SV-Tråden!

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki ER-6N
finnishmagicsta skrev:
Funderar på en airoh warrior eller en kbc med dödskallen, vad den nu heter. Vad tror ni om de hjälmarna?

Jag har en KBC VR1, och den är helt ok. Fördelar, mycket hjälm förpengarna. Nackdelar, den är inte bland de lättaste hjälmarna på marknaden, svårt att får tillbehörsvisiren att sitta riktigt bra.

Passformen är ju individuell.
 

Nalle 556

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Veberöd
Hoj
Suzuki Sv 1000s
Hej alla v-twin åkare!!

Undrar om det är någon som har testat det nya bränslet shell v-power, och om det har ökat prestandan???
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Nalle 556 skrev:
Hej alla v-twin åkare!!

Undrar om det är någon som har testat det nya bränslet shell v-power, och om det har ökat prestandan???

Jag körde på det i somras men kan inte märka nån skillnad förutom att det är dyrare än vanlig 98 oktan.
 

Nalle 556

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Veberöd
Hoj
Suzuki Sv 1000s
Krills skrev:
Jag körde på det i somras men kan inte märka nån skillnad förutom att det är dyrare än vanlig 98 oktan.


Ok, det sägs att man ska tanka upp med det någon gång ska vara bra för motorn, tack för svar!!! :banana
 

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki ER-6N
Shell V-power. Sånt marknadsföringstjafs!!! Jag skulle vilja veta exakt vad det är som gör den så mycket bättre som de påstår, och om det verkligen är gjort.
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
ursäkta alla frågor från min sida. Men står ni inte ut får ni ignorera mig. Tänkte jag skulle rensa baken på min hoj. Är det ngn som har en klar modell till en reg. skyllthållare till en sv 650- tidiga modellen. Har sökt på tråden men inte hittat det, fast jag vet att den finns. Skulle vara snällt om ni kunde dra in den på tråden.
 

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki ER-6N
finnishmagicsta skrev:
Är det ngn som har en klar modell till en reg. skyllthållare till en sv 650- tidiga modellen.

Regskylthållare?? Hur hade du tänkt då? Såga i orginalet och ersätta med något mer "cleant"?

Jag har rensat upp där bak på min i vinter (se min profil för bild) men eftersom allt sitter i ett enda stort paket (skitdum konstruktion) fick jag tillverka en egen ny innerskärm av aluminium. Jag har en modell i papp som har nästan perfekt passform, men bara nästan.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Olzon skrev:
Nackdelar, den är inte bland de lättaste hjälmarna på marknaden, svårt att får tillbehörsvisiren att sitta riktigt bra.
jah har då inga problem med det.. :va men min små pinnar eller vad man ska kalla dem... går sönder... de som man klickar fast andra gången.. om du fattar..?

finnishmagicsta skrev:
ursäkta alla frågor från min sida. Men står ni inte ut får ni ignorera mig. Tänkte jag skulle rensa baken på min hoj. Är det ngn som har en klar modell till en reg. skyllthållare till en sv 650- tidiga modellen. Har sökt på tråden men inte hittat det, fast jag vet att den finns. Skulle vara snällt om ni kunde dra in den på tråden.
men några bilder på fyndet får du ju slänga upp..!!
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Nalle 556 skrev:
Hej alla v-twin åkare!!

Undrar om det är någon som har testat det nya bränslet shell v-power, och om det har ökat prestandan???

Provade då en kompis sagt att han "kände" av det på sin rad4. Tyckte däremot inte att det gjorde någonting på min hoj.

Hurvida det skuloe vara bra att fylla upp den med V-power... tror nog att det är marknadsföring det med.
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
Olzon skrev:
Regskylthållare?? Hur hade du tänkt då? Såga i orginalet och ersätta med något mer "cleant"?

Hade tänkt göra som du fast behålla själva innerskärmen o bara såga bort skyllthållaren. Har sett att de gjort det på de utländska sv- sidorna. Men hittar ingen färdig modell. E lite för lat för att själv börja mäta. Olzon va o kolla i din profil o baken såg riktig smäcker ut. aaaaachhh porr. Du har inte modellen på datan.
Bilder kommer men hojen är ca 11 mil ifrån mig.
 
Last edited:

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki ER-6N
porec skrev:
men min små pinnar eller vad man ska kalla dem... går sönder... de som man klickar fast andra gången.. om du fattar..?


