FI lampan som blinkar är inget att oroa sig för om man vet att det har med avgasporten att göra. Läste på ett amerikanst forum om en snubbe som gjort ett test med eller utan avgasporten ikopplad eftersom Suzuki hävdar att med den ikopplad ska man få bättre vridmoment på låga varv. Han kunde inte märka av den minsta skillanden med eller utan. Kanske det är mätbart men märker du själv inte av det spelar det egentligen ingen roll om du har den ikopplad. På samma forum fanns en mycket bra besk på hur man kunde släcka ner "felkoden". Var, om jag minns rätt, en kabel man skulle klippa av från org. kontaktstycket under kutsen/sadeln (beroende på vilken väg man lättast kommer åt) och sen isolera den avklippta kabeländen. Vips så slockar FI lampan utan att den stänger av felkodssystemet för övrigt.
En annan sak som jag kan rekomendera. Jag har alltid irriterat mig på att ibland när man kör så har man "ingen aning" om vilken växeln man har i. Speciellt om man drar efter landsvägen och växlar upp. Jag sitter aldrig och räknar växlar (finns det verkligen dom som gör det?). Och ibland inbillar man sig att man inte har 6an i på landsvägen, i med kopplingen och testa. Se på f-n, 6an var i och man gjorde en meningslös manöver
Nu har jag skaffat mig en extern växelindikator, helt suverän och enkel att montera. 1300kr och max 1h timmes moneteringstid. Den jag köpte har även den där TRE funktionen (om det i praktiken har nån verkan kan jag inte ta verifiera) och kopplas in på hojens org. kontakter. Det enda du behöver göra är at tjuva ström från nånstans där du har tändnyckelstyrning (du vill inte att växelndikatorn ska lysa bär du plockat ur nyckeln ur hojen = strömlös efter ett par veckor).
Jag köpte
GI Pro med TRE-funktion från
www.bikersneed.se