MomsAngel_RR
påskynda växthusefekten, kör mer tvåtakt
kmr han undan kan dom inte identifiera föraren![]()
så om man nekar så åker man inte dit? alltså om man inte blir stoppad och dom bara har skylten som bevis?
![Party :yoparty :yoparty](/img/smilies/nya/yoparty.gif)
kmr han undan kan dom inte identifiera föraren![]()
så om man nekar så åker man inte dit? alltså om man inte blir stoppad och dom bara har skylten som bevis?![]()
Han valde själv att gasa så vad är problemet![]()
För att resonera utan att vara hojåkare en sekund.
Jag tycker generellt att det skjuts för lite i Sverige. Göteborg 2001 satte ribban för mig, blir en polis utsatt för stenkastning ska han skjuta. Blir en polis slagen på gatan ska han slå tillbaka med batongen. Definitionen på en stat i alla lägen är att den har våldmonopol, dvs att inget våld accepteras, utom det från staten för att förhindra/straffa det som redan skett.
Med samma resonemang så anser jag att man ska stanna när polisen ber en. Väljer man (som jag själv förvisso gjort) att INTE göra det, så ska det göras medvetet om att konsekvensen blir att polisen kommer göra vad som krävs för att "ta fast" en.
I det här fallet verkade det högst sannolikt att föraren saknade körkort, körde påverkad eller att hojen var stulen. Varför annars dra på det sättet när han inte verkade ha gjort något innan? Att polisen då agerar är inte märkligt.
I just det här fallet har jag som alla andra givetvis synpunkter på ordervägran och om som det verkar, polisen inte anmälde olyckan direkt. I övrigt är tråden pinsamt från alltför mångas håll bara pinsamt.
Ja när man kör så där jävla dåligt som han faktiskt gjorde på filmen så får han ju delvis skylla sig själv...
Kan man inte dra ifrån snuten så ska man inte göra det heller!
MEN som jag nämnde i den andra tråden dom som har haft snutjag vet hur snutar kör...
Att som polisman utsätta andra för fara än den man jagar i hastigheter upp emot 200 och mer... Det inte ok eller vad tycker du?
Eller att åka förbi skogis 3gånger bakom 2st hojar som bara leker med dom.. Det inte heller ok...
Eller att jaga en hoj och köra mot rött så att man strycker sidan på bilen som kommer ifrån vänster och åker med ena hjulparet halvvägs ner i diket för att inte smälla men ändå fortsätta att jag i över 200 för att sedan föröska frånta med hojen i full trafik... Är det ok tycker du?
Jag tycker iaf att i dessa lägen borde man som polis inse att det är dags att lägga ner...
Men dom gör det bara för att dom själva tycker att det är kul och inget annat, och händer en olycka så skit samma lite action är alltid kul!![]()
Hojföraren följde inte lagen.. vad är skillnaden?
Fick precis höra om en liten tjej som hade busringt hos grannen, tydligen gillade grannen det inte så värst mycket. Det slutade med att han jagade henne tills hon vart så trängd att hon hoppade från en gångbro rakt ner i e.m trafiken.
Begravning på söndag, grannen är inbjuden, han gjorde ju inget fel faktist, var bara ute och sprang en runda.
:
det ÄR polisen som skapar hela situationen med avåkningen som stressar killen att köra över sin förmåga
Att som polisman utsätta andra för fara än den man jagar i hastigheter upp emot 200 och mer... Det inte ok eller vad tycker du?
tycker absolut polisen ska få sitta en volta, han måste ju inse hur det kommer sluta om man fortsätter jakten när killen uppenbart inte har för avsikt att stanna..
Igen, det är inte polisen som utsätter andra för fara. Det är hojåkaren som utsätter andra för fara eftersom han kör som en idiot och försöker köra ifrån polisen...
.
Härligt mitt inlägg är spårlöst borta![]()
![]()
Som jag knopat på en halvtimma förut.
Swedie ????????
Kolla den här tråden. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=234496&page=5
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |