SV-Tråden!

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
demoniak skrev:
Jag har också stora problem med oljud i hjälmen. Öronproppar hjälper ju till viss del men vindbruset är ändå jobbigt.

Jag har oxå problem med det och det finns tydligen inget hak-skydd till min nya hjälm (shoei dragon) men det ska tydligen finnas nåt sånt som passar alla hjälmmodeller, ska försöka ta reda på adressen..

Tack gode gud för öronpropparna :Bugar det vore bra om dom kunde skydda linserna med... :3freak
 

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trelleborg
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
Jag var o titta på en ny sv 650 idag 03a som jag är sugen på.
men jag undra om man blir nöjd med 650cc o vad ska man ha för blås för att få fetast ljud. är där nåra barnsjukdommar?
ska dit på tors o prova deras sv demo hoj..
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Gerry skrev:
Du får gärna berätta hur det nya kåpglaset fungerar.

Jadu, det fungerar som originalglaset fast är tonat och passar sämre. :lol

Ärligt talat är det fan så mycket snyggare och glipan ser man bara själv som vet hur det såg ut förut. Kanske behöver man inte riktigt krypa ner lika långt för att komma undan fartvinden i högre fart men det kan också vara önsketänkade. I mitt fall spelade det inte så stor roll eftersom jag lyckats repa originalet. Skulle nog inte rekommendera folk med friska originalglas att byta till detta.

Ang avgas kommer en närmare rapport imorgon då jag får mitt högdragna GPR 3/4-system med titanburk. :yoparty
 

Jimmy-boy

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Sv650
Crash skrev:
Jag var o titta på en ny sv 650 idag 03a som jag är sugen på.
men jag undra om man blir nöjd med 650cc o vad ska man ha för blås för att få fetast ljud. är där nåra barnsjukdommar?
ska dit på tors o prova deras sv demo hoj..

Har monterat ett Art Slipon i rostfritt, Ljudet är helt underbart. Dovt men ändå högt.
 

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
Nu sitter spoilern, kutsen, huggern och kåpglaset på plats.
Passagerar-handtag och fotpinnar åkte bort också. Vad skall man med sådana till? :tungan Är det snyggare utan? :confused:
Nästa mod måste nog bli blinkersarna. Funderar på Peugeot flush-mounts + oranga lampor i positionslyktorna fram och något med dioder bak.
 

Bifogat

  • mc_2004-07-20_18.54.59.jpg
    mc_2004-07-20_18.54.59.jpg
    75.5 KB · Visningar: 253
  • mc_2004-07-20_18.55.47.jpg
    mc_2004-07-20_18.55.47.jpg
    85.9 KB · Visningar: 142
  • mc_2004-07-20_18.56.25.jpg
    mc_2004-07-20_18.56.25.jpg
    66.3 KB · Visningar: 107
  • mc_2004-07-20_18.56.56.jpg
    mc_2004-07-20_18.56.56.jpg
    56.8 KB · Visningar: 104
  • mc_2004-07-20_18.57.18.jpg
    mc_2004-07-20_18.57.18.jpg
    57.2 KB · Visningar: 96
  • mc_2004-07-20_18.57.40.jpg
    mc_2004-07-20_18.57.40.jpg
    71.9 KB · Visningar: 83

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Troligtvis är det rutan som orsakar oljudet iom att den styr upp all vind mitt i hjälmen, vilket du kan undvika genom att dyka in under luftströmmen, eller sträcka dig upp över den.
Tror inte det är bara sv:n som har det problemet, utan det är nog mer eller mindre standard på alla sportcyklar.
 

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
Crash skrev:
Jag var o titta på en ny sv 650 idag 03a som jag är sugen på.
men jag undra om man blir nöjd med 650cc o vad ska man ha för blås för att få fetast ljud. är där nåra barnsjukdommar?
ska dit på tors o prova deras sv demo hoj..


yoshimura - lite dyrare, lite bättre :D
 

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trelleborg
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
yoshimura har jag förkärlek för :)
såd att demoniak har ittat ett fett blås var hittar man ett sådant o vad kostar det?
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Däckfråga!

Någon som prövat lite större däck? Fått ett erbjudande om Avon däck. Framdäcket är rätt dimension men bak är 180 stort. jag har 160 på nu :3freak Vet att vägförhållandet blir annorlunda. Men hur blir det och går det över huvudtaget? :confused:
 

Johro8

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
SV 650s
Själv med Hoj !

