningarna på dom små är; 208-8 68R 5%y vaffan det nu betyder... :näsblod

Beteckningen på dom större är; 10W 6 Ω 8 J
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Visst i helvete! Kollar det ikväll, sorry... :näsblod




Edit;

Nu har jag kollat. Jag har 3 hela av sorten jag använde när jag hade två LED´s på R1000K3an kvar, misstänker att du behöver 4 st om du ska ha leds runt om.Jag har en fjärde och femte av samma typ åxå fast med riktigt korta kabeländar. Det går att använda dom dock.

Sen har jag fyra större som av sorten jag använt till R1000K7an med två LED´s fram. Jag provade först med dom mindre men det ville sig inte av nån anledning. Funkade med dom på K3an men inte på K7an?

Beteckningarna på dom små är; 208-8 68R 5%y vaffan det nu betyder... :näsblod

Beteckningen på dom större är; 10W 6 Ω 8 J


PM :)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hojen är ihop monterad och klar.

Passade på att starta den och lät så underbart:yoparty

Men eftersom det är första säsongen med denna hoj så hajar man inte allt som är moderniserat jämfört mot gammel kawan man hade.

Visat med rött vad mina funderingar är.

Trip mätarn visade ca. 1620mil innan jag ställde av den inför vintern. Nu när jag startade den står det Odo 9991 istället :3freak är det nå felkod den visar eller vad är grejen? bensin lampan lyser, kan det ha nåt med det o göra?

Sedan undrar jag vad den andra lampan och knappen är förnåt.

Kanske pinsamma o dumma frågor men bjuder på ett gott skratt till den som garvar ihjäl sig :banana


Verkar som jag hittat problemet, men ingen aning hur det blivit så :S

Den har börjat visa mph istället för km/h, hojen är import. Hur fixar man så den börjar visa km/h igen istället för mph? under bygget så kopplade jag loss lite eldetjaljer bak vid alla kablar. Kan det ha nåt med det o göra? och hur fixar man tillbaks detta?
 

Falkeman

Medlem
Gick med
1 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
RG 125f
Verkar som jag hittat problemet, men ingen aning hur det blivit så :S

Den har börjat visa mph istället för km/h, hojen är import. Hur fixar man så den börjar visa km/h igen istället för mph? under bygget så kopplade jag loss lite eldetjaljer bak vid alla kablar. Kan det ha nåt med det o göra? och hur fixar man tillbaks detta?

Stega fram med "select" till odometern sen håll "select" och "adj" i minst 3 sek
TADA, km/h igen.
Har du vatentemp i farenheit med ?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Stega fram med "select" till odometern sen håll "select" och "adj" i minst 3 sek
TADA, km/h igen.
Har du vatentemp i farenheit med ?


fan vad lättad jag e nu :) trodde det skulle bli värsta projektet.
yes den visar i farenheit, går det också att ändra på?
 

Exil

Medslem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
I skogen
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -04
Slänger in en desperat fråga. Hojen K4, 1000.

Jag har lyckats (kors i taket) hitta felet med min maskins konstiga läte då man snurrar på bakhjulet. Jag har sen en tid haft ett skumt gnisslande ljud vid bakdrevet (kunde varit kedjan också) när man snurrade hjulet. Plockade av kedjan helt ikväll och ljudet kvarstog när jag snurrade på hjulet.

Desperat som jag var testa jag även lätta på hjulmuttern och ljudet blev inte lika påtagligt en ändå hörbart och kännbart. Plocka av hjulet helt och checkade om jag kunde se nån synlig skada. Jippie. Klart jag kunde se det. Eller kanske man ska säga satan i helvete!

Det sitter två distanser på varsin sida om hjulet (ni fattar) och när jag på drevsidan snurrar distansen låter och känns det som en stenkross och tittar man noga, när man plockat bort distansen ser man att tätningen kring lagret (visst fan är det lagret?) så skadad. Det är borta en liten bit av gummit. Inte bra. Testar att snurra bara lagret utan att ha distansen där och det låter likadant.

För er som inte fattat vilken sida det är så när ni ska kolla ryckutjämnaren så är det den sidan bakdrevet sitter på. Kollade snabbt den andra sidan men där verkar det vara ok. Snurrar smidigt och lätt utan missljud eller "hack". Bör kanske tillägga också att den där distansen ser skum ut (drevsidan). Distansen på den sidan (drevsidan) har fått som nåt typ av spår halvvägs runt sig. Jag kan svära på att den där distansen inte såg ut så då jag körde in hojen i garaget i höstas. Den kommer jag bli tvungen att byta, utan snack. Inte ofta man brukar bli glad över att hitta fel på ett fordon men den här gången är jag faktiskt det. Börjar bli lite stressad för snart börjar säsongen och då ska allt vara top of the line :)

Mina frågor.

Är det nån bytt detta lager?

Måste man byta båda sidorna?

Hur svårt är det?

Kostnad (mellan tummen o pekfingret)?

Tacksam för svar.

Mvh Exil

Edit. Det är lagret i ryckytjämnaren som är kasst, inget annat, som ett förtydliganden.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top