SV-Tråden!

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Västerås
Hoj
R1
Hoj!

Är (en stolt) ägare till en SV 650 S -03 sen ca 2 månader tillbaks. Ska så snart som möjligt försöka bygga om fläskläppen (förstår inte hur man kan förstöra en så snygg mc med den fulaste läppen jag någonsin sett). Är ingen höjdare på att meka men det verkar ju ganska enkelt på -03 modellen. Clarks och Captains vart ju snygga!

I framtiden blir det nog magspoiler och ensitkuts från Suzuki. Magspoilern från Suzuki är ganska dyr men va f#n...

Letar efter ett lagom dyrt slipon eller helsystem. Hindle har ett billigt helsystem för 4100 kr men vet inget om ljudet eller kvaliteten på det. Någon som vet?
Någon som kan rekommendera mig något annat som inte är alltför dyrt (max 6000 kr) och har ett skönt ljud?

TinaTjejen: Öh vilken årsmodell? Här är ett från en -04 på wwwsuzukimc.se UTS 148
 

toom

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
Ducati Monster S4
Woohoooo... nu är jag oxå ägare till en SV650S -01. :banana
bara körkortet kvar nu då...

Några små repor på tanken men annars fin.
Eftersom jag inte har körkort fick jag ta den på släpvagn, men redan i första guppet så gick ett spännband av och hojen tippade. :huvet Det blev en spricka i högerkåpan men den syns knappt och går nog att fixa till. Men aldrig får man vara helt nöjd. :brinnerup
Jaja, en riktigt fin hoj är det ändå, och säkert lika rolig att köra trots lite små repor å sånt. :tummenupp
 

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
Santiago skrev:
Hoj!
I framtiden blir det nog magspoiler och ensitkuts från Suzuki. Magspoilern från Suzuki är ganska dyr men va f#n...

Ja, du skojjar inte....
Magspoilern går att köpa i USA för motsv. 1700:- Den skall KGK Suzuki ha 3624:- för. :huvet
Kusten går på 590:- i USA och på 1625:- här! Priset på huggern är inte bättre det heller 1100:- resp. 2500:-.

Jag var helt inne på att köpa de tre delarna om de hade kostat en 3-4-5 tusen, men för 7700:- är det bara att glömma.

Om det bara gick att beställa från USA...
 

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
Försäkringar

TinaTjejen skrev:
Har funderingar på SV som nästa hoj.
Tänkte kolla upp vad en sån skulle kosta i försäkring på mig.. Finns det en chans att jag skulle kunna få låna någons reg. nr. till det uppdraget? :Bugar

PM:a mig isåfall :)
Tack på förhand
TT

Hej Tina..
Om jag var du så skulle jag ta reda på ett reg-nr och ringa runt, det skiljer så himla mycket på försäkringar :huvet . Om du är över 24 så har länsförsäkringar en tjej-försäkring som verkar hålla skapliga priser.
Lycka till, du kommer inte att ångra ett sv-köp :)
 

toom

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
Ducati Monster S4
Ljungqvist skrev:
Grattis och välkommen!

När har du din uppkörning?

Tack tack... Har inte fått nån uppkörningstid än, det tog två veckor att få körtkortstillstånd från länsstyrelsen :fatta! , men har fått det nu iaf så nu ska körskolan beställa tid. Har lätt mc-kort sen 9 år tillbaka så det är bara dumt att jag inte kört upp innan... fast man ska ju ha pengar oxå förstås.
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
skabe skrev:
Hej Tina..
Om jag var du så skulle jag ta reda på ett reg-nr och ringa runt, det skiljer så himla mycket på försäkringar :huvet . Om du är över 24 så har länsförsäkringar en tjej-försäkring som verkar hålla skapliga priser.
Lycka till, du kommer inte att ångra ett sv-köp :)
Jag är inte över 24 dessvärre :gnissla
Däremot har jag tjejförsäkring på Bilsport och Mc. Pyttelite pengar kostar det :tummenupp
 

toom

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
Ducati Monster S4
TinaTjejen skrev:
Jag är inte över 24 dessvärre :gnissla
Däremot har jag tjejförsäkring på Bilsport och Mc. Pyttelite pengar kostar det :tummenupp

Jag fick 4856 hel/hel hos Bilsport & MC för min SV. :tummenupp
 

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Västerås
Hoj
R1
demoniak skrev:
Ja, du skojjar inte....
Jag var helt inne på att köpa de tre delarna om de hade kostat en 3-4-5 tusen, men för 7700:- är det bara att glömma.