Tyvärr kommer jag nog nu att sälja min fina sv. Att köra själv är inte roligt längre... men vet ju aldrig när man blir med hoj igen. Om ni vet nån som är sugen på en snygg sv så be dom kolla min annons, antingen här eller på blocket.... tack för alla tips jag fått här på denna tråden.
mvh Roger
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
SlipOn

Vart hittar jag ett schysst slipon för lilla pengen men får samtidigt ljuva toner från hojen? :confused: Satt och kika på lite olika sidor och då är det stora summor pengar. Ett dugligt Slipon kostar väl max 2k eller är jag ute och cyklar?
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
SimmPsi skrev:
Någon som prövat lite större däck? Fått ett erbjudande om Avon däck. Framdäcket är rätt dimension men bak är 180 stort. jag har 160 på nu :3freak Vet att vägförhållandet blir annorlunda. Men hur blir det och går det över huvudtaget? :confused:

kommer aldrig att funka, du har för smal fälg & sving, & den kommer bli för jävla knepig att svänga med....
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
SimmPsi skrev:
Vart hittar jag ett schysst slipon för lilla pengen men får samtidigt ljuva toner från hojen? :confused: Satt och kika på lite olika sidor och då är det stora summor pengar. Ett dugligt Slipon kostar väl max 2k eller är jag ute och cyklar?

Har ju skrivits en hel del om slipon tidigare i tråden. finns väl 3 prisvärda alt.
viper,art,eller gpr. leta tidigare i tråden så hittar du allt du behöver veta. :tummenupp
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
<Demoniak> skitsnyggt. :yoparty gillar tyvärr inte rördragningen till den andra burken" smaksak" i övrigt rockar den.
önskar bara att man hade råd me alla tillbehör :(
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Johro8 skrev:
Tyvärr kommer jag nog nu att sälja min fina sv. Att köra själv är inte roligt längre... men vet ju aldrig när man blir med hoj igen. Om ni vet nån som är sugen på en snygg sv så be dom kolla min annons, antingen här eller på blocket.... tack för alla tips jag fått här på denna tråden.
mvh Roger

Köra själv? Det finns ju massor av folk i Jönköping att köra med? Eller är de för långsamma för herrns smak?
Finns väl en Jönköpingstråd här på SH?

//Anders.
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Nu har de första milen avverkats med GPR 3/4-system med titanburk. Kan inte säga annat än att det blev en helt annan hoj! Tillför en ny dimension till åkandet tycker jag. Helt otroligt hur mycket av det fina ljudet som dämpas ihjäl av originalsystemet. Demonstrerade för en kollega på parkeringen utanför jobbet varpå folk inne i andra sidan lokalen undrade om det var jag som gasat, hördes genom x antal tegelväggar. :hihi

Snyggt blev det också, original-dämparen (torpeden) får stå och skämmas i ett hörn. Vägde förresten bly också, säkert snabbare ax tack vare viktminskning.

Rekommenderar varmt detta system, inga större problem att montera heller.
 

Bifogat

  • GPR-4.jpg
    GPR-4.jpg
    54.5 KB · Visningar: 148
  • GPR-5.jpg
    GPR-5.jpg
    43.1 KB · Visningar: 111

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
clark73 skrev:
<Demoniak> skitsnyggt. :yoparty gillar tyvärr inte rördragningen till den andra burken" smaksak" i övrigt rockar den.
önskar bara att man hade råd me alla tillbehör :(

Tack :) Jo, jag vet, rören är lite märkligt dragna. Köpte systemet osett så det var lite av en chansning. Tänkte att även om det inte blir perfekt så har jag ändå lite pengar över att lägga ned på modifiering jämfört med en del andra system som kostade dubbelt så mycket.
Därför har jag snickrat ihop några bilder på hur man skulle kunna göra, kolla här:

Photoshoppat avgassystem
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
SV650 till tjejen

Hej

Letar efter en lämplig MC till min flickvän och har sneglat lite på SV 650...klart tjejen ska ha en Twin :yoparty

Ska titta på en 99:a imorgon med 1600 mil på mätaren.
Finns det något speciellt att tänka på eller checka?

Ber om ursäkt om det redanm finns em uppsjö av liknade trådar men det blev lite brådis :tungan

Hoppas på bra tips!

/BW
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
sv650s 2005

behöver hjälp!
hdd:n havererade så jag tappade alla mina svbilder.
hade en bild på en photoshoppad sv med gixxer 1000 lyse som jag inte hittar vart jag fått tag på den. nån vänlig själ kanske har den & kan lägga upp den här eller vet vart jag kan hitta den.
pleeeaase
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Black-Wolf skrev:
Ska titta på en 99:a imorgon med 1600 mil på mätaren.
Finns det något speciellt att tänka på eller checka?
Då det är en japs så är det bara det vanliga slitaget, är framfjädrarna bytta är det ett plus samma med kedja/drev och däck då detta tillsammans blir många tusenlappar extra att byta själv..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top