SV-Tråden!

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nu vill jag tacka för mina år i Sv-tråden, dom är över... men kommer kanske glida in här nån gång ändå/ Kör jävligt i sommar /Bazooka

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
däck till min sv-1000s

tänkte kolla vad ni har för förslag på däcksval till min SV 1000.

Har alltid kört Michelin . Först var det Pilot Sport däck som jag var nöjd med.
Se provade jag power och power 2CT. Dessa däck var lite bättre men höll kortare än Pilot Sport....

har någon kört på något annat ??

Metzeler ? , Bridgestone ? Dunlop ?

Kör mest på gata ganska hårt..... ibland bana...

Kul att höra om erat tycke på vilka däck ny är nödja med !

// colossus

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Nu är den bänkad!

Här är resultatet

HK_Nm.jpg

Det jag har gjort på hojen är att montera ett yoshi helsystem, en advance key från JHS och ett BMC Race filter. Peter som bänkade gjorde vissa modifieringar som att såga upp filtret, sen höjde han nålen (tror det var ett hack) och bytte huvudmunstycken till 155´or. Fick se A/F kurvan och den såg bra ut.

Tyvärr så blev det ingen bänkning innan så kan ju inte med säkerhet säga hur stor "förbättringen" blev. Men de brukar ligga på 65 bakhjulshästar original så man kan nog utgå från det. Jag skulle kunna pressa ur 4-5 häst till om jag gör en camswap (k3 insugningskammar) men det blir isf nästa säsong.

NyttHelsystem.jpg

Hursomhelst är jag nöjd med resultatet, den drar fint överallt och på toppen så har den betydligt mer ork mot förut, sen är ljudet ett kapitel för sig .. :D

Jag vill rekommendera Alviks-mc i S-vall om det är nån fler som ska bänka. Fick bra service och Peter som bänkade vet vad han snackar om..

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hej Pågar o piger.

jag håller på o hjälper en kompis att plocka ihop hans sv650 99.

Problemet som uppstod nu var att vi har en kabel som ska kopplas ihop med något med vet inte vad.

Den ligger på höger sidan, jag har mätt upp o insett att den kommer ifrån främre tändspolen, men jag hittar ingen hona att stoppa den i.

Nån som har nå vassa tips?

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Hej Pågar o piger.

jag håller på o hjälper en kompis att plocka ihop hans sv650 99.

Problemet som uppstod nu var att vi har en kabel som ska kopplas ihop med något med vet inte vad.

Den ligger på höger sidan, jag har mätt upp o insett att den kommer ifrån främre tändspolen, men jag hittar ingen hona att stoppa den i.

Nån som har nå vassa tips?

Tjenare Ricken

Vet inte riktigt vad du menar men du kan kolla den här sidan

http://www.sv650.org/sv_manuals.htm

Tror att du hittar vad du söker där!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Hm, ja jag fick ett uppslag, det kan vara den som kommer ifrån dödaren, nu gäller det bara att matcha den med nåt annat, tck för knuffen iallafall!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag har tagit nåra bilder så kan du få kika på den o säga vart den ska, hojen går.
Det är lite lustigt, jag tycker att det borde vara en gummi hatt på den om den inte ska kopplas nånstans.

Bifogat

• IMG_0070 (Medium).JPG
    IMG_0070 (Medium).JPG
    46 KB · Visningar: 52
  • IMG_0071 (Medium).JPG
    IMG_0071 (Medium).JPG
    47.9 KB · Visningar: 49
  • IMG_0072 (Medium).JPG
    IMG_0072 (Medium).JPG
    44.3 KB · Visningar: 48

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Hoj
R1 & yzf1000r
Jag har tagit nåra bilder så kan du få kika på den o säga vart den ska, hojen går.
Det är lite lustigt, jag tycker att det borde vara en gummi hatt på den om den inte ska kopplas nånstans.

det kontaktstycket går INTE till någonting! (i alla fall inte på min sv650s)
den ska vara instucken i ett svart "gummi skydd" som delas med två andra ledningar dessa har svarta skarv kontakter (dessa är dock anslutna /skarvas i "gummit)
alltså 5konaktstycken 2+2 ihopkopplade och det vita "löst" allt inne i gummit
förstått?:yoparty

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jepp, det är klappat o klart.
Det var det svaret jag hoppades/misstänkte, hojen gick när vi var klar, men sen körde han 2 dar tills en epa tydligen körde aaalldeles för långsamt framför honom så han vart tvungen att försöka köra om. På undersidan....

:hihi

Jaja, skruva är ju roligt.

Tack för hjälpen.

