Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Vart kan man hitta en avgashållare så att man kan få bort fotpinnar bak ?


Titta på E-bay.de. Där köpte jag min. Inte så billigt,,men d e svårt att hitta tycker jag. Köpte en svart pulverlackad. Kostade 440:- inkl frakt.
Har inte fått den än. Kan lägga upp en bild sen. Kan likaväl göra en själv,,men d tar ju tid.. o tid e pengar

/H
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Banåkarskrud

Tänkte bara kasta upp en bild på mitt banåkningsanpassningsprojekt.
Har äntligen fått alla kåpor på plats inklusive fram- och baklyse (modell mindre).
Nu är det "bara" det roliga slipjobbet kvar innan det är dags för lack :)

Passade på att förstärka ramen med silvertejp eftersom K5orna är så rackarns veka.
 

Bifogat

  • White GSXR.jpg
    White GSXR.jpg
    139.2 KB · Visningar: 143

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
skulle tro att alla gör inte det, dom blir experter på att åka fort rakt fram..

Plus att K5/K6 är djävligt lätt fram vilket gör att snubben med 174 på slangen får det ganska hoppigt i sommar..:D

På tal om bänka och så, vad har ni som bänkat hojarna först orginal fått för uppgifter ??

Fick 159,7 Med Yoshi slipon. För mej att Marklund kört en helt ny orginal med 156 om ja inte miss minner mej. Däremot hade dom kört K7 Orginal med samma som K5 med helssystem på Alviks i fö nån vecka sen. Men jag säger bara att jag aldrig tänker köra nånting utan turbo. Nu åker jag med 240hk vid lågt tryck vid högt 288hk men liksom räcker med 240hk för man kan inte utnyttja det fullt ut men det är skönt när det pyser och fräser och man känner fram hjule lyfta på varje gas på drag. Krävs bara att man vrider nån MM;)
 

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Gixxer
Någon som är sugen?

Någon som är sugen på att byta sin K5/K6 mot min R1:a från 05?
den är full utrustad med Öhlins fram och bak, 2set gatkåpor m,m.
Om intresse finns så skicka mig ett PM!:yoparty
 

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
Micron GP Slipon

Beställde ett slipon till min hioj i förra veckan och i förrgår monterade jag det.
Jag är nöjd med både utseende och ljud, passformen var också bra.
GSXR1000_1.JPG

GSXR1000_2.JPG

GSXR1000_3.JPG

GSXR1000_4.JPG
 

Primuz

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Granne med skogsmulle
Hoj
puch maxi
Min brukar ligga mellan 78 och 85 grader, iofs en -06 men det lär ju inte vara någon skillnad på dem...

Okej men då är allt som det ska.


Hur fungerar det med motorgarantin och servicarna, min har gått 98 mil och ska ju in på 100:a mila. Kan jag köra mer än 100mil utan att det blir något tjafs med motorgarantin ?
 

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
Okej men då är allt som det ska.


Hur fungerar det med motorgarantin och servicarna, min har gått 98 mil och ska ju in på 100:a mila. Kan jag köra mer än 100mil utan att det blir något tjafs med motorgarantin ?
Det tror jag inte är några problem, observera tror, på min gjordes 100 mila vid 57 mil... :)
 
Last edited:

popeye

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
2005, Suzuki gsxr1000
Hjælp, håller på att leta efter ett helsystem till min k5. Har tittat runt och snackat med folk. Jag undrar, ær det skillnad på Yoshimura i USA och Japan, dinmc sæger det, men i USA kan jag køpa ett helsystem till næstan halva priset. Samt så undrar jag vad ska jag med en Powercommander till om jag ændå måste bænka hojen efter bytet till nytt system? Till sist, Yoshi Tri-oval ær så fula, vet någon om TRC ær lika bra. Vill vældigt gærna få det hær øverstøkat. Hjælp uppskattas. David
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Är det nån som har eller vet vart man kan få tag i nåra fina streetfighter bilder på k5/6 ?, skulle vara kul och se hur dom ser ut då.
 

Nicotin

Guest
Hjælp, håller på att leta efter ett helsystem till min k5. Har tittat runt och snackat med folk. Jag undrar, ær det skillnad på Yoshimura i USA och Japan, dinmc sæger det, men i USA kan jag køpa ett helsystem till næstan halva priset. Samt så undrar jag vad ska jag med en Powercommander till om jag ændå måste bænka hojen efter bytet till nytt system? Till sist, Yoshi Tri-oval ær så fula, vet någon om TRC ær lika bra. Vill vældigt gærna få det hær øverstøkat. Hjælp uppskattas. David



Tror inte att det är ngn skillnad mellan systemen..

Så det är bara att köpa..


Vad det gäller powercommandern så måste du ha den för att kunna mappa om hojen efter systemet så allt snurrar optimalt
 

popeye

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
2005, Suzuki gsxr1000
Tack før hjælpen!

:tummenupp

Tack før hjælpen. Nu ska jag børja handla.
Jag ska sætta in bilder nær allt e klart.

Om 14 dagar måste værmen ha kommit........hoppas jag.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag är på G att köpa en blåvit K5'a och jag funderar på om den inte skulle vara snyggare med vita fälgar. Nån som har en bild på en sån, photoshoppad eller riktig, så man kan se hur det blir?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top