Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
gixxer_chrille skrev:
Jag känner ägaren till Superbike i Gbg lite o jag sa redan i fjol när jag sålde min K1 att jag var intresserad av en K5:a så man kan säga att jag var jävligt tidigt ute. Men hade jag vetat att de parallell importerade K5:eek:rna hade kommit tidigare så hade jag köpt därifrån, o kommit billigare undan oxå.

En fråga till er som handlade hos de auktoriserade handlarna, får ni en present check på 13.000 att handla för i respektive mc butik när ni köpte era K5:eek:r?
Hoppas jag formulerade frågan så att man förstår den nu.

När satte du din signatur på köpekontraktet ?

Nix inte en sekin, men jag klantade mig fett, jag skrev först på för en K4 som dom reade för 99000 men när jag hajade att det var K5 som gällde satt jag redan fast med ett kontrakt, kunde bara be om att få byta till K5, och det gick bra, men prutläget var pissigt då kan man säga.

För övrigt så var den K2 som jag lånade ett bojsänke jämfört med K5, K4 har jag aldrig kört.

K5an känns ungefär som en ZXR400 fast med en fet 1000 motor.

/Nicholas

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
sandstream skrev:
Ja, det var jäkligt snyggt.
Modell?

Tri-Cone ska den tydligen heta.. men när jag var inne hos MC-varuhuset å frågade så fanns inte detta system/ dämpare med i deras Yoshi-katalog 05??
Finns inte heller på nätet hos dom som säljer Yoshi men uppenbarligen så finns ju dämparen??
Den fanns bla i AVA´s monter på mc-mässan i Sollentuna? :confused: :confused:

Mer pics:

verkauf1.jpg

verkauf3.jpg

verkauf.jpg

Last edited:

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
sandstream skrev:
Suprbike ligger granne med oss :)

Jag fick inget presentkort, borde jag ha fått det?

Taskigt läge isåfall, jag får när jag har betalat de 131.900 kr som hojen kostar
ett presentkort inbakat i priset som jag kan handla tillbehör för, tex Yoshi TRS:en o lite annat smått o gott, hojen kan man säga att den fick jag för 119.000 :)

SSPC skrev:
När satte du din signatur på köpekontraktet ?

Nix inte en sekin, men jag klantade mig fett, jag skrev först på för en K4 som dom reade för 99000 men när jag hajade att det var K5 som gällde satt jag redan fast med ett kontrakt, kunde bara be om att få byta till K5, och det gick bra, men prutläget var pissigt då kan man säga.

För övrigt så var den K2 som jag lånade ett bojsänke jämfört med K5, K4 har jag aldrig kört.

K5an känns ungefär som en ZXR400 fast med en fet 1000 motor.

/Nicholas

Har ej satt nån sign. bara muntligt avtal, har ej lagt ett öre i handpenning heller. På MC mässan i GBG frågade jag vad det lägsta priset kommer att bli o till svar fick jag detta alternativet eller att jag betalar cash 125.000 för hojen.
Nämnde jag att jag betalar cash när jag hämtar hojen? Kan vara en sån sak oxå, vet faktiskt inte, ska fråga nästa gång jag pratar med honom, när jag hämtar hojen dvs :)

Last edited:

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
Ninjaboy skrev:
R1 kom 2:a i Superbike-klassen (efter 10:an då) och tog sig därför inte till finalen. Den hade totalt sett 3:e bästa tid (efter 10:an och 999). Gixxern hade 4:e tid.

Snälla mannen, varför refererar du till ett test som är ett år gammalt hela tiden??

Det har inte ens gjorts ett Masterbike-test i år med 05:an.
Jag pren. på 3 olika mctidningar, två är engelska.
Sukkan spöar kawan på alla punkter från motor till väghållning och bromsar i alla tidningar!!

sluta var så hopplöst avis på att du inte kör det "värsta" längre..

sandstream

Guest
Major Bif skrev:
Snälla mannen, varför refererar du till ett test som är ett år gammalt hela tiden??
Det gör han inte.
Om du söker på MasterBike 2005 här på SH så hittar du en PDF från Kawasaki i något östland och det NinjaBoy skriver stämmer.
Testen är redan klar!

Sen att hela bunten som testade är mutade är en annan femma :D

(Har fått resultaten "bekräftade" av Niclas på Bike (han har också skaffat en K5:a).

sandstream

Guest
Mike skrev:
Tri-Cone ska den tydligen heta.. men när jag var inne hos MC-varuhuset å frågade så fanns inte detta system/ dämpare med i deras Yoshi-katalog 05??
Finns inte heller på nätet hos dom som säljer Yoshi men uppenbarligen så finns ju dämparen??
Okej, då är det den modellen som det finns en länk till på sidan 5 eller 6 i den här tråden.
Snyggt som attan!

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
My bad i sådana fall! Trodde han syftade på Svenska Bikes master-test 2004.
Om man ref. till Eng. Superbike och Performance bikes så kickar K5 rumpa med alla konkurrenter!

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
svampe skrev:
Det var tri-oval som hängde där.

Äsch då...vart väl lite mycket Redbull-vodka efter mässan så minnet sviktar :fyllisar

Är du hundra på att det inte fanns en såndär dämp på mässan?
Eller groggade jag bort mig totalt? :3freak

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Mike skrev:
Äsch då...vart väl lite mycket Redbull-vodka efter mässan så minnet sviktar :fyllisar

Är du hundra på att det inte fanns en såndär dämp på mässan?
Eller groggade jag bort mig totalt? :3freak
Jag är hundra på det. Sorry och skål :fyllisar

Lite kul siffror. AVA har bänkat och mappat en K5. Den gav 13 hk mer än STD med tri-oval helsystem.

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
svampe skrev:
Jag är hundra på det. Sorry och skål :fyllisar

Lite kul siffror. AVA har bänkat och mappat en K5. Den gav 13 hk mer än STD med tri-oval helsystem.

Moppen är så slö ge mig 13hk till, kunde säkert hålla fullt minst 2sekunder.

:D

/N

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
No1 skrev:
Jag anser att Superbike VM talar sitt tydliga språk rörande vilken moppe som är bättre än den andre samt att alla tidningars tester jag läst utfaller så att den nya K5'an vinner- sen vad tidningen Bike och deras vänner kommer fram till måste jag säga betyder ungefär ingenting som vanligt...

Patrik,
SWT Racing...

Visst är det då. Men håll med om att det är imponerande att Ducati kan hänga på med en motor som är konstruerad för 15 år sedan.

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Fräck

Var inne på Claessons idag i irrade runt. Har aldrig kollat så noga på :Bugar K5:an, men såg en inne på verkstaden. Satan va snygg den var! Klar förbättring mot dom "gamla" som kändes, och såg, klumpiga ut.

Helsvart :tummenupp En sådan vill jag, också, ha!

Hoppas ingen i Ducceklubben läser detta ;)

sandstream

Guest
SSPC skrev:
Moppen är så slö ge mig 13hk till, kunde säkert hålla fullt minst 2sekunder. :D /N
Japp, det blir till att trimma till hösten, sånt här klent skit kan man ju inte åka omkring med :hihi
Helt sjukt vad den går!!! :)

sandstream

Guest
Dino Velvet skrev:
Var inne på Claessons idag i irrade runt. Har aldrig kollat så noga på :Bugar K5:an, men såg en inne på verkstaden. Satan va snygg den var! Klar förbättring mot dom "gamla" som kändes, och såg, klumpiga ut.

Helsvart :tummenupp En sådan vill jag, också, ha!

Hoppas ingen i Ducceklubben läser detta ;)
Sent ska syndarna vakna :tummenupp
Jag såg en Ducati på Kinnekulle förra helgen och en sån skulle jag kunna tänka mig som 3-4:e hoj :tungan

sandstream

Guest
Major Bif skrev:
My bad i sådana fall! Trodde han syftade på Svenska Bikes master-test 2004.
Om man ref. till Eng. Superbike och Performance bikes så kickar K5 rumpa med alla konkurrenter!
Nej, det är till MasterBike 2005 och Bike är bara en av 10-15 tidningar som är med och testar.

Som K5-ägare litar jag mer på SuperBike och Performance bikes :tummenupp

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
sandstream skrev:
Sent ska syndarna vakna :tummenupp
Jag såg en Ducati på Kinnekulle förra helgen och en sån skulle jag kunna tänka mig som 3-4:e hoj :tungan

Du är väl inne på din 2:a hoj nu va? eller hade du kanske nån äldre hoj innan 750n? Då vet du ju vad nästa köp blir då :tuttar

Själv skiter jag egentligen i vad för hoj jag kör, jag vill prova det mesta, och jappsområdet har jag redan provat, så då får man gå över till den mörka sidan :D

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras