SV-Tråden!

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Någon som vet var strypningen sitter på en 99-02? Den är mellanklassstrypt tror jag: Drosselkid (25 KW) eingebaut :va . Är det enkelt att fixa full effekt? Är ju det jag vill ha. :hihi
 

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
Dogg skrev:
För att tl:en är typ 7000 gånger snyggare och brutalare! :yoparty
Helt enkelt en cooooolare hojj :arsele


Det finns visst en tl-tråd???? :va
...där kanske nån håller med om du har tur?
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
-dB_mike skrev:
Någon som vet var strypningen sitter på en 99-02? Den är mellanklassstrypt tror jag: Drosselkid (25 KW) eingebaut :va . Är det enkelt att fixa full effekt? Är ju det jag vill ha. :hihi

Borrade hål i trottlarna. Enkelt fixat för den händige. Plocka ut trottlarna, täta hålen med t.ex. epoxikit (biltema), ut och gasa :tummenupp

/M
 

_Andy_

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
sv 650S-00
Sökes: Handbok

Tjena.
Nån som vet var man kan få tag på en handbok, samt en verkstads handbok till sv650, antingen på internet eller i nån affär och vad det kostar?
 

Berka

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SV650S -99, Svart
_Andy_ skrev:
Tjena.
Nån som vet var man kan få tag på en handbok, samt en verkstads handbok till sv650, antingen på internet eller i nån affär och vad det kostar?
Handbok kan du väl beställa hos en återförsäljare av Suzuki.
Verkstadashandbok kommer här.

//B

Det gick tydligen inte att lägga upp en zip fil försöker PM den till dig istället.
 

Tiger-R

brum brum
Gick med
6 Dec 2003
Ort
Luleå
Hoj
CBR 1000RR -08
Hej hopp, en liten ovanlig fråga tror jag, för jag hittar inte så mycket om det på forumet..
hur fasen får jag lös kedjan? har snurrat säkert 20 varv och sökt efter någon öppningsbar länk på kedjan.. men hittar inget alls, man måste ju få lös kedjan på något jädrans sätt. någon som kan tippsa mig om hur? hur ser länken ut? vilken sida sitter den på? utåt eller mot hjulet?

Newbie tiger :confused:
 

Westman

=)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Övik
Hoj
BMW R1200R Classic -12
hihi

Tiger-R skrev:
Hej hopp, en liten ovanlig fråga tror jag, för jag hittar inte så mycket om det på forumet..
hur fasen får jag lös kedjan? har snurrat säkert 20 varv och sökt efter någon öppningsbar länk på kedjan.. men hittar inget alls, man måste ju få lös kedjan på något jädrans sätt. någon som kan tippsa mig om hur? hur ser länken ut? vilken sida sitter den på? utåt eller mot hjulet?

Newbie tiger :confused:


Såga av den... Du hittar ingen öppningsbar länk. Det finns ingen.
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
annars så finns det ju kjedjebrytare att köpa...

- - - - - - - - - - -

Är det förresten nån som vet om det går att få tag på delar till en SV400(!)s i Sverige?
 

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Honda crf 250X -06
jag har dom ljusgråa fälgarana på min sv men skulle vilja lacka dom nästan svarta, går det pulverlacka dom till ett bra resultat eller vad är bäst??

Nästa vecka kommer mitt rostfria ovala slipon från ART :yoparty då blir det gasa av om vädret tillåter!
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
har ni förresten läst artikeln i mcfolket, där de testar slipon på bla gsx600f som har samm avgasrör som sv650 99-02. leo vince gav 4,2hk, youshimura 2,3hk men anmärkningsvärt är att Vipers rör gav míndre effekt på en cbr600 än orginalsystemet... (ja jag vet att det inte är någon koppling till sv'n men endå...)
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
johanp skrev:
har ni förresten läst artikeln i mcfolket, där de testar slipon på bla gsx600f som har samm avgasrör som sv650 99-02. leo vince gav 4,2hk, youshimura 2,3hk men anmärkningsvärt är att Vipers rör gav míndre effekt på en cbr600 än orginalsystemet... (ja jag vet att det inte är någon koppling till sv'n men endå...)

Det är inte så ovanligt som man skulle kunna tro. Det finns en hel del slipon (även till SV) som ger sämre topp än orginalet, dock brukar kurvan se lite bättre ut på lägre varv. Kolla t.ex. på: http://www.l-mehl.de/6-101test-auspuff.htm

/M
 

Westman

=)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Övik
Hoj
BMW R1200R Classic -12
johanp skrev:
Är det förresten nån som vet om det går att få tag på delar till en SV400(!)s i Sverige?

Finns det sv400s i sverige??

Har bara sett dem på japanska sidor...
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Nu har jag äntligen bytt till mini-blinkers bak, min högra original-blinkers syntes inte där den satt bakom ljuddämparen :gnissla

Nu till frågan, hur har ni som bytt blinkers fram gjort med infästningen? Skruvar man bort originalet blir det ju bara ett stort hål!
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
går det att flytta bak fotpinnarna på sv650 -02, ev måste man väl köpa nån sats. är det någon som har gjort detta? är det nån som vet var man kan få tag i dylik sats?
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
IvarS: man gör iordning en plastskiva som man fäster innanför hålet och sen fäster miniblinkersen i.
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
johanp skrev:
IvarS: man gör iordning en plastskiva som man fäster innanför hålet och sen fäster miniblinkersen i.

Misstänkte det, har fått hjälp av en kompis som fixade 3D-ritning på de bitar jag ville ha. Matar in i apparat som spottar ut kopia i ABS-plast :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top