SV-Tråden!

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
Mogge70 skrev:
Tack för tipset, tyvärr har de gått i konkurs.

Hur är sitt ställningen på SV:n?
På min TLR är den väldigt framåtlutad, är det bättre på SV:n?

Aj då, det har jag missat :rolleyes:

Håller med Ola om ställningen, man sitter lagomt upprätt.. betydligt mer upprätt än Aprilia Millen som jag kan jämföra med.
Jag upplever även att man sitter rätt bra bak (om man nu vill sitta där).
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Gerry skrev:
(Ursäkta att jag kommer in mitt i er diskution om TLR vs. SV)

Igår var jag och lämnade min SV på 100mila service :)
Det borde ju inte vara några problem att få "vinterpris", eftersom det är mer snö ute nu än det varit tidigare i år *ler*.

Så tänkte jag kolla lite vad ni gett för era servicar.
Jag ska ge 1500:- för min (men så skulle det ta 2-3 veckor. Som om det skulle spela någon roll, med det här vädret ;) )

Gör jobbet själv på mcklubben :tummenupp
Pris: Oljefilter ca 70kr, Olja 60kr/l (bra olja som är köpt på fat, där av priset), tändstift 180kr, eventuella shims xxkr och mekhandbok ca400kr. Jag får visserligen ingen stämpel i servicehäftet, men spar alla kvitton och dokumeterar allt. Den dag man säljer kan man ju hålla nere priset lite, då man inte lagt ut tusenlappar på servicar. Sen är det ju förbaskat kul att skruva...:yoparty

Skulle vara kul att veta hur mycket en stor service kostar på en verkstad, nån som vet?
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
skabe skrev:
Jag upplever även att man sitter rätt bra bak (om man nu vill sitta där).

SV:n borde vara mycket bra att åka bakpå men allt är bättre än våran
FZR 1000 -93 som hade en skarp benvinkel, men det vore väl katten om det inte skulle kännas när man åkte i genomsnitt 25 mil/dag förra sommaren (800 mil trots det dåliga vädret). Snygg färg :tummenupp, våran är silver, laddar upp bild senare.
 

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
ola_sandin skrev:
Gör jobbet själv på mcklubben :tummenupp
Jag får visserligen ingen stämpel i servicehäftet, men spar alla kvitton och dokumeterar allt.

?

Tråkigt bara att inte garantin gäller om man har köpt en oimporterad hoj.. Det är ju ganska generöst med 5 års garanti!?
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
Välkommnar mig själv här i tråden, köpte en SV650 -03 i måndags :hoppa Tyvärr kom det något vit från himmlen så man får vänta ett tag till på första "riktiga turen"...
 

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda VTR1000F 2003
Var och provsatt en SV 1000 S -04 idag på DinMc i Rotebro.
Fy fan vad nice den är!!! :yoparty
Det blir nog en sån när man sålt TLR:n.

Någon som har erfarenhet av att köpa via en pararellimportfirma?
 

Daffy

Here I am again...
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -99
Johan_finsp skrev:
Välkommnar mig själv här i tråden, köpte en SV650 -03 i måndags :hoppa Tyvärr kom det något vit från himmlen så man får vänta ett tag till på första "riktiga turen"...

Välkommen!!
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Mogge70 skrev:
Var och provsatt en SV 1000 S -04 idag på DinMc i Rotebro.
Fy fan vad nice den är!!! :yoparty
Det blir nog en sån när man sålt TLR:n.

Någon som har erfarenhet av att köpa via en pararellimportfirma?

Ska du överge TLRn?? :brinnerup
 

MickeK

mmmmduuuuuuuuu!
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 600-07,ktm 525 -06
nummerskyltshållare

Är det nån som har monterat en licensplate bracket på en sv650-04:a nångång?

Tacksam för svar!
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
ola_sandin skrev:
Gör jobbet själv på mcklubben :tummenupp
Pris: Oljefilter ca 70kr, Olja 60kr/l (bra olja som är köpt på fat, där av priset), tändstift 180kr, eventuella shims xxkr och mekhandbok ca400kr. Jag får visserligen ingen stämpel i servicehäftet, men spar alla kvitton och dokumeterar allt. Den dag man säljer kan man ju hålla nere priset lite, då man inte lagt ut tusenlappar på servicar. Sen är det ju förbaskat kul att skruva...:yoparty

Skulle vara kul att veta hur mycket en stor service kostar på en verkstad, nån som vet?