Om det bara gick att beställa från USA...

Är du säker på att det inte går? Om vi kollade runt efter Suzukis återförsäljare i USA kanske någon av dem är villig att skeppa. Om vi hittar någon kan vi kanske beställa tillsammans så blir det billigare frakt.

Betalar 4400 kr halv/halv hos If som var det enda alternativet då jag också håller på med kortet. Har haft B-kort i 5 år och If går tydligen på B-kortet. Länsförsäkringar skulle ha 60 000 kr för hel/hel.... Annars verkar Bilsport & MC och Tennant vara billiga för SV:n.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Santiago skrev:
Är du säker på att det inte går? Om vi kollade runt efter Suzukis återförsäljare i USA kanske någon av dem är villig att skeppa. Om vi hittar någon kan vi kanske beställa tillsammans så blir det billigare frakt.

Priser i USA är utan skatt. ~20% till + frakt, så är du närmare det verkliga priset, och sen ska väl tullen ha lite av kakan också... Vet inte hur det fungerar i Sverige.
 
Last edited:

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
TinaTjejen skrev:
Jag är inte över 24 dessvärre :gnissla
Däremot har jag tjejförsäkring på Bilsport och Mc. Pyttelite pengar kostar det :tummenupp

Jag är inte heller 24 :mad: så det blir rätt dyrt. På bilsport & mc nekade de mej att försäkra min cykel. "De tog inte emot såna cyklar" sa de.. Jag som hade hoppats på att kunna utnyttja min tjej-position :lol ...men icke.
Kanske bättre med en 650, men väldigt roligt med 1000 :kär
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Nån som vill låna ut sitt regnr (SV1000) så jag kan kolla upp försäkring? Regnumret som står på Suzukis sida verkar va ogiltigt.

Tack på förhand.
 

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
Santiago skrev:
Är du säker på att det inte går? Om vi kollade runt efter Suzukis återförsäljare i USA kanske någon av dem är villig att skeppa. Om vi hittar någon kan vi kanske beställa tillsammans så blir det billigare frakt.

Lokke skrev:
Priser i USA är utan skatt. ~20% till + frakt, så är du närmare det verkliga priset, och sen ska väl tullen ha lite av kakan också... Vet inte hur det fungerar i Sverige.

Skatt tillkommer bara för dem som bor i samma delstat som försäljaren, så den tror jag man slipper. Frakt lär ju kosta en del, och tull ja, kanske... Men eftersom det skilljer så mycket i pris så finns det ju lite att knapra på.

Jag är inte säker på att det inte går att beställa från USA. Varken https://www.oneidasuzuki.com eller http://www.ronayers.com skickar internationellt. Om man har otur så beror det på att Suzuki inte gillar det och då kan det bli svårt att hitta nån som är villig att sälja till europa.
Jag har funderingar på att försöka få någon bekant i USA att ta emot paketet och skicka det vidare.
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Du kan ju fråga grabbarna på www.tlplanet.com om de vill hjälpa dig.
Eller socalsvriders.com kanske.
Tror att Putteliten och JBone har lite polare där om ni frågar dem..

//Anders.
 

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Västerås
Hoj
R1
demoniak skrev:
Jag har funderingar på att försöka få någon bekant i USA att ta emot paketet och skicka det vidare.

Hmm ja det borde väl fungera, har en kompis där som skulle kunna göra det. Jag måste dock spara ihop lite pengar innan jag kan göra det.
Frakten borde inte kosta så mycket, en kuts och en kåpa väger inte mycket.
 

Captain|Morgan

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
STHLM
Hoj
SV650S -03 Silver, CB750f2 -99 till salu!!!
VARVA VARVA VARVA!!!!

Sååå härligt att släppa lös sin lilla twin ur sin bur. Igår var jag över till köping och servade för hundra mil(faktiska 139mil :gnissla ) så efter en tandhackande hemresa ligger man på sköna 160 mil. Äntligen :tummenupp

Är det någon som har hört lr äger ett GPR(italienskt) avgassystem? Dom är billiga och verkar ha schysst finnish osv. men håller dom måttet?
Ett high level tre-kvartssystem i titan kostar ca 4000 spänn :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top