SV-Tråden!

Jimb000

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki SV650
Bakgrunden till min varvräknare är förstörd vet inte hur det har gått till men den har spruckit sönder i små bitar går det att köpa bara en lös sån eller måste jag köpa en helt ny varvräknare??

Tack på förhand! :yoparty
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Det med prisras på SV:n kan jag hålla med om men jag hade tur ändå.
Hade den på annons en månad, ingen hörde av sig.
Efter det mailar en kille med lite frågor, tre dar senare ringer samma kille och vill titta.
Han tittar och ska höra av sig, han hör av sig med ett bud 2000:- under vad jag vill ha och det blev affär.
Det behövs bara en intresserad köpare tydligen : )

Annars är det kanonläge att köpa hoj nu om det är nåt man vill ha.
Har gått över till Kawa nu få se hur det funkar men en -06:a för samma pengar som min -03:ans SV är inte fel, mindre mil dessutom.

Kan instämma med var du säger, jag sålde dock min ´00a för två år sen men det var helt dött på telefon trots att jag hade kanonpris på hojen.

Dock ringde det en och han slog till! Riktigt tur, dock gjorde jag en väldigt dålig affär..

Men det sura äpplet får man bita i om man inte köper en SV som inte är "klar". :huvet
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Kan instämma med var du säger, jag sålde dock min ´00a för två år sen men det var helt dött på telefon trots att jag hade kanonpris på hojen.

Dock ringde det en och han slog till! Riktigt tur, dock gjorde jag en väldigt dålig affär..

Men det sura äpplet får man bita i om man inte köper en SV som inte är "klar". :huvet

KLAR??
Det är bäst att behålla hojjen med andra ord! De e ju inte svårt!
Den går o går bara kolla olja o byta lite däck, har aldrig haft en så pålitlig o rolig!
Det lär finnas några dolda hk gömda i luftfiltret. Med en inte för stor operation lär det gå lätt att lura fram dem! Dessvärre så gick han som skulle hjälpa mig med det hela o mycket sorgligt o dog i maj, frid över hans minne. Men till frågan, någon som vet hur?
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
KLAR??
Det är bäst att behålla hojjen med andra ord! De e ju inte svårt!
Den går o går bara kolla olja o byta lite däck, har aldrig haft en så pålitlig o rolig!
Det lär finnas några dolda hk gömda i luftfiltret. Med en inte för stor operation lär det gå lätt att lura fram dem! Dessvärre så gick han som skulle hjälpa mig med det hela o mycket sorgligt o dog i maj, frid över hans minne. Men till frågan, någon som vet hur?

Kanske var lite otydlig, men med det menade jag med saker de redan borde ha rättat till från fabrik.
Bl a att monterat riktiga framfjädrar istället för skräpet som följde med sen fabrik, helsystem, osv ..

Det finns massor att göra, jag tror jag gjorde de flesta förutom "camswapen". Om du kollar nått år tillbaka i den här tråden så har jag skrivit allt jag gjorde på min. Efter jag var klar så hade jag 74 friska pållar på bakhjulet!

Kan ju säga att den gick riktigt fint efter jag var klar...

Hojen jag hade var en ´00a
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Sitter och funderar på om min sv är sänkt... är det någon som vet hur långa Hundbenen ska vara orginal?
Satt och titta på lite bilder när jag satt på min första sv, och där har jag bara tårna i backen, men på denna jag har nu har jag hela foten i...

Lite hjälp tack:tummenupp

Edit: det är frågan om 99-02 =)
 
Last edited:

toftan

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2007
Ort
Gislaved
Hoj
Suzuki SV650n -99
Har precis samma fråga för egen del! Har du fått någon klarhet?

Sitter och funderar på om min sv är sänkt... är det någon som vet hur långa Hundbenen ska vara orginal?
Satt och titta på lite bilder när jag satt på min första sv, och där har jag bara tårna i backen, men på denna jag har nu har jag hela foten i...

Lite hjälp tack:tummenupp

Edit: det är frågan om 99-02 =)
 

mc-caroline

kör så det ryker!
Gick med
20 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki sv650s - 01
Sidokåpa fram till min sv650s 01

Hej!