Det är ju just den där lilla stämpeln jag vill ha.
Jag har ju inte så mycket att välja på, men jag har intalat mig själv att det kan vara värt 1500 för att få varva mer än 5000rpm.
Det ska bli skoj att få dra den liiiite längre & se om den blir ännu roligare att köra.

Innan jag köpte SV'n åkte jag på min brors TL1000s & den har ju betydligt mer "Boost", men med SV'n är det mycket lättare att få ett bra flyt genom kurvorna. Den känns mycket lättare & mindre (lite moped-känsla/varning) och jag kan tänka mig att SV1000 är en dröm att köra.
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Gerry skrev:
Det är ju just den där lilla stämpeln jag vill ha.
Jag har ju inte så mycket att välja på, men jag har intalat mig själv att det kan vara värt 1500 för att få varva mer än 5000rpm.
Det ska bli skoj att få dra den liiiite längre & se om den blir ännu roligare att köra.

Innan jag köpte SV'n åkte jag på min brors TL1000s & den har ju betydligt mer "Boost", men med SV'n är det mycket lättare att få ett bra flyt genom kurvorna. Den känns mycket lättare & mindre (lite moped-känsla/varning) och jag kan tänka mig att SV1000 är en dröm att köra.

om du inte varvat mer än 5000rpm så är det inte konstigt med mopedkänslan, det är ju vid 5000rpm som saker börjar hända. :hihi

edit stavar som en kratta
 
Last edited:

Ranta

Alkoholist
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Söråker
Hoj
Fz1-N -08
färgkod???

Tjena, har ett litet problem... Min Tjej har en röd SV650 -99:a som behöver lite lackjobb. Problemet är att det är en importerad hoj som är klar röd inte den mörka metallic röda som fanns här i sverige. Har försökt jaga färgkoden till den men får inte fram den varken från den lokala Suzuki handlaren eller lokala lackerare... Så är de nån som har nått tips så är jag väldigt tacksam för de. Färgkoden som står i papprerna till hojen är Y7M och de är till den mörkröda, (Skumt) jaja, alla tips är välkommna
 

Westman

=)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Övik
Hoj
BMW R1200R Classic -12
Ranta skrev:
Tjena, har ett litet problem... Min Tjej har en röd SV650 -99:a som behöver lite lackjobb. Problemet är att det är en importerad hoj som är klar röd inte den mörka metallic röda som fanns här i sverige. Har försökt jaga färgkoden till den men får inte fram den varken från den lokala Suzuki handlaren eller lokala lackerare... Så är de nån som har nått tips så är jag väldigt tacksam för de. Färgkoden som står i papprerna till hojen är Y7M och de är till den mörkröda, (Skumt) jaja, alla tips är välkommna


Lacka om allt, det fick jag göra... men den var iofs gul men iaf. 4000:- för allt jobb inkl. färg och lite extra klarlack. jag hade färgkoden som står under tanken men det hjälpte inte. Hittade inte rätt färg.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Ranta skrev:
Tjena, har ett litet problem... Min Tjej har en röd SV650 -99:a som behöver lite lackjobb. Problemet är att det är en importerad hoj som är klar röd inte den mörka metallic röda som fanns här i sverige. Har försökt jaga färgkoden till den men får inte fram den varken från den lokala Suzuki handlaren eller lokala lackerare... Så är de nån som har nått tips så är jag väldigt tacksam för de. Färgkoden som står i papprerna till hojen är Y7M och de är till den mörkröda, (Skumt) jaja, alla tips är välkommna

Här har du lite färger... http://www.svrider.com/ tryck på Tips & Tricks / How to's (uppe i menyn) och kolla General Info, där finns två länkar varav en funkar. Lycka till!
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
Katoh skrev:
Var hittar jag en riktigt snygg bellypan liknande nån av de här? Min gode far skulle behöva en till sin sv -03. Usa är inga problem för mina föräldrar ska dit i mars.


Tänkte också köpa en såndäringa, frågan är om inte den till höger är orginal (rätta mig om jag har fel)... Kollade lite i tillbehörs-katalogen men man såg inte hela hojen så det är svårt att få en uppfattning, från USA pris runt 3000 kr
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top