Nä, jag hänger inte med.
När jag bytte visir började det blåsa in lite luft i ögonen (100km/h och uppåt) som inte kom in när man hade orginalvisiret. Men jag jobbar på att försöka fixa till det.


finnishmagicsta skrev:
Du har inte modellen på datan

jag kan slänga upp en bild, om någon talar om hur och var man laddar upp bilder :confused:
 
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Olzon skrev:
Nä, jag hänger inte med.
När jag bytte visir började det blåsa in lite luft i ögonen (100km/h och uppåt) som inte kom in när man hade orginalvisiret. Men jag jobbar på att försöka fixa till det.




jag kan slänga upp en bild, om någon talar om hur och var man laddar upp bilder :confused:

1) oki, det problemet har jag inte.. måste vara fel på dit visir..! det problemet jag har, kan jag visa på bild imån, kan ta en bild.
2) Där du skriver text till ett medelande eller vill svara på mitt inlägg... om du går längre ner på sidan så finns en knapp som heter "Hantera Medskickade Filer" klicka på den och så kommer ett nytt fönster upp. Då klickar du på "Bläddra.." där lägger du till de bildr du vill visa från din burk. Sen så klickar du på "Ladda Upp" i samma fönster och så är det klart. När du har skrivit klart all text du vill ha med så klickar du bara på "Skicka Svar" som vanligt när du skickar ett inlägg. OBS bilden måste vara i ett av dessa format (bmp doc gif jpe jpeg jpg png txt wav) och får max. vara 141.6 KB
 

Bifogat

  • visa.JPG
    visa.JPG
    89.1 KB · Visningar: 74

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki ER-6N
finnishmagicsta skrev:
Du har inte modellen på datan.

Här kommer pappmodellen över hur min "innerskärm" ser ut. Kan säga att jag har gjort ett antal sådana innan jag fick hyfsad passform.
 

Bifogat

  • IMG_01040.jpg
    IMG_01040.jpg
    40.7 KB · Visningar: 78

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nypan83 skrev:
Vad använde du för medel på klistret?... har nämligen kvar en hinna på lacken efter mina. Har prövat acetonfri nagelborttagning mm men inget "biter".
här har du det jag använder.. + nagel + hårfön + papper å lite tålamod ska man ha.! :tummenupp

Olzon skrev:
Jag har en KBC VR1, och den är helt ok. Fördelar, mycket hjälm förpengarna. Nackdelar, den är inte bland de lättaste hjälmarna på marknaden, svårt att får tillbehörsvisiren att sitta riktigt bra.

Passformen är ju individuell.
här brukar mina pinnar eller vad f¤#% man nu ska kalla med gå sönder...
Bifogar 2 bilder..!
 

Bifogat

  • sonax.JPG
    sonax.JPG
    31.1 KB · Visningar: 56
  • visir 1.JPG
    visir 1.JPG
    70.5 KB · Visningar: 65
  • visir 3.JPG
    visir 3.JPG
    35.3 KB · Visningar: 70

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki ER-6N
porec skrev:
här brukar mina pinnar eller vad f¤#% man nu ska kalla med gå sönder...

Hade du en KBC VR1? Mitt visir ser inte ut som ditt i infästningen.
 

Bifogat

  • IMG_0104.jpg
    IMG_0104.jpg
    126.4 KB · Visningar: 66
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Olzon skrev:
2042491 Hade du en KBC VR1? Mitt visir ser inte ut som ditt i infästningen.
nej vi har inte samma model. jag hade VR2 och nu har jag VR3 men du ser den lilla piggen som är längst ner på din bild.. det är den som går sönder hos mig. du får byta modell för jag märker inga vindproblem i min... hur skön som hällst..!!!
jsag hittade en sida där de hade bra priser på KBC hjälmar.. men tydligen så skulle de höja dem eftersom KBC sa att de var tvungna annars får de inte sälja mer... men drog iväg ett mail för att se om priserna stämmer och vad frakten skulle kosta.. det är ifrån USA..!!
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Vad är det för blinkers relä på SV:n??? bild eller bra beskrivning efterlyses...

Ska införskaffa ett lastoberoende men vet inte vad som passar...
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
oljebyte

Skall göra servicen själv o håller på att kolla upp olja o filter. Vad använder ni för grejor. Manfreds motor har mc helg o rear ut GPS olja, 4 l/ 299kr. Ngn som vet ngt om oljan o vad rekommenderar ni. De vill ha 140 kr för ett oljefilter, vet att man kan best. för 70 kr men då tillkommer ju frakt. Vad betalar ni för detta från mc handlare?
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
finnishmagicsta skrev:
2046352 Skall göra servicen själv o håller på att kolla upp olja o filter. Vad använder ni för grejor. Manfreds motor har mc helg o rear ut GPS olja, 4 l/ 299kr. Ngn som vet ngt om oljan o vad rekommenderar ni. De vill ha 140 kr för ett oljefilter, vet att man kan best. för 70 kr men då tillkommer ju frakt. Vad betalar ni för detta från mc handlare?

Om det är helsyntetisk olja så låter det som ett sjukt bra pris, är det halvsyntet så skulle jag inte köpa. Då är det bättre att satsa på en billigare helsyntetisk olja. Oljefiltret har jag ingen aning om vad det kostar men det lönar sig att köpa original iaf.

När jag lämnade in min för 100-mila service så slog dom i halvsyntetisk spectro golden 10w-40.

Jag kommer också att serva min själv nästa gång...inte värt att betala 1500 för jobbet som man lätt kan göra själv. Det enda som händer är ju att man inte får en stämpel i serviceboken, men har man bara kvitton kvar från det man har gjort så är det nog inga problem.

Mvh Kristoffer.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top