Tänkte bara kolla om någon vet var man kan få tag på en sidokåpa höger fram till min sv650s 01, till ett hyfsat bra pris?? Har kollar runt lite överallt utan att hitta något...vore kalas med lite tipps:tummenupp

/Caroline
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Hej!

Tänkte bara kolla om någon vet var man kan få tag på en sidokåpa höger fram till min sv650s 01, till ett hyfsat bra pris?? Har kollar runt lite överallt utan att hitta något...vore kalas med lite tipps:tummenupp

/Caroline

Vad för färg söker du? Min sambo letar efter en vänster svart.... Samt en bakdel vänster.... Kolla ebay.co.uk eller ebay.com :tummenupp
 

Honz

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2010
Ort
Skövde
Hoj
Aprilia AF1 Futura,125 - 92
Hej grabbar.

Brorsan är på gång att köpa en Sv650s -99 dock sitter det inget kul avgas på.

Så frågan är, vart kan man hitta trevliga och billiga slipons eller liknande och vad rekomenderar ni?

Mvh

Hannes
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Hej grabbar.

Brorsan är på gång att köpa en Sv650s -99 dock sitter det inget kul avgas på.

Så frågan är, vart kan man hitta trevliga och billiga slipons eller liknande och vad rekomenderar ni?

Mvh

Hannes

Blocket, ebay eller MC firmor (dock kanske inte billiga).... Vad som helst än original låter bättre! Tjejen har Shark helsystem med Leo burk ( nån som snott Shark dämparen...:huvet) det låter mycket och härligt!!!:yoparty
 

Yohan78

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2010
Ort
Värnamo
Hoj
Triumph Speed Triple -05
Nu har man tagit sig ett antal timmar att gå igenom denna tråden. Mycket trevlig läsning.

Har köpt mig en SV650 från 05 som tyvärr får åka och ställa sig i garaget på en gång. Verkar inte vara något direkt hoj-väder kvar i år :(
 

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki sv650 -08
jag tänkte göra mig av med den fula plastbiten i bak som håller regskylten och ersätta med ex R&G tail tidy. men hur svårt är det att byta detta själv? är ny inom detta området!
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Är väll inte direkt svårt, men det tar tid. Jag fick ta bort hela plastkåpan för baken för att få dit min. Hade rejält roligt med plastpopnittarna innan jag fattade att man bara skulle trycka in stiftet lite och inte helt. Har för mig att det finns en bra beskrivning om detta i tråden hur man gör.

edit: hittade.
http://www.hamicad.co.uk/SV_Fender/SV_Fender.pdf
 

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki sv650 -08
Är väll inte direkt svårt, men det tar tid. Jag fick ta bort hela plastkåpan för baken för att få dit min. Hade rejält roligt med plastpopnittarna innan jag fattade att man bara skulle trycka in stiftet lite och inte helt. Har för mig att det finns en bra beskrivning om detta i tråden hur man gör.

edit: hittade.
http://www.hamicad.co.uk/SV_Fender/SV_Fender.pdf

tackar tackar! får kolla igenom det där :)
 

fakey

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Suzuki sv650s -08
Efter 8 års väntan var det dags att införskaffa min 5:e hoj. Det blev en sv650 -08.

Suktar nu efter lite förändringar för att piffa till den lite. Bakläppen ska bort och tar gärna emot erfarenheter från det. Efter lite snabb googling hittade jag detta:

http://www.1tail.com/Sport_Bike_Lit...port_Bike_Lites_Fender_Eliminator_Kit/749786/

http://www.hamicad.co.uk/SV_Fender.html

http://www.solomotoparts.com/product.php?productid=17106

http://resart.com.au/sv-650.html

Någon som kan tala för eller emot någon av dem eller har bättre tips.

Tänkte även införskaffa ett slipon. Där ligger prisnivån ganska högt i prio. T ex verkar wolf (http://www.wolfracing.co.uk/suzuki_app.html) ligga rätt bra i pris. Mer tips och erfaranheter mottages gärna.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Städa upp bakdelen är ett måste, jag har bara inte kommit dit.

Jag köpte den från Hamicad efter tips i denna tråd, jag har bara inte kommit mig för att fixa det ännu....
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top