Jimz

Retard
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Suzuki SV 650 N -99 + KTM 450 SX -03
UNDERTAIL!!! Jag har tänkt att beställa lite delar till mitt vinterprojekt men stött på ett mindre problem!

Hade helt enkelt inte lust att bläddra igenom hela tråden med min uppkoppling så är det någon som vet vart man kan beställa snygga undertails till en SV650N -99?

Har letat men de enda ställena jag hittar dem på är Ebay och vill helst beställa från Svea.

Tacksam för ALLA svar.

freon

Allmänt Vilse!!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
-03 Suzuki SV650
UNDERTAIL!!! Jag har tänkt att beställa lite delar till mitt vinterprojekt men stött på ett mindre problem!

Hade helt enkelt inte lust att bläddra igenom hela tråden med min uppkoppling så är det någon som vet vart man kan beställa snygga undertails till en SV650N -99?

Har letat men de enda ställena jag hittar dem på är Ebay och vill helst beställa från Svea.

Tacksam för ALLA svar.

http://www.performancemotorcycleparts.com/

Ganska stort utbud, hyffade priser och snabba leveranser... går även att beställa färdigtlackerade... lycka till!!:tummenupp

lecarousel

Amatör
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSXR 750 K9
Ny på hoj!

Har införskaffat mig en Sv650 -05 som jag har filat lite på.

Nu när jag har den som jag vill kosmetiskt börjar jag fundera på om det är värt att bänka, Powercommander???

Jag har redan en Yoshimura dämp och tänkte höra med er om ni har haft någon framgång med era cyklar.
Är det värt att trimma eller ska man bara vara nöjd och uppdatera till en 1000 om ett par år?

Ni har säkert skrivit om detta förut, men det har nog lyckats försvinna bland de 4311 inläggen i denna tråd :tummenupp

RasmusBergqvist

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
SV1000 k4, Gixxer 750 k9

Nu när jag har den som jag vill kosmetiskt börjar jag fundera på om det är värt att bänka, Powercommander???

Jag har redan en Yoshimura dämp och tänkte höra med er om ni har haft någon framgång med era cyklar.
Är det värt att trimma eller ska man bara vara nöjd och uppdatera till en 1000 om ett par år?

Ni har säkert skrivit om detta förut, men det har nog lyckats försvinna bland de 4311 inläggen i denna tråd :tummenupp

Tjena hej! Kör själv bland annat sv 1000, en mer komplett får man leta efter! Har en polare som kör moppe, får alltid leta i bakspegeln efter honom. Mitt råd, köp en 1000 så har du chans att hänga med! Det är flera bonus effekter som t ex, utväxling, bredare bakdäck, hydralisk koppling, mm!

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt

Var nöjd,trimma väghållningen med lite klistriga däck o gärna ett par
öhlinsfjädrar fram så går det alldeles utmärkt att passera lite R-hojar
på krokvägarna:D
Rakt fram blir man ju frånkörd vare sig man har en SV1000 eller 650
men 650,n är ju ruskigt lätthanterlig,perfekt på favoritkrokvägen:tummenupp

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada

Nu är jag inte såå hemma på dom nyare modellerna men vad jag har hört är att det inte är nödvändigt med en PC utan att det går fint att ställa sprutet iaf.

Du kan köpa ett bättre filter (Jag kör med ett BMC) sen lämna in den för bänkning. Ska du gå ännu längre så byt till ett helsystem men då blir det ju dyrare.

Om du kollar uppåt så ser du mitt bänkningsresultat, det är dock den äldre modellen..

Jag är nöjd med resultatet på min hoj, jag beställde mina grejer från USA så det blev inte så farligt dyrt.

Last edited:

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Efter lite pill sen sv'n ut så här!

Diggar skyltbelysningen stenhårt :tungan

Bifogat

• f.jpg
    f.jpg
    122.6 KB · Visningar: 62
  • bsida.jpg
    bsida.jpg
    125.2 KB · Visningar: 89
  • fsida.jpg
    fsida.jpg
    126.7 KB · Visningar: 68
  • belysning.jpg
    belysning.jpg
    100.5 KB · Visningar: 80
Last edited:

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
har någon ett sv650 kåpglas? vore fint, då mina fästen på orginalet av någon skön anledning verkar ha spruckit...

Last edited:

Tubbisen

Tubbisen
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Triumph Street Triple 08
bankörning med sv650?

Jag började köra på bana med min sv detta året (har kört 3 ggr). Alla säger till mig att det inte är någon bra banhoj (ändå kör jag bättre än 1000-kubikarna, kanske inte på raksträckorna men ändå :) ). Är det någon som kör på bana med sin hoj? Kanske jag ska byta till en sv1000 eller något helt annat